הכירו את האנשים שמצילים תינוקות

ב-45 שנות פעילותה הצליחה אגודת “אפרת” להציל קרוב ל-80 אלף תינוקות שאמותיהם חשבו תחילה להפסיק את חייהם בעודם עוברים. אגודת “אפרת” תומכת בהן, סוציאלית, פסיכולוגית וכלכלית

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/06/21 18:46 יד בתמוז התשפא

הכירו את האנשים שמצילים תינוקות
צילום: אגודת אפרת

אגודת "אפרת" - אגודה למתן יעוץ וסיוע לנשים הרות במצוקה (ע"ר), ע"י ניצול השואה מר הרשל פייגנבוים ז"ל. מר פייגנבוים נטל יוזמה, במחשבה, כי שיקומו של עם ישראל אחרי האסון אשר פקד אותו ע"י הנאצים ימ"ש, שרצחו מיליון וחצי ילדים, יהיה בעידוד הילודה היהודית בארץ ישראל.

ד"ר אלי שוסהיים ז"ל, החל את פעילותו בעמותה וזאת כאשר ביוזמתו החלה לטפל בנשים אשר בגלל מצבה הכלכלי של משפחתן עומדות להפיל את פרי בטנן. הוא שימש כ-45 שנים כיו"ר העמותה עד לפטירתו, ועשה זאת בהתנדבות מלאה.

במקביל מסייעת האגודה לאלפי נשים הרות בעיקר הנתונות למצוקה כלכלית חולפת ול"בית חם" לצעירות לא נשואות בהריון הנתונות ללחצים סביבתיים. כל זאת בעזרת ליווי ותמיכה ע"י מערך של 3,000 מתנדבות לנשים הרות במצוקות שונות.

עזרו לסייע ולהציל תינוקות - תרמו עכשיו

לעיתים, במקרים מסויימים, אישה נאלצת לעזוב את ביתה בגלל הריונה. האישה מרגישה באופן שלם שהיא מעוניינת בהריון אך סביבתה דוחפת אותה שלא בהסכמתה לבצע הפלה. במקרים כאלו, אגודת אפרת עושה מאמצים גדולים כדי לעזור לצעירה למצוא קורת גג חלופית עד הלידה.

נציין כי כיום בעקבות התפתחות הרפואית בבדיקות הנעשות במהלך ההריון, (בדיקת מי שפיר, שקיפות עורפית וכדו') לעיתים קרובות מתעוררות שאלות לגבי בריאותו של העובר. רבים הרופאים החוששים לתביעות משפטיות, מקצינים בסיכוני הממצאים ובמקרים רבים ממליצים על ביצוע הפלה שאינה הכרחית.

במקרים אלו אגודת "אפרת" היא הכתובת למתן יעוץ רפואי מקצועי ומעודכן למשמעות האמיתית והמדויקת. נשים הרות הנתונות בחרדה לאחר שבהרבה מקרים קבלו חוות דעת קשה על הממצאים של הבדיקות שערכו פונות ל"אפרת" על מנת לקבל יעוץ נוסף למשמעותן. היועץ הרפואי של אגודת "אפרת" יוצר קשר עם הפונה ומסביר לה את המשמעות המדויקת של הממצא. שירות זה ניתן חינם ללא כל עלות.

אגודת "אפרת" מפעילה גם את פרויקט "יד חוה לתינוק", המעניק למטופלות "אפרת" הנזקקות, ציוד לתינוק הכולל: מיטת תינוק, עגלה, ואמבטיה. וליולדות תאומים – עגלת תאומים. הנוסף מקבלות היולדות ביגוד לתינוק, טיטולים וערכה הכוללת מגוון מוצרים לתינוק כגון בקבוקים, מוצצים ועוד. מיידי חודש מקבלות המשפחות חבילות מזון למשפחה ולתינוק הכוללות גם טיטולים. את כל החבילות מקבלות הנשים מכל הארץ ישירות לביתם.

 

עזרו לסייע ולהציל תינוקות - תרמו עכשיו

בזכות הפרויקט נשים רבות שחששו ממצבם הכלכלי ותכננו לבצע הפלה נמנעו מכך וילדו את ילדם. יש לציין שבתמיכה זו נעזרו כבר עשרות אלפי משפחות ביניהם נשים שילדו שלישיות ואף משפחה אחת שנולדה לה חמישייה.

בנוסף באגודת "אפרת" מפנים נשים מתאימות לפרויקט "נתיבים לתעסוקה" של הפרויקט הוא לסייע לאימהות חד-הוריות לחזור למעגל העבודה, על ידי סיוע במימון מעון יום לתינוק שנולד. בנוסף, כולל פרויקט השיקום הדרכה והפניה של האישה לגורמים וארגונים שונים על מנת לתת מענה לבעיות השונות.

מכיוון שאגודת “אפרת” דוגלת בזכות האישה לחופש בחירה וקבלת מידע מפעילה האגודה מערך הסברה ארצי ע"י מתן הרצאות במוסדות חינוך ומפיצה חוברות ועלונים, סרטי הסברה הממחישים את מהותו של העובר, שלבי התפתחותו והשלכותיה של ההפלה או המשך ההריון.

הודות למאמצי ההסברה, אגודת "אפרת" הפכה כתובת להצלת חיי תינוקות רבים, ולתמיכה באימהותיהם הנתונות במצוקה. הפניות לאגודת "אפרת" מתרבות מיום ליום, ומידי שנה זוכים באגודת "אפרת" להציל קרוב ל-4,000 ילדים, ומקבלים אינספור מכתבי תודה מאימהות נרגשות, שמוקירות תודה על הסיוע שמנע מהן לעבור הפלה שאינה הכרחית.

ב-45 שנות פעילותה הצליחה אגודת “אפרת” להציל קרוב ל-80 אלף תינוקות שאמותיהם חשבו תחילה להפסיק את חייהם בעודם עוברים. אגודת “אפרת” תמכה בהן, סוציאלית, פסיכולוגית וכלכלית והיום הם משפחות מאושרות.

עזרו לסייע ולהציל תינוקות - תרמו עכשיו

אגודת אפרת אינה מקבלת תמיכה ממשלתית, עירונית או ממסדית וכל פעילותה מתבססת על תורמים מהארץ ומהעולם אשר מבינים את העיקרון שבגלל כסף לא מפסיקים חיים.

המשבר הכלכלי העולמי בעקבות נגיף הקורונה גרם לירידה משמעותית בתרומות לעומת עליה במספר הפונות לסיוע כלכלי. כאמור אגודת אפרת אינה מחלקת כסף אלא מעניקה ציוד ודברים חיוניים למען האישה והתינוק. הסיוע כולל: ערכת לידה ראשונית לתינוק המכילה את כל הציוד הראשוני (כגון: בקבוקים, מוצצים, ביגוד ועוד) ובנוסף: מיטה, עגלה ואמבטיה. לאחר הלידה נשלחות לאישה ולתינוק משלוחי מזון וטיטולים זאת למשך 24 חודשים מרגע הלידה.

לתרומות וסיוע לעמותה ניתן לפנות.

למה קוראים לאגודת 'אפרת' בשם זה?

רבים תמהים, מי היא אותה אפרת שעל שמה נקראת אגודת "אפרת"? ובכן, השם "אפרת" אינו מקרי. שם זה המרמז יותר מכל על הפעילות שבה עוסקת האגודה ועל המשימות שהיא נטלה על עצמה: להציל ולהרבות ילדים לעם היהודי.

בספר דברי הימים א' (ב', י"ט) נאמר: "ותמת עזובה ויקח לו כלב את אפרת, ותלד לו את חור". התרגום (בארמית) על פסוק זה מסביר: "ונסיב כלב ית מרים דמתקריא ית אפרת". מכאן אנו למדים, ש"אפרת" זהו שם נוסף של מרים הנביאה, אחות משה ואהרון.

ולמה נקראה מרים בשם "אפרת"? אומר המדרש רבה (שמות א): "ומפני מה נקראה שמה אפרת? מפני שפרו ורבו ישראל על ידה". מרים הייתה אחת מהמיילדות העבריות שפרעה ציווה עליהן להרוג כל זכר בבני ישראל ברגע לידתו.

אומרת התורה על המיילדות העבריות: "ותחיינה את הילדים". מרים לא נתנה שגזירת פרעה תצא אל הפועל והצילה את תינוקות בני ישראל. ולפי דברי המדרש לא רק זאת אלא אף הוסיפה לעזור ולתמוך במשפחות ובנשים שילדו זה עתה והיו זקוקות לעזרה.

אין שם מתאים יותר לאגודה מאשר "אפרת" על שמה ולזכרה של מרים הנביאה, שבדרכה ולאורה אנו הולכים ופועלים. מרים הנביאה, התוותה לנו את הדרך, שיש לפעול למען הצלת תינוקות של עם ישראל ולעזור למשפחותיהם הנזקקות.

עזרו לסייע ולהציל תינוקות - תרמו עכשיו

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן