תביעת רשלנות רפואית | המדריך המלא

רופאים הם בני אדם, ולעתים הם עושים טעויות. עם זאת, לשגיאות באבחון יכולה להיות השפעה מתמשכת על חיי המטופל. אתם חושדים שהנזק שנגרם לכם מקורו בהתנהלות רשלנית של הצוות הרפואי צרו קשר עם עורך דין רשלנות רפואית

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/06/21 11:29 יא בתמוז התשפא

תביעת רשלנות רפואית | המדריך המלא
צילום: shutterstock

הנחת היסוד מאחורי כל תביעות הרשלנות הרפואית היא פשוטה: רשלנות מצד איש מקצוע רפואי. רופאים ואנשי מקצוע רפואיים אחרים חבים למטופליהם לעסוק ברפואה במיומנות, בזהירות ובחריצות שיש לכל רופא בעל יכולת סבירה באותן נסיבות. אנשי מקצוע אלה מפרים את חובת הזהירות שלהם כאשר הם אינם עומדים בסטנדרט הנדרש.

תביעת נזקי גוף מתעוררת כאשר רשלנות הרופא גורמת לפציעה אצל המטופל, והמטופל סובל כתוצאה מנזקים. כשאנחנו חולים או פצועים, אנו סומכים על רופאים שיעזרו לנו להחלים. עם זאת, לעיתים רופאים טועים - ולטעויות רפואיות אלו עלולות להיות השלכות קיצוניות על חייהם של המטופלים. אם אתם חושדים שהנזק שנגרם לכם מקורו בהתנהלות רשלנית של הצוות הרפואי צרו קשר עם עורך דין רשלנות רפואית לצורך בחינת המקרה הספציפי שלכם.

טעויות באבחון

רופאים הם בני אדם, ולעתים הם עושים טעויות. עם זאת, לשגיאות באבחון יכולה להיות השפעה מתמשכת על חיי המטופל. טיפול לא מדויק או טיפול מאוחר יכול לאפשר למצב להתקדם בינתיים, ולהוביל לפציעה קשה או קבועה.

מצבים נפוצים שמאובחנים באופן שגוי כוללים התקפי לב, סרטן, מצבים בבלוטת התריס, תסחיף ריאתי ושבץ מוחי. אם קיבלתם אבחנה שגויה, או אבחנה בשלב מאוחר של המחלה או שאיש מקצוע בתחום הבריאות כלל לא אבחן אתכם, יתכן שיש לכם אפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית.

נזקים בלידה

לידת ילד צריכה להיות אירוע משמח, למרבה הצער, שגיאות רפואיות במהלך הלידה עלולות לגרום לכאבים פיזיים לכל החיים או לפציעות אצל האם והילד.

פגיעות בלידה כוללות פגיעות כתוצאה מכליאת כתפיים מוגבלות שכלית, פגיעות ראש, מחסור בחמצן ואף מוות. אם איש מקצוע רפואי טעה במהלך הלידה או בטיפול שניתן לפני הלידה והתנהלותו גרמה ליולדת או לתינוק לנזק, קיימת אפשרות שניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה אשר תזכה את התובעים בפיצוי משמעותי. 

רשלנות במתן תרופות

טעויות במתן תרופות, כמו למשל רופא שכותב מרשם שגוי או רוקח שמחלק מינון לא נכון, עלולות לגרום למטופל ליטול יותר מדי או מעט מדי תרופות, ליטול תרופות לא נכונות או לסבול מתגובות אלרגיות לתרופה. אם רופא, רוקח או כל ספק שירותי בריאות אחר טעה במתן תרופות, וטעות זו גרמה למטופל לנזק ייתכן שניתן יהיה לטעון לקיומה של רשלנות רפואית. 

רשלנות רפואית בביצוע הרדמה

הרדמה מתייחסת לתרופות המשמשות במהלך ניתוחים ופרוצדורות רפואיות כדי למנוע מהחולים לחוש כאב. תרופות אלו עלולות להיות מסוכנות ביותר - ובהתאם לסוג ההרדמה הניתנת - עלולים להיות סיבוכים קשים.

שגיאות של רופא מרדים או איש מקצוע רפואי אחר האחראי על ניהול ההרדמה ומעקב אחריהן יכולות להתרחש לאורך כל התהליך, החל משגיאות במינון ומעקב לקוי אחר המטופל וכלה באספירציות (שאיפה של מזון, רוק או חומצות קיבה לדרכי הנשימה).

אם סבלתם מפגיעה במהלך ההרדמה בגלל פעולות לא זהירות או פזיזות של הצוות הרפואי, עליכם לשוחח עם עורך דין שיש לו ניסיון ברשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח

כל ניתוח כרוך ברמה מסוימת של סיכון, עם זאת, ניתן למנוע שגיאות כירורגיות שיכולות להיחשב לרשלנות רפואית. למרות שמדובר במקרים לא שכיחים, חפץ כירורגי שהושאר בתוך גופו של המטופל או ניתוח במיקום שגוי (שבו, למשל, רופא פועל בכליה השמאלית במקום הימנית) הם עילה להגשתה של תביעת רשלנות רפואית.

דוגמה זו לרשלנות רפואית מפחידה במיוחד - הרעיון שמישהו יטעה בזמן שאתם נמצאים על שולחן הניתוחים מטרידה מאוד. מגיע לכם טיפול ממנתח מנוסה, בעל יכולת ומקצועיות. אם שגיאה קריטית במהלך הניתוח גרמה לכם לנזק שקלו לבחון את המקרה לעומק עם משרד עורכי דין העוסק ברשלנות רפואית.  

זיהומים בבית חולים

אתם הולכים לבית חולים כדי לקבל טיפול במחלה או פציעה ממנה אתם סובלים. הדבר האחרון שאתם מצפים שיקרה הוא שביקורכם בבית החולים יגרום לכם לחלות יותר.

זיהומים בבית חולים, שהם זיהומים שנרכשו יומיים-שלושה לאחר קבלתכם למוסד הרפואי, יכולים להיגרם ממגוון של פתוגנים חיידקיים או נגיפיים הקיימים בבית החולים. על רופאים, אחיות ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות מוטלת האחריות לפעול על פי הנחיות הבטיחות והנהלים אשר נועדו למנוע מכם וממטופלים אחרים לסבול מזיהום בבית החולים. 

זיהומים אלה יכולים להיות חמורים, ובמצבים בהם ההדבקה בבית החולים נגרמה עקב פעולה רשלנית או חוסר מעש של איש מקצוע רפואי, יתכן שתוכלו לתבוע את האדם או את המוסד הרפואי בגין רשלנות רפואית כדי לפצות אתכם על הנזק שנגרם לכם.

האם יש לי מקרה של רשלנות רפואית?

לא כל הנזקים הרפואיים שחולה סובל מהם לאחר טיפול של איש מקצוע רפואי נחשבות לרשלנות רפואית. כדי לזכות בתביעה בגין רשלנות רפואית, על התובעים להוכיח את ארבעת היסודות המהותיים האלה:

• חובת זהירות: יש להראות כי לרופא או המוסד הרפואי הייתה קיימת חובת זהירות כלפיכם.
• הפרה: יש להראות כי איש מקצוע רפואי הפר את חובת הזהירות שלו.
• נזק: צריך להוכיח כי נגרם לכם נזק כתוצאה מההתנהלות הרשלנית של הגורם שטיפל בכם.    מדובר בנזק רפואי ובנזק כלכלי.
• קשר סיבתי: יש להראות כי הנזק נגרם כתוצאה ישירה מהתנהלותו הרשלנית של הגורם הרפואי.
עורך דין מנוסה לרשלנות רפואית יכול לקבוע אם רשלנות רפואית גרמה לנזקים שלכם ולעזור לכם לבנות תביעה שתוציא עבורכם פיצוי מקסימאלי בבית המשפט.

הגשת תביעת רשלנות רפואית

מטרת הגשת תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט היא לספק למטופל שנפגע אפשרות לקבל פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לו על ידי הצוות הרפואי.

לדוגמא, אם רופא לא מצליח לאבחן מחלה כראוי או עושה שגיאה במהלך הניתוח, המטופל שנפגע יכול לקבל פיצוי כספי עבור עלויות הטיפול הרפואי הנוסף, הפסדי ההשתכרות שנגרמו לו, כאב וסבל ועוד.