מסדנאות מנהיגות ועד מפגשי גיבוש חברתיים בטבע

"מחוצלכיתה" - הפרויקט החינוכי החדש של עיריית ירושלים, יוצא לדרך ויכלול למעלה מ-6,000 תלמידים. ראש העיר, משה ליאון: "החינוך הירושלמי הוא דוגמא וסמל לחדשנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 15:33 כז בסיון התשפא

מסדנאות מנהיגות ועד מפגשי גיבוש חברתיים בטבע
צילום: נתן רושנסקי

עיריית ירושלים משיקה את "מחוצלכיתה", פרויקט חדש שיסייע לתלמידים לבנות כישורי חיים, לפתח מיומנויות חברתיות ולגשר על פערים רגשיים שנוצרו בקורונה תוך למידה וצבירת חוויות מחוץ לשגרה בית הספר בכיתות הסגורות.
 
על רקע משבר הקורונה והחסכים הרגשיים שנוצרו לתלמידים רבים, אשר נאלצו להתמודד עם אתגרי הלימודים מהבית והריחוק החברתי, מינהל החינוך בעיריית ירושלים החל לאחרונה להוביל סדנאות ODT, לפיתוח מיומנויות חברתיות וכישורי חיים, המיועדות לתלמידי כיתות ז' עד ט'. כלל הפעילויות יתקיימו בפארק עין יעל. 

צילום: נתן רושנסקי

 
כאמור, פרויקט "מחוצלכיתה" מאמץ את המגמה הייחודית של תהליכי למידה בטבע ובמרחב הפתוח, אשר הפכו לפופולריים בתקופת הקורונה. כמו כן, פרויקט זה שם דגש על פיתוח מנהיגות, עבודה בצוות, התמודדות עם אתגרים, לקיחת אחריות ויוזמה, דימוי אישי ועוד. כך למשל יתנסו התלמידים עם מתקן "טרזן", תחנות ODT מגוונות ופעילויות של חיבור לטבע וליסודותיו. לציין כי בפרויקט "מחוצלכיתה" צפויים להשתתף 6,000 תלמידים ירושלמים, ממגוון חטיבות הביניים בעיר. 
 
בעיריית ירושלים מסבירים כי הפרויקט המיוחד הוא חלק מקשת רחבה של מענים הניתנים לבתי הספר בימים שאחרי משבר הקורונה ובכלל. יצוין כי הבחירה במענים ספציפיים אלו נבעה מסקר צרכים אשר התקיים בקרב מנהלי בתי ספר, ומטרתו לסייע להתמודד עם נזקי הקורונה באמצעות שיתוף המנהלים בחשיבה. 

צילום: נתן רושנסקי

 
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "החינוך הירושלמי הוא דוגמא וסמל לחדשנות, יישום הפקות לקחים תוך כדי תנועה לצד אבחון אתגרים ומתן מענה להם. פרויקט 'מחוצלכיתה' מראה על חשיבה מחוץ לקופסה ומהווה חלק משמעותי בתהליך ההתמודדות עם הימים שאחרי הקורונה – ובעיקר נותן אפשרות לראות כל תלמידה ותלמיד  בעיר".