מההריסות ועד לפינישים – שלבים בשיפוץ איכותי

שיפוץ כללי בבית מאפשר לבצע טיפול עמוק למערכות האינסטלציה והחשמל, ולבנות את הקירות בצורה יציבה יותר מהמבנה הקודם. אם החלטתם לבצע פרויקט שכזה, ישנם מספר שלבים שתעברו בדרך ו"הפתעות" שחשוב לצפותן מראש ולהיערך אליהן לפני שמברכים על המוגמר. במאמר זה נתאר את השלבים בקצרה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 07/06/21 14:59 כז בסיון התשפא

מההריסות ועד לפינישים – שלבים בשיפוץ איכותי
צילום: pixabay

תכנון הפרויקט ובחירת בעלי המקצוע

בשלב הראשוני יש להחליט אילו חלקים בבית תרצו לשפץ. האם תרצו להחליף את הריצוף? לשנות את המבנה הפנימי בבית? כמו כן, תוכלו גם לבחור כיצד תרצו לעשות את החלוקה הפנימית. בנוסף, יש לקבל החלטות בנוגע לשני החדרים העיקריים בבית: המטבח וחדר האמבטיה שניתן להשאיר כפי שהם או לחדשם. קבלו ייעוץ מקצועי מקבלן השיפוצים והצעות לחלופות שונות, וכך תוכלו ליצור תוכנית פרויקט מסודרת לרבות העלויות.

מתחילים מלהרוס את הישן

לפני שמתחילים לבנות מחדש יש לבצע תהליך הריסה הדרגתי של כל האלמנטים שתרצו להחליף בבית. הדבר יכלול הריסה של קירות בנויים מלבנים וקירות גבס פנימיים. לאחר מכן, הריצוף הקיים יוסר. בשלב שבו מורידים את הקירות תהיה גם הכנה להחלפת התשתיות – החיווט הפנימי של מערכות החשמל, חיבורי הגז והאינסטלציה.

ניקיון ופינוי הפסולת

לאחר ההריסה יבוצע תהליך ראשוני של ניקיון כהכנה לבנייה של התשתיות החדשות. הפסולת תפונה למכלים. אם מדובר בדירה שנמצאת בקומה גבוהה, יתכן ויידרש מנוף כדי להוציא את הפסולת בצורה יעילה ומהירה דרך החלון. בעבודות בגובה נמוך הפסולת תפונה דרך הדלת. בשלב הזה הבית יראה כמו בתקופה שהתחילו לבנות אותו.

תיקוני הרצפה ובניית הקירות

כעת מתחיל השלב של הבנייה מחדש. יבוצעו תיקוני מלט ובטון והקירות ייבנו מחדש. בשלב הזה כל התשתיות יוקמו לרבות צנרת מים וגז וחוטי חשמל. כמו כן, יחוברו כבלי התקשורת לבית. היות והחשמל עשוי לא להיות מחובר בבית, קבלני הבנייה ישתמשו בגנרטורים לצורך תאורה והפעלת המכשור לצורך ביצוע השיפוץ. בשלב זה יהיו מספר בעלי מקצוע הפועלים במקביל והם עשויים להיות תלויים בעבודה של בעל מקצוע לפניהם. למשל, לא ניתן יהיה למקם את הכלים הסניטריים באמבטיה לפני ביצוע עבודות הריצוף ומריחה של רובה בין האריחים על הרצפה וחיפוי הקירות.

צביעת הבית

לאחר שהסתיים הריצוף ובניית הקירות, הבית יסויד וייצבע. כל זאת לאחר ניקיון מדוקדק של הרצפה והקירות משאריות השיפוץ. כעת, אפשר לראות את החלוקה הפנימית של הקירות ולהוסיף את הריהוט הצמוד לקירות אלה. ניתן לבנות ארונות מטבח, להוסיף את האמבט והמקלחת, לחבר ארונות קבועים לקיר ובמידת הצורך להחליף גם את החלונות. כעת, הבית מוכן לטאץ' העיצובי שלכם. גופי התאורה יחוברו בשלב הזה לקירות ולתקרות, והבית יתחיל להיראות כמו המקום שבו תרצו לגור.

עיצוב הבית והוספת סטיילינג מתאים

שיפוץ כללי כולל החלפה של מגוון רחב של מאפיינים בבית. לאחר שהוא מסתיים נשאר רק להתחיל להוסיף את האקססוריז שיעזרו לבית להיראות נפלא. תוכלו להוסיף וילונות לחלונות, לתלות טלוויזיה דקיקה על הקיר, להוסיף יצירות אומנות על הקירות ולהתחיל לרהט את הבית מחדש. ממש בעוד זמן קצר תוכלו לפסוע בבית המשופץ ולהרגיש כאילו קיבלתם דירה חדשה מקבלן. תוכלו להיעזר בשלב הזה בהום סטיילינג מקצועי שיהפוך את הבית למקום חמים ומזמין.

לסיכום, שיפוץ הבית עשוי להיות תקופה מותחת אך הוא מצדיק את ההשקעה. השלבים שציינו מאפיינים כמעט כל שיפוץ כללי, וכדאי להכיר אותם מראש כדי להבין מדוע התהליך הזה אורך זמן רב. חשוב מאד למצוא את בעלי המקצוע המנוסים ביותר בעבודה זו, ולהשתמש בחומרי גלם איכותיים כדי לשמר את תוצאות השיפוץ לאורך זמן. לאחר השיפוץ האווירה בבית תהיה שונה לחלוטין ותוכלו להיות גאים בתוצאות שאליהם הגעתם.