שלא תטעו, הסלון שלכם חשוב - על טעויות שכיחות בתכנון חדר הסלון

ישנן מספר טעויות נפוצות בעיצוב הסלון שאנשים נוטים לעשות. החדשות הטובות הן שבהחלט ניתן להימנע מטעויות אלה אם רק תדעו מהן |המדריך המלא

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/06/21 09:21 כו בסיון התשפא

שלא תטעו, הסלון שלכם חשוב - על טעויות שכיחות בתכנון חדר הסלון
צילום: pixabay

הסלון הוא החדר המרכזי ביותר בבית שבו בני המשפחה מבלים זמן רב בכל שעות היום. לא פעם זהו גם החלל שבו מושקעת הכי הרבה מחשבה בעיצובו. אך לא רק בני הבית נהנים מהסלון שכן לרוב בחדר זה יתארחו גם אורחים, ולכן עולה עוד יותר החשיבות ליצירת אווירה נעימה ומסוגננת המותירה רושם חיובי. על אף הרצון הטוב ישנן מספר טעויות נפוצות בעיצוב הסלון שאנשים נוטים לעשות. החדשות הטובות הן שבהחלט ניתן להימנע מטעויות אלה אם רק תדעו מהן. 

חוסר גיוון ברהיטים

לעיתים ישנה מחשבה שכל רהיט בסלון חייב להתאים לרהיטים האחרים בצבע, במראה ובגודל. זו תהיה טעות מכיוון שהתאמה כזו תיצור מראה עמוס ללא עומק. מומלץ לבחור בין שניים לשלושה רהיטי מפתח בסלון שיהיו גדולים ובולטים יותר מהאחרים. לדוגמה, אפשר לבחור ב ספה גדולה בצבע מעניין, שולחן סלון מרשים ובעל נוכחות ואפילו לבחור בשטיח גדול היוצר תיחום בתוך החלל. באשר לשאר הרהיטים מומלץ לבחור בפריטים שקטים וקטנים יותר, כך שיהיה גיוון המעניק זרימה לחלל. אל תפחדו ליצור ניגודים שכן בסופו של דבר זה בדיוק הדבר שמעניק לחדר את הייחודיות שלו. 

חלוקה לא נכונה של החלל

בכל בית תמצאו חדר סלון שונה לגמרי, חלק יהיו קטנים אך בעלי תקרה גבוהה, חלק יהיו רחבי ידיים אך עם תקרה נמוכה וחלק יהיו מרווחים לגמרי עם חלונות ענקיים. בכל חלל ניתן ליצור עיצוב מוצלח שיביא גאווה לבני הבית, אך הכל בסופו של דבר שאלה של תכנון החלל. הנטייה לרוב היא לסדר את הרהיטים בסלון בצורה כזו שהספה צמודה לקיר ופונה לטלוויזיה ושולחן הקפה חוצץ ביניהן. זו אינה בהכרח החלוקה האידיאלית עבור הסלון שלכם, ובהחלט כדאי לשקול לפתוח את הראש לאפשרויות חדשות. למשל, נסו להרחיק את הספה מהקיר בסלון שפתוח לחדרים אחרים כמו המטבח, זאת כדי ליצור דווקא הפרדה ברורה בין החללים. הרשו לעצמכם להזיז את הריהוט בחלל ולבחון חלוקה שונה לגמרי ממה שיש לכם כעת.

ריהוט לא נוח

בסלון אסור בשום פנים ואופן להתפשר על נוחות. אם קניתם כורסה או ספה שאינן נוחות החדר אולי יראה מצוין, אך לא תרצו לבלות בו את זמנכם כלל. בהחלט ניתן למצוא ריהוט לסלון המשלב מחד עיצוב מלוטש ומודרני במגוון סגנונות, ומאידך ריהוט שיאפשר לכם להתפרש בנוחות כשהגיע הרגע ביום פשוט להירגע ולהשתחרר מלחצים. 

אין מספיק אור

אור הוא חלק בלתי נפרד מחיינו ויש לו יכולת לשנות את מצב רוחנו לגמרי. ניתן לרתום את האור לעיצוב ולחולל שינוי גדול בסלון, להפוך אותו ממשמים ואפרפר לחמים ועוטף. לא פעם אנשים מסתפקים בסלון בתאורת התקרה ואולי במנורת עמידה אחת נוספת, אך זו תהיה בחירה שלא תסייע לכם לממש את הפוטנציאל של החלל. הוסיפו מגוון גופי תאורה והגדילו את אפשרויות הפצת האור. תאורה קיר יכולה לסייע לכם להאיר מגוון חפצי נוי כמו ציורים, פסלים ואף עציצים. מנורות שולחן יכולות להוסיף אור לקריאה או ליצור מוקד נוסף על שידה או מדף. תאורה יכולה גם לסייע בחלוקה של סלון רחב במיוחד מבלי להגביל את התנועה בחדר. 

ויתור על אביזרים

הוספה של אביזרי נוי בסלון יוצרת עניין לכל מי שנכנס לחדר. זו גם הדרך המושלמת לתת ביטוי לטעם האישי שלכם ולסגנון שאתם אוהבים. אל תוותרו על אבזור הסלון שכן בלעדיו החדר יראה ערום וריק.