לא חייבים לבשל - כך תארחו בסטייל בלי לבשל כלל

מארח טוב חייב להיות בשלן טוב? ממש לא, כך מסתבר. אפשר להתארגן לאירוח בסטייל מבלי לבשל כלל. הכתבה תציג רעיונות לאירוח מרשים שאינו דורש עמידה ממושכת במטבח מעל סירים ותבניות, ועדיין קוצר מחמאות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/21 16:12 כא בסיון התשפא

לא חייבים לבשל - כך תארחו בסטייל בלי לבשל כלל
אין לכם זמן לבשל?, צילום: shutterstock

אירוח כשר ובסטייל

הדרך הטובה ביותר לארח מבלי לעמוד שעות במטבח ולהתאמץ ועדיין להגיש אוכל כשר וטעים היא להזמין או להכין מגשי אירוח דקורטיביים. לדוגמה, פלטת גבינות קשות מעוצבת המלווה בזיתים, יין משובח וקיסמים לצד קרקרים קטנים יכולה להיות שילוב מנצח לארוחה חלבית. ניתן להכין גם פלטות של פירות העונה טריים וחתוכים, פלטת ירקות מגוונים ובריאים או מנות קטנות אחרות בשיטת המזטים שלא יגזלו מכם זמן הכנה רב.

 

מזטים זה לא רק ביוון

המזטים הם מנות קטנות המבוססות על ירקות, מטבלים, גבינות ועוד המוגשות על צלוחיות מסוגננות המושלמות לאירוח. ניתן לשלב כ-2 סוגי גבינות על מזט או לחתוך כל סוג במזט אחד. בין אם בחרתם בגבינה בולגרית, לאבנה מטובלת בשמן זית וזעתר, גבינה צפתית, פטה עיזים או גבינות יוקרתיות יותר כמו קממבר, צ'דר ופרמזן שיש להן נוכחות מבחינת הטעם והריח, הגישו לצדן ביצים פרוסות, ירקות חתוכים והכינו מטבלים של פסטו, נענע ומטבלים המשלבים פטרוזיליה, כוסברה או שמיר מרעננים וטעימים. ניתן לקנות פיתות, לחצות אותן לרבעים פתוחים, למרוח שמן זית ולפזר זעתר, להכניס לתנור ותוך מספר דקות לשדרג את הפיתות כמצע למזטים שאותם תכינו.

 

מאפים קלים להכנה

חוץ מפיתות עם זעתר ולחמים מיוחדים שניתן לקנות לצד המזטים כמו: לחם כפרי, פרנה או באגטים חתוכים עם חמאה רכה או המטבלים, ניתן להכין גם מאפים קלים שלא יגזלו מכם מאמץ וזמן רב. למשל, הכנת פיצה יכולה להיות מרכיב דומיננטי בארוחה חלבית וכשרה. את הפיצה ניתן להכין על טורטיות קנויות או פיתות. כל שיש לעשות הוא להכין רוטב עגבניות מתובל עם צ'ילי חריף בהתאם לטעם, גבינת קצ'קבל, מוצרלה וגבינה צהובה מגורדת ועל זה להניח זיתים, פטריות, תירס או טונה ולהכניס לתנור. הפיצות יהיו מוכנות במהירות ותוכלו להגיש אותן חמות לאורחים.

 

להגיש פירות יבשים לא רק בט"ו בשבט

בדומה למזטים ניתן להכין צלוחיות קטנות עם מיני פירות יבשים, אגוזים, שקדים ופיצוחים אחרים או להגיש אותם כפלטה אחת מעוצבת. פלטה כזו מתאימה לסוף הארוחה בשילוב פרוסות אבטיח ומלון בעונה לצד קפה או תה וכמובן עוגה טעימה. ישנם מתכונים לעוגות בחושות קלות להכנה שניתן להכין ב-10 דקות או עוגות גבינה שאין צורך להפעיל כלל את התנור כמו עוגה שהבסיס שלה הוא ביסקוויטים ועליה תערובת של גבינה עם שמנת ואינסטנט פודינג וניל. את העוגה הקרה רצוי להכין ערב לפני האירוח כדי שהיא תתייצב במקרר ותוגש צוננת.