מה זה ביטוח נסיעות לחו"ל ומה הוא מכסה?

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מנגנון שמפצה אותך במקרה והיית צריך לעבור טיפול רפואי מסוים בחו"ל, ולעיתים גם במקרים של גניבה. ביטוח נסיעות לחו"ל בדרך כלל מכסה בין מיליון לשני מיליון דולר לנסיעה. המדריך המלא לביטוח ניסות לחו"ל

חדשות כיפה תוכן שיווקי 18/05/21 09:46 ז בסיון התשפא

מה זה ביטוח נסיעות לחו"ל ומה הוא מכסה?
אילוסטרציה , צילום: פלאש 90, משה שי

לכל אזרח במדינת ישראל יש ביטוח בריאות ממלכתי שניתן לו מיום היוולדו, והוא שומר עליו כל עוד הוא נמצא בגבולות הארץ. הביטוח הזה לא תקף יותר ברגע שעולים על מטוס למדינה אחרת. אל הוואקום הזה נכנס ביטוח נסיעות לחו"ל. בפשטות, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מנגנון שמפצה אותך במקרה והיית צריך לעבור טיפול רפואי מסוים בחו"ל, ולעיתים גם במקרים של גניבה. אפשרי לטוס גם ללא ביטוח, אבל מאד לא מומלץ. הוצאות בריאות במדינות זרות יכולות להגיע לסכומים אסטרונומיים. ביטוח נסיעות לחו"ל, במחירים לא גבוהים בכלל, 'סוגר את הפינה' בצורה מיטבית.

ישנם סוגים שונים של ביטוח נסיעות לחו"ל. הלקוח יכול לבחור ביניהם ולמצוא את הביטוח שמשרת אותו בצורה הטובה ביותר. ביטוח נסיעות לחו"ל בדרך כלל מכסה בין מיליון לשני מיליון דולר לנסיעה. ביטוח בסיסי לצעירים בגילאי 30-20 עולה בסביבות 4-2 דולר ליום, ומספק מענה על מרבית המצבים הרפואיים האפשריים אליהם ניתן להגיע חס חלילה ( טיפ: בדקו את טיפולי השיניים, לא בכל הביטוחים הם נכללים).

ובכן, מה לעשות שרבים מהאנשים הרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל אינם עונים להגדרה של צעירים בגילאי 20 -30 ?כאן נכנסים לתמונה הביטוחים המשלימים. אל חשש, זהו אינו נושא מורכב!

הביטוחים המשלימים בעצם מתאימים לקבוצות אוכלוסייה שונות ולמטרות טיול מגוונות. נשים בהריון למשל, הן קבוצה שהסיכוי שיצטרכו טיפול רפואי גדול יותר ומסוג ספציפי, ולכן ימים. ייתכן שעבור ביטוח נסיעות לחו"ל הן יצטרכו לשלם כמה מאות דולרים לטיול של כעשרה

גם אנשים בגילאי 70- 80 יצטרכו לשלם ביטוח יקר יותר, מכיוון שהם חשופים חס וחלילה למגוון רב של סכנות בריאותיות, וגם צעירים המטיילים טיול ארוך (טיול תרמילאים) יצטרכו להוסיף כסף עבור כל יום טיול, כי הם כוללים גם סעיפים שלא בהכרח קיימים בביטחים הרגילים : ביטוח על אטרקציות מסוכנות כמו בנג'י, ראפטינג, צלילה, צניחה וטיולי ג'יפים, וגם שירותי חילוץ והצלה במקרה הצורך.

כיצד נקבע מחיר הפוליסה?

מחיר של ביטוח נסיעות לחו"ל הוא כאמור לא בשמיים. למרות שאי אפשר לדעת כמה יעלה ביטוח מבלי להתייחס למאפיינים הספציפיים של הנסיעה והמבוטח, ניתן להעריך שמחיר ליום עבור ביטוח נסיעות לחו"ל בסיסי יעלה באזור 4-1 דולר. שהות של חמישה ימים בחו"ל לצעיר בגיל 25 תעלה 9 דולר. עבור אותו משך זמן תשלם אישה בת 76 30-20 דולר. עבור תרמילאי יעלה ביטוח שכזה 14 דולר, ותרמילאי שמעוניין בספורט אתגרי יעלה הביטוח 23 דולר.

לא עבור בריאות בלבד

כדאי לבדוק האם ביטוח נסיעות לחו"ל שאתם מעוניינים לרכוש כולל בתוכו גם ביטוח עבור גניבה. ביטוחים רבים אכן מציעים זאת. אם לדוגמה נגנבה ממכם המזוודה שלכם על כל תכולתה, ייתכן והביטוח שלכם מכסה זאת (במקרים רבים ביחד עם השתתפות עצמית). שווה לבדוק, כי לעיתים קרובות תכולת המזוודה שלכם שווה הרבה כסף וכדאי מאד שצד שלישי יבטח אתכם, כי מי יודע מה יקרה בחו"ל.

סיבוכים בחו"ל יכולים להיות עסק יקר, ועבור סכומים סבירים בהחלט אתם יכולים להיות מוגנים גם מחוץ לגבולות המדינה. ביטוח נסיעות לחו"ל הוא עסקה לא יקרה במיוחד ומשתלמת מאד. עכשיו רק נותר למצוא את האחד שמתאים עבורכם.