ארוחה משפחתית שיש לה פלוס

ארוחה משפחתית היא תמיד כיף גדול. יחד עם זאת, הדרך אליה עשויה להיות מעייפת, במיוחד אם היא נופלת על כתפי בשלן או בשלנית אחת בלבד. כל ההכנות והבישולים עשויים להיות מפרכים ומייגעים, אבל זה ממש לא חייב להיות כך. בכתבה זו נציג מספר דרכים קלילות להפיק ארוחה משפחתית משובחת בלי ליפול מהרגליים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 11/05/21 12:48 כט באייר התשפא

ארוחה משפחתית שיש לה פלוס
צילום: shutterstock

משלוחים ונהנים

משלוחי אוכל נמצאים איתנו כבר תקופה ארוכה, אולם מאז פרוץ הקורונה הם זכו לעדנה מחודשת. היום ניתן למצוא היצע אדיר של משלוחים זמינים כמעט בכל מקום בארץ – החל מהמשלוח הקלאסי של פיצה ועד לאפשרויות מורכבות יותר כמו סושי או מאכלים אחרים ממסעדות גורמה. נוסף על המבחר העשיר, היום גם ניתן למצוא שלל הטבות והנחות על משלוחי אוכל, כך שגם המחיר הסופי לא יוצא מאוד יקר.

אין ספק שכשעושים משלוח מדובר בארוחה משפחתית עם רשימה ענקית של פלוסים. גם אף אחד לא מתעייף וטורח על ההכנות, וגם כולם מתכנסים יחדיו לאכול אוכל טעים ומשביע. קצת כמו מסעדה, רק בבית.

הכל בסל אחד

הנה עוד אופציה מעניינת לארוחה משפחתית עם טוויסט: יציאה לפיקניק. כשיוצאים לאכול בחיק הטבע, האוכל עצמו מקבל דגש קטן יותר ולא צריך להשקיע כפי שמשקיעים בארוחה סביב השולחן הביתי. כל שצריך הוא לארוז מפה וכלי אוכל יחד עם כמה מרכיבים איכותיים – לחם מושקע, גבינות, פירות, מטבלים וכיוצא בזה – וקיבלנו ארוחה נהדרת שמכנסת את כל בני המשפחה תחת כיפת השמיים.

היציאה מהבית יכולה לתרום לגיבוש המשפחתי, ואין כמו בילוי בחיק הטבע על מנת לקבל קצת רוגע ושלווה שכל כך נחוצים לכולנו בשגרה היומיומית הלחוצה.

למה בשלן? אמרו בשלנים

כשכל ההכנות לארוחה מתרכזות על כתפיו של אדם אחד, מתקבלת דרך מתישה מאוד שדורשת מאמץ רב. אולם כשהבישולים מתחלקים בין כמה בני משפחה, אזי המאמץ פוחת בצורה ניכרת והדרך לארוחה החגיגית נעשית קלה יותר ואפילו מהנה. אפשר לנצל את זמן הבישולים עצמו לגיבוש משפחתי, תקשורת משותפת והנאה חברתית. נכון, סביר להניח שלא כולם בקיאים באמנות המטבח באותה רמה, ועדיין צריך אדם אחד שינהל את כל המבצע. אבל גם כך אפשר לחלק משימות באופן מיטבי לפי יכולותיהם של בני המשפחה – מי לתבלון, מי לחיתוך ירקות, מי לשטיפת כלים וקניית מצרכים ועוד ועוד. כל אחד ירגיש שמח על שתרם את חלקו למאמץ הקבוצתי, והתוצאה, גם אם לא תהיה אחידה ברמתה, תהיה משותפת לכל ותגבש את בני המשפחה.

שף בנחת

אפשרות נוספת להגיע אל הארוחה המשפחתית המיוחלת היא הזמנת שף מקצועי לצורך התקנת הארוחה. מדובר באופציה יקרה למדי, ולכן היא כנראה לא מתאימה בתדירות גבוהה, אך בפעמים מיוחדות אפשר להשתמש בשירותיו של טבח מקצועי שיבשל עבורכם במטבח הבית. התוצאה המתקבלת תהיה איכותית מאוד, ואף אחד מבני הבית לא יצטרך להשקיע שעות מתישות במטבח בעבורה.