מזל טוב, נולד לכם חדר – עובדות חשובות על הוספת חדר בבית

ככל שהמשפחה שלנו גדלה, אנחנו צריכים להתאים את הבית שלנו ליותר נפשות. גדילת המשפחה שלנו אמנם מבורכת, אבל הבית שלנו לא גדל יחד איתה – ובהחלט יתכן שיידרש להוסיף לו חדר עבור הילד החדש. איך מוסיפים חדר בבית, וכיצד ניתן לבצע את התהליך הזה בצורה בטוחה ואיכותית? ריכזנו עבורכם כאן כמה עובדות שחשוב להכיר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/05/21 16:02 כז באייר התשפא

מזל טוב, נולד לכם חדר – עובדות חשובות על הוספת חדר בבית
צילום: pixabay

מתי נצטרך להוסיף חדר בבית?

הוספה של חדר חדש בבית היא לא תהליך שנצטרך לבצע לעתים קרובות, אך כאשר הדבר נחוץ הוא בדרך כלל הכרחי לנו כאוויר לנשימה. המצבים בהם נדרש להוספת חדר בבית הם בדרך כלל מצבים בהם המשפחה שלנו גדלה, או שאנחנו משכנים אצלנו באופן קבוע אנשים נוספים על בני ובנות המשפחה שלנו. בין אם כי נולד לכם ילד וחדרי הילדים הקיימים לא מספיקים לכל צרכי הילדים, ובין אתם רוצים להעביר את אמא או את אבא לגור אתכם – אתם צריכים לוודא שהבית שלכם מתאים לכך. במצבים אלה תרצו להוסיף חדר על החדרים הקיימים בבית שלכם, וחשוב להבין כמה עובדות חשובות על התהליך הזה. 

כמה זה עולה?

העלות של הוספת חדר בבית תלויה מאוד באופי העבודה שאותה אתם רוצים לבצע. אם אתם רוצים לבנות קיר גבס פשוט בשביל להפוך סלון או חדר גדול ל-2 חדרים, העלות של התהליך הזה יכולה להיות לא מאוד גבוהה. מאידך, אם מה שדרוש לכם הוא שיפוץ מבני משמעותי בבית, העלות בדרך כלל תהיה גבוהה יותר ותדרוש מכם מציאת מקורות מימון שלא בהכרח זמינים לכם באופן ישיר. בכל מקרה, עבור תהליך חשוב שכזה תוכלו לפנות לאופציות אטרקטיביות של הלוואה לכל מטרה, מבנק או מכל גורם אחר.

מרפסת סגורה יכולה להפוך לחדר חדש

מבחינת יצירת החדר החדש, אחד המרחבים הפשוטים ביותר להסבה לחדר שינה הוא מרפסת סגורה. אם יש בביתכם מרפסת כזאת, נדרשת התאמה בסיסית מאוד ויצירת קיר גבס וכניסה מסודרת בכדי להפוך את אותה לחדר שינה. מבחינת אוורור – היותה צמודה לקיר החיצוני מאפשרת לשלב בה חלון גדול או אפילו מרפסת פנימית, ללא בעיה גדולה מדי.

פיצול של חדרים קיימים הוא אפשרות שחשוב להכיר

עוד אפשרות בה נגענו בקצרה היא פיצול של חדרים קיימים. סלון גדול יכול להפוך עם התאמה פשוטה יחסית לסלון קטן יותר עם חדר שינה צמוד אליו. גם חדר שינה גדול של יחידת הורים יכול להיות מפוצל לשני חדרים קטנים יותר במידת הצורך.

חדר אטום יכול להפוך לחדר שינה – אך חשוב לוודא שהוא מתאים לכך

בדירות רבות ישנם חדרים אטומים, שבדרך כלל מקבלים יחס של חדר נוסף עד אשר אנחנו נדרשים לשנות את אופיים. בהקשר זה חשוב לזכור שחדר אטום הוא אמנם מרחב שכדאי מאוד לנצל, אבל ניתן להפוך אותו לחדר שינה רק אם יש בו חלון חיצוני. אם אין כזה, עדיף להשתמש בחדר למטרה אחרת או לכל הפחות ליצור בו חלון פנימי המקשר לשאר הבית. גם מבחינת תאורה ואוורור – חשוב לוודא שחדר שכזה מתאים למגורים לפני שאנחנו מכניסים את עצמנו או את אחד מהילדים שלנו למגורים בתוכו.

את התהליך חשוב לבצע בצורה מקצועית ויסודית, על ידי אנשי מקצוע מיומנים שיודעים כיצד ליצור חדר חדש שיהיה מתאים למגורים ונוח למחייה. אם הגעתם למצב בו אתם זקוקים לחדר נוסף בבית – ודאו שאתם עושים זאת בצורה נכונה.

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.