עושים חשבון - כל השיקולים לבחירת הבנק שלכם

חשבון הבנק הנוכחי אינו נותן לכם את התנאים הטובים ביותר? זהו ככל הנראה הזמן המושלם לפתוח חשבון בנק חדש במקום אחר. אם כבר החלטתם לעשות את השינוי שישפר את מצבכם הכלכלי, כדאי שתעשו את הבחירה הנכונה. אז איך תבחרו באיזה בנק כדאי לפתוח את חשבון הבנק החדש? כל התשובות לפניכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/05/21 08:09 כז באייר התשפא

עושים חשבון - כל השיקולים לבחירת הבנק שלכם
צילום: shutterstock

עמלות – כמה כסף הבנק עולה לכם?

הבנק הוא המקום שבו אתם שומרים את הכסף שעבדתם קשה כל כך להרוויח, לכן וודאי שלא תרצו לגלות עמלות מפלצתיות שנוגסות בו. לפני פתיחת חשבון בנק חדש חשוב מאוד לבחון על מה הבנק גובה עמלות ובאיזה גובה. לכאורה מדובר בסכומים זניחים אך הם בהחלט יכולים להצטבר לסכומים שיגרמו לכם לעוגמת נפש ואכזבה. החדשות הטובות הן שלא רק שניתן לשלם עמלות נמוכות יותר, אלא גם שניתן לחסוך את תשלום העמלות לגמרי בחשבון העובר ושב. פטור מעמלות חוסך לכם כסף רב בטווח הרחוק.

שירות איכותי הוא הכרחי

בתור לקוחות הבנק מגיע לכם לקבל את השירות הטוב ביותר. זה נכון שחלק מחוויית השירות מוגדרת על־ידי אנשי השירות עצמם, עד כמה הם מתמצאים בפתרונות השונים ובתנאים, אך יש חשיבות גדולה גם לנגישות. אנו חיים בעידן שבו הטכנולוגיה מאפשרת לנו לחסוך זמן רב על ביקורים בסניף הבנק עצמו. למעשה, עדיף הרבה יותר לבחור בבנק המעניק לכם גישה לכל המידע ולביצוע פעולות באמצעות האפליקציה בלבד. הגישה המהירה פוטרת אתכם מתלות בשעות פתיחה או נוחות ההגעה לסניף, שכן הכל נמצא בכף ידכם.

מעבר לביצוע פעולות באפליקציה תוכלו להשתחרר מסניפי הבנק לגמרי גם בפן הייעוץ והסיוע. ישנם בנקים המאפשרים ללקוחות לפתוח שיחה עם איש שירות מהטלפון הנייד, במהלך כל שעות היום ובשישה מימי השבוע. כך תוכלו להיות בטוחים שבכל מצב יש לכם לאן לפנות והמענה יהיה מהיר ומקצועי.

מה האפשרויות מעבר לעו"ש?

הבנק הוא לרוב הרבה יותר מאשר כספת למשכורת והוא מעניק שירותים בנקאיים שונים ומגוונים. לפני שאתה בוחרים היכן לפתוח את החשבון החדש, בדקו האם הבנק מציע את השירותים הנחוצים לכם ואם כן באילו תנאים. לדוגמה, אנשים רבים פותחים חיסכון בבנק כדי לצבור כסף עבור מטרה מסוימת. בעוד שישנם בנקים הגובים עמלה על פתיחת החיסכון או המשיכה ממנו, ישנם כאלה שאינם גובים זאת ומשאירים את כל הכסף שחסכת לשימושכם. כמו כן, חלק מהבנקים מגבילים את סכום החיסכון המינימלי מה שאינו מאפשר לכם גמישות. אם אתם יודעים שאתם מעוניינים לפתוח חיסכון, אך אין באפשרותכם להפקיד סכום ראשוני גדול עדיף יהיה לבחור בבנק שאינו מגביל אתכם בסכום מינימום להפקדה.

שירות חיוני נוסף שאותו מעניקים הבנקים הוא לקיחת הלוואות. לעיתים אנו רוצים או צריכים להשקיע סכום כסף שאין בידינו כרגע, והבנק יכול לסייע לנו על־ידי הלוואת סכום כסף. כדי להיות בטוחים שתוכלו להחזיר את ההלוואה ללא קושי, אתם חייבים להגדיר בעצמכם את הסכום, את תקופת ההלוואה ואפילו את תאריך החיוב. השליטה בכל הנתונים הללו תעזור לכם לנהל את ההחזרים בחוכמה, מבלי לשקוע בריביות לאורך זמן. כמו כן, חלק מהבנקים אינם מאפשרים לקיחה של הלוואה מהירה ואפילו אם אתם זקוקים לכסף במהרה, תאלצו לחכות מספר ימים מורטי עצבים עד שתראו את הכסף בחשבון. כדי שיהיה לכם בטחון מלא שהבנק שלכם יכול להיחלץ לעזרתכם, עדיף יהיה לבחור בבנק שמעניק הלוואה כבר ביום הבקשה או מקסימום ביום המחרת.