הסוד להמשכיות עסקית - גיבויים בענן הם חובה לעסק בעידן המודרני

המשכיות עסקית וגיבויים הם בין הנושאים שכל עסק חייב להכיר, ובפרט כל הנוגע לגיבוי בענן. מה היא חשיבותו עבורכם, בעלי העסקים? ומה זה אומר בפועל?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/04/21 12:00 ט באייר התשפא

הסוד להמשכיות עסקית - גיבויים בענן הם חובה לעסק בעידן המודרני
צילום: shutterstock

השאירו זאת למומחים

נושא הגיבוי, כמו נושאים רבים נוספים במחשוב, מציג כיום בפני עסקים שתי אפשרויות: ללמוד את הנושא, למצוא פתרונות ולבצע באופן עצמאי, או להיעזר בגורם חיצוני שיבצע את הפעולה, יתחזק וינהל את הפעולות. הגורם החיצוני עשוי לייעץ אם חסר לכם ידע או ניסיון, ולנהל את הפעילות וגם את התשתית, כלומר שהכול כמעט יהיה אצל הספק החיצוני ובאחריותו. כיום יש אפשרות נוספת - מחשוב ענן. גיבוי בענן הוא אחד הנושאים הפופולריים ביותר בתחום זה. את הפתרון באתר של GNS למשל מצאנו כשירות מומלץ שמתאים לרוב בעלי העסקים, ויכול לעמוד במרבית דרישות השוק. בכל המקרים, ההסתייעות במומחים מתבטאת בכך שהנושא מטופל באיכות ובמקצועיות, ואתם יכולים להוריד את הדאגה מעל כתפיכם. אבל מה זה אומר בעצם, שהגיבוי הוא בענן? ואיך זה מתקשר להמשכיות עסקית?

מהו גיבוי בענן?

גיבוי בענן הוא גיבוי המידע החיוני שלכם לספק שירות מרוחק. זה יכול להיות גיבוי של מגוון סוגי חומרים וסביבות - גיבוי בסיסי נתונים, גיבוי שרתים וירטואליים, קבצי אופיס שונים ועוד. שירותי ענן מציעים לא רק אחסון מרוחק של הגיבוי, אלא מנגנון נוח לביצוע הגיבוי עצמו, כולל אוטומציה שלו ויכולות משלימות (כמו הפקת דו"ח על הגיבויים שבוצעו). שירותים אלה משתלמים מאוד - המחיר אצל GNS למשל הוא החל מ-12 $לחודש בלבד. כמו כן, השימוש בשירות כזה חוסך כסף וטרחה רבים, משום שאין צורך בבעלות על ציוד מחשוב פנימי לצורך גיבוי, וגם בטיפול שוטף בו. אם דרישות המשאבים שלכם משתנות, גיבוי בענן מספק גמישות בהתאמת השירות לכך (scaling (בקלות רבה. התקשורת מול שירות הגיבוי מהירה ומוצפנת, והמידע המגובה נשמר אצל הספק בצורה מאובטחת. במידת הצורך, גם השחזור קל ומהיר.

בהקשר המשכיות עסקית

המשכיות עסקית היא היכולת להמשיך לתפקד מבחינה עסקית, גם במצבי חירום שונים, תקלות וכדומה. גיבויים הם כמובן עזר חשוב לכך, משום שהם מאפשרים לשחזר מידע שנפגע או נמחק מסיבה כלשהי, דוגמת פריצה לעסק וגניבת שרתים (במקרים כאלו, חשוב גם לדעת איך להתאושש ממשבר דיגיטלי בעסק). אך מה תעשו אם גיביתם כהלכה, אך הגיבוי נמצא על שרת גיבוי שגם אותו גנבו? בדיוק לשם כך מומלץ למקם את מדיות הגיבוי מחוץ לעסק. בדיוק כפי שניתן לגבות היקפי מידע קטנים לדיסק און קי ולקחת אותו איתכם לכל מקום, במחזיק המפתחות! יתרון משמעותי לשימוש בגיבוי בענן הוא העובדה שמדובר בשירות נוח לתפעול ולא דורש התעסקות. שירות כזה ימנע מכם את הצורך לבצע גיבוי בסוף כל יום בעצמכם, פעולה שהיא בעצם לא לב הפעילות העסקית (גיבוי לא מייצר עבורכם רווחים ולא מגייס לקוחות). אם הפעולה לא תהיה אוטומטית, בסופו של דבר תמצאו את עצמכם לא מבצעים אותה. לכן, הפתרון האולטימטיבי הוא גיבוי אוטומטי, למיקום מרוחק, שמיועד ספציפית לכך ומנוהל על ידי מומחים. פריסת שרתים ברחבי העולם גם תסייע לשרידות שלכם, וספק איכותי יוכל בהחלט לספק לכם את השירות הזה.

לסיכום

גיבוי בענן יתרום מאוד להמשכיות עסקית שלכם, ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון כאשר מתכננים את הטיפול בכך בעסק. אם לא בטוחים לגבי אפשרות זו, ניתן לנסות לתקופת ניסיון את שירות הגיבוי בענן ולהחליט לאחר התקופה האם הוא מתאים לכם או לא, מבלי להסתכן בהוצאה משמעותית או בהפסדים לעסק.