כל ההיברידיות לפי הסדר - על סוגי מכוניות היברידיות

כולם מדברים על רכבים היברידיים ואולי גם לכם התגנבה מחשבה לרכוש אחד כזה,אלא שכאן עליכם להבין - רכב היברידי זה לא אחד - אלא קבוצה. אז מהם סוגי הרכבים ההיברידיים הקיימים ואיך בוחרים ביניהם? בואו נעשה סדר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 20/04/21 12:57 ח באייר התשפא

כל ההיברידיות לפי הסדר - על סוגי מכוניות היברידיות
צילום: pixabay

לפי הערכות של משרד האוצר, כ-35-30 אלף כלי רכב היברידיים נמכרו בשנת 2020 וכמות דומה צפויה לעלות על כבישי הארץ לאורך שנת 2021 .יתרה על כך, נתונים רשמיים של איגוד יבואני הרכב הישראלי הראו כבר במחצית הראשונה של 2019 שגם במקום ה-1 וגם במקום ה-2 ברשימת המכוניות הנמכרות בארץ התמקמו דגמים היברידיים.

במבט קדימה, מספרם של כלי הרכב הללו צפוי כמובן לגדול, בגלל הטבות מס שונות, חיסכון בעלויות תפעול, חווית נסיעה משודרגת ועוד. על רקע הנתונים הללו, אין פלא שכולם מדברים על רכבים היברידיים.

אז אם גם לכם התגנבה לראש מחשבה לרכוש רכב היברידי, כדאי שתדעו שלא מדובר על טרנד חולף אלא על משהו שהגיע לכאן כדי להישאר. מצד שני, עכשיו זה בדיוק הזמן לעצור על מנת להבין משהו מאוד פשוט: רכב היברידי זה לא רכב אחד – אלא קבוצה.

מה ההבדל בין סוגי רכבים היברידיים?

הטעות הנפוצה מייחסת לכל רכב עם סוללה שפועלת לצד מנוע חשמלי את המושג "רכב היברידי". זה כמובן נכון, אבל חלקית בלבד. באופן כללי, ההבדל הוא בין רכב היברידי רגיל, רכב היברידי לייט ורכב נטען. אם תרצו לסבך עוד קצת את העניינים, תוכלו להתייחס בנפרד אל רכב היברידי-כביש שטח ורכב היברידי עם צריכת דלק כמעט זהה לזו של רכב רגיל.

בין ההיברידי לפלאג

אין מכונית היברידית רגילה מצוידת במנוע בנזין שאליו משודך מנוע עזר חשמלי. בזכות המנוע החשמלי, מנוע הבנזין עובד פחות קשה. במהלך נסיעה למשל, המנוע החשמלי יכול לרתום את כל כוחו כדי למנוע לחלוטין שריפה של דלק – או לתת תוספת של כוח ועדיין לצמצם את צריכת הדלק.

לעומת זאת, מכונית היברידית פלאג אין, שמכונה גם PHEV או Vehicle Electric in-Plug, היא עדיין רכב היברידי, אבל עם סוללה גדולה יותר. הסוללה הגדולה יכולה להכיל יותר אנרגיה ולרוב המנוע החשמלי שניזון ממנה חזק משמעותית. את הסוללה אף מטעינים באמצעות שקע חשמלי בעמדת טעינה ייעודית, כך שהתוצאה היא טווח נסיעה של עשרות קילומטרים בלי צורך להטריד את מנוחתו של מנוע הבנזין.

אחרי שנגמר החשמל של רכב פלאג אין כזה, מנוע הבנזין נכנס לפעולה והמכונית חוזרת להיות היברידית רגילה, או במילים אחרות – כזו שנוסעת על חשמל וגם על בנזין או סולר. כמו כן, צריך להזכיר את ההיברידי לייט: רכב בלי מנוע חשמלי גדול, אבל עם סוללה. בדגמים כאלה משתמשים בחשמל בשביל למנוע שחיקה ברמזורים או בפקקים, כדי להפעיל את מערכת החשמל או לשימושים פשוטים יותר. בטווח הארוך, רכבים היברידיים לייט אמורים לסייע בתחזוקה ולמנוע בלאי.

כך תבחרו את מה שמתאים לכם

מכונית היברידית מכל סוג תהיה משתלמת יותר מהרכב הרגיל. אם כבר החלטתם לעבור לשיטה הזו, השוו בין הדגמים שעל הפרק והתאימו אותם לצרכים. התחילו בבדיקה לגבי טווח הנסיעה האופייני לכם על בסיס יום יומי, המשיכו עם השוואת מחירים ובררו לגבי הטבות מס.

לבסוף, התייעצו עם בעלי מקצוע לגבי המוניטין של כל דגם והביקוש עבורו בשוק המשומשות. כמו תמיד, צריך לבחור משהו שמתאים לנו עכשיו – אבל לחשוב גם על העתיד.