מוניטור מציל חיים באמבולנס: משדרגים את מערך החירום במד"א אתכם ולמענכם!

משבר הקורונה הבליט את הצורך בשדרוג ושכלול מערך התגובה המידית במד"א. העומסים שנצפו בשנה החולפת בבתי החולים יצרו מציאות קשה במהלכה חולים רבים המתינו באמבולנסים שעות ארוכות לקבלה בבתי החולים ולעיתים נדרשו ציוותי מד"א לפנות חולים לבית חולים מרוחק, ללא ניטור מדדים חיוניים המשקף את חומרת מצבם בזמן אמת

חדשות כיפה תוכן שיווקי 08/03/21 14:08 כד באדר התשפא

מוניטור מציל חיים באמבולנס: משדרגים את מערך החירום במד"א אתכם ולמענכם!
צילום: מד"א

המציאות החדשה בצל גלי המגפה, מצריכה את מגן דוד אדום, להתאים את המשאבים לצרכים המשתנים במטרה להבטיח לחולים טיפול מתאים בזירות השונות.

לפיכך החליט מד"א על מבצע חסר תקדים, לשדרוג הטיפול הטרום אשפוזי, על ידי הוספת מוניטורים מתקדמים לכל האמבולנסים, האופנועים ולכונני מד"א. ידידי מד"א בישראל נערכים לסייע להפעלת התוכנית השדרוג  מערך התגובה המיידית של מגן דוד אדום ויוצאים במבצע ארצי לגיוס תרומות לרכישת 2000 מוניטורים מתקדמים  שיעזרו לצוותים בשטח לתעדף פינוי וקבלת חולים לפי חומרת מצבם ולהציל חיים.

מד"א אינו מתוקצב על ידי המדינה ועל מנת לרכוש את  המוניטורים יוצאים ידידי מד"א בקמפיין גיוס המונים מיוחד ומבקשים מהציבור לתרום ולקחת חלק למען כולנו

העומס בבתי החולים יצר מצב בו אמבולנסים של מד"א עמדו בתור במשך שעות ארוכות בכניסה לבתי החולים, גם כאשר מצבם של המטופלים היה קריטי ובלי היכולת לטפל בו כראוי. בתגובה למציאות המאתגרת, מגן דוד אדום החליט לשדרג את הציוד הרפואי והחל בהפעלת תכנית חירום לשדרוג מערך התגובה המיידית ומוסיף בימים אלו לכל האמבולנסים, האופנועים ולכונני מד"א, מכשירי מוניטור מתקדמים, המנטרים באופן רציף סימנים חיוניים כמו לחץ דם, סטורציה, דופק, חום, אק"ג ומעקב אחר קצב הלב.

המוניטורים המתקדמים  הם חלק המערכת הטכנולוגית המתקדמת של מד"א, אשר כוללת פיקוח רפואי מצולם והזרמת נתוני המטופל למוקד הרפואי של מד"א בזמן אמת  דבר המאפשר שיפור משמעותי של אופן קבלת הנתונים, ניתוחם וקביעת דרכי הטיפול בשטח. המוניטורים מאפשרים פיקוח רציף אחרי המצב של המטופל, בכל רגע של המתנה ממושכת מחוץ לבית החולים, בבית המטופל או באירועי חירום רפואיים בשטח.

תעדוף וטיפול מיידי על פי חומרת המצב, בעזרת המוניטור המתקדם

המוניטורים מקושרים ישירות למוקד הרפואי של מד"א שמאויש 24 שעות ביממה ברופאים ופראמדיקים בכירים הרואים בזמן אמת את כל המדדים של המטופלים הנמצאים באמבולנסים/בבית/בשטח, ובהתאם לנתונים המתקבלים, מתעדפים את הטיפול לפי מידת הדחיפות, שולחים מטופלים ישירות לחדר המיון/ניתוח ודואגים לטיפול המיטבי עבור כל המטופלים בזמן ההמתנה מחוץ לבית החולים.

"עד כה ניטור חולים מתקיים רק בניידות טיפול נמרץ  מסיבות של מגבלות תקציביות. המציאות הקשה מחייבת את כולנו לא לעמוד מנגד ולפעול באופן מיידי לטובת שדרוג מערך רפואת החירום באמצעות הוספת המוניטורים לכל אמבולנס ולכל כונן ולהבטיח לכל אחד מאיתנו רפואה טרום אישפוזית מתקדמת ומצילת חיים כך אומרת אורלי אריאל, מנכ"לית ידידי מד"א בישראל אין ספק שמדובר בשדרוג טכנולוגי אדיר שמבטיח טיפול מדויק ומתאים שיכול להציל את החיים של כל אחד מאיתנו, החל מהרגעים הראשונים של הטיפול וגם במקרים בהם אין מיטות פנויות בחדר המיון".

במד"א קוראים לציבור לעזור בציוד האמבולנסים במוניטורים מצילי חיים

לצד תרומות מתורמים גדולים אשר מסייעים למד"א לעמוד בחזית רפואת החירום מהמתקדמות בעולם,  ידידי מד"א בישראל קוראים לציבור הרחב לקחת חלק ולהיות שותפים בשדרוג ושיפור איכות הטיפול לכל תושבי ישראל. היעד של הקמפיין עומד על 2,000 מוניטורים בעלות כוללת של 10 מיליון שקלים.

האתגר גדול אך אפשרי בעזרת כל אחד מאיתנו. עלות מוניטור הינה 4,500 שקל ומוניטור אחד עושה את ההבדל בין חיים ומוות. כולנו יכולים לעזור למטרה החשובה – כל סכום שתחליטו לתרום, יכול להציל את חייו של המטופל הבא שיכול להיות כל אחד מאיתנו.

רוצים לעזור לצוותים הרפואיים להציל חיים? תרמו עכשיו לרכישת מוניטורים ולשדרוג האמבולנסים של מד"א, וקחו חלק במאמץ הלאומי. לפרטים ותרומות>>

התרומה שלכם היא למענכם. היו שותפים להצלת חיים יחד עם צוותי מד"א שנלחמים 24/7 על החיים של כולנו. 

לתמיכה בפרוייקט לחצו כאן.