"מוניטור אחד יכול להיות ההבדל בין חיים ומוות" מד"א קורא לכם לסייע בהצלת חיים

בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים והעומס הכבד על בתי החולים וחדרי המיון, נערך מד"א לשדרוג מערך הפעילות שלו עם 2,000 מוניטורים, שידווחו היישר למוקד ויאפשרו טיפול ומעקב מדויקים יותר, בכל אירוע ובכל מקום. היכנסו ותרמו

חדשות כיפה תוכן שיווקי 22/02/21 16:14 י באדר התשפא

"מוניטור אחד יכול להיות ההבדל בין חיים ומוות" מד"א קורא לכם לסייע בהצלת חיים
היולדת וצוות מד"א, צילום: דוברות מד"א

כשנה לאחר התפרצות נגיף הקורונה, בתי החולים עמוסים וצוותי מד"א ממשיכים להתמודד עם
החולים בשטח. רבים מהחולים נאלצים להמתין באמבולנסים בכניסה לחדר המיון ובמקרה הגרוע, בתי החולים דורשים ממד"א להפנות את המטופלים לבתי חולים מרוחקים, ללא אמצעי לניטור קבוע היכול להעיד על חומרת מצבם. צוותי מד"א נקלעו למציאות קשה ביותר בה מצב המטופלים מתדרדר לנגד עיניהם ואין בידיהם לעזור.

על מנת למנוע תמונות קשות של מוות מיותר בהמתנה, מפעיל מד"א תכנית חירום לשדרוג מערך האמבולנסים והאופנועים ומוסיף כ-2,000 מוניטורים שינטרו את החולה באופן רציף ויציגו לצוותים סימנים חיוניים כמו לחץ דם, סטורציה, דופק, חום, אק"ג ומעקב אחר קצב הלב, כך שניתן להעניק את הטיפול המדויק והטוב ביותר לכל מטופל, על פי מצבו.

ידידי מד"א בישראל התגייסו לסייע לצוותים הרפואיים ויצאו במבצע חירום ארצי לגיוס תרומות לרכישת 2,000 מוניטורים מתקדמים, שיעזרו לצוותים בטיפול בזמן השהייה הממושכת מחוץ לבתי החולים, בשטח ובבית, וכן לתעדף את קבלת החולים בבית החולים לפי חומרת מצבם, דבר שיביא בוודאות להצלת יותר חיים.

על אף היותו ארגון ההצלה הלאומי, מגן דוד אדום אינו מתוקצב על ידי המדינה ועל מנת לרכוש את  המוניטורים מבקשים ידידי מד"א מהציבור לתרום ולקחת חלק למען כולם.

המוניטורים המתקדמים הם חלק מהמערכת הטכנולוגית המתקדמת של מד"א, הכוללת פיקוח רפואי מצולם והזרמת נתוני המטופל למוקד הרפואי של מד"א בזמן אמת, דבר המשפר משמעותית את איכות הטיפול הניתן לחולה. המוניטורים מאפשרים פיקוח ומעקב רציף אחר מצב המטופל בכל רגע של המתנה ממושכת מחוץ לבית החולים, בבית המטופל טרם ההגעה לבית החולים או באירועי חירום רפואיים בשטח.

תעדוף וטיפול מיידי על פי חומרת המצב, בעזרת המוניטור המתקדם

המוניטורים מקושרים ישירות למוקד הרפואי של מד"א המאויש 24 שעות ביממה ברופאים ובפראמדיקים בכירים, הבוחנים בזמן אמת את כל מדדי המטופלים המתקבלים מהצוותים שבשטח ובהתאם לנתונים אלו  מתעדפים את הטיפול לפי מידת הדחיפות, ודואגים למענה הטוב ביותר עבור כל המטופלים בזמן ההמתנה מחוץ לבית החולים.

"עד כה ניטור חולים מתקיים רק בניידות טיפול נמרץ מסיבות של מגבלות תקציביות. המציאות הקשה מחייבת את כולנו לקחת חלק ולפעול באופן מיידי לטובת שדרוג מערך רפואת החירום באמצעות הוספת המוניטורים לכל אמבולנס ולכל כונן, ולהבטיח לכל אחד מאתנו רפואה טרום אשפוזית מתקדמת ומצילת חיים." כך אומרת אורלי אריאל, מנכ"לית ידידי מד"א בישראל, "אין ספק שמדובר בשדרוג טכנולוגי פורץ דרך שמבטיח טיפול מדויק ומתאים שיכול להציל את החיים של כל אחד מאתנו, החל מהרגעים הראשונים של הטיפול וגם במקרים בהם אין מיטות פנויות בחדר המיון".

"עזרו לנו לצייד את האמבולנסים במוניטורים מצילי חיים"

ידידי מד"א בישראל קוראים לציבור הרחב לקחת חלק ולהיות שותפים בשדרוג ושיפור איכות הטיפול לכל תושבי ישראל. יעד הפרויקט לרכישת 2,000 מוניטורים הוא בעלות כוללת של 10 מיליון ₪.

האתגר גדול אך אפשרי בעזרת כל אחד מאתנו. עלות מוניטור הינה 4,500 ₪ והוא שעושה את ההבדל בין חיים ומוות. כולנו יכולים לעזור להשגת המטרה החשובה – כל סכום שתחליטו לתרום עשוי לסייע להציל את חייו של המטופל הבא, שיכול להיות כל אחד מאתנו.

רוצים לסייע למד"א להציל חיים? תרמו עכשיו לרכישת מוניטורים ושדרוג האמבולנסים של מד"א, וקחו חלק במאמץ הלאומי. לפרטים ותרומות >>