עולם העבודות מהבית ושיטת העצמאי השכיר

הקורונה גרמה לרבים מאתנו לחשוב על פתיחת עסק עצמאי ולהפוך לפרילנסרים. אך מהי השיטה הטובה ביותר לעשות זאת? האם שיטת "העצמאי השכיר" עונה על כל הבעיות? כל השאלות והתשובות - בכתבה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/01/21 18:27 יג בשבט התשפא

עולם העבודות מהבית ושיטת העצמאי השכיר
עבודה מהבית. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הגדרת "שכיר עצמאי" פותחת עולם חדש לכל אותם אנשים המתכננים להפוך לפרילנסרים מתחילים המעניקים שירותים כגון: גרפיקאי, בניית אתרים, כתיבת תוכן שיווקי, מתכנתים ועוד. שירותים אלו הינם שירותים של עצמאי שכיר והם מתבצעים במתכונת עבודות מהבית.

על מנת להעניק שירותים אלו בצורה הטובה ביותר רוב הפרילנסרים בוחרים לפתוח תיק במס הכנסה ובמע"מ ו/או רק במע"מ כעוסק פטור על מנת להפיק קבלה ו/או חשבונית עבור תשלום שכר כמקובל. אך כיום קיימת אופציה נוספת להפוך ל "עצמאי שכיר". הכוונה היא לפרילנסר שפונה לחברה מסוימת המציעה שירות ומפיקה בשם חשבונית.

במילים אחרות, שירות זה מציע לקבל את התשלום עבור העבודה אותה ביצע הפרילנסר דרך גורם שלישי. כלומר, התשלום  או החשבונית תצא עבור "חברת העצמאי השכיר" ובסוף החודש פרילנסר מקבל תשלום מחברת ה"עצמאי השכיר" בצירוף תלוש שכר ממנו ירד תשלומי מס הכנסה, ביטוח לאומי וכמובן עמלה בגין השירות. לכאורה תלוש שכר כעובד שכיר מן המניין. כמו כן חשוב לציין כי במידה והפרילנסר עובד כשכיר במקום עבודה נוסף יש לדאוג לבצע בסוף שנה תיאום מס.

שיטה זו אולי עדיפה ונוחה יותר עבור עצמאים רבים מאחר והיא פוטרת אותם מלגשת לרשויות לפתוח תיק ולהגיש דוחות בסוף שנה אך מנגד מבחינת הרשויות לא בהכרח מתקיימים כאן יחסי עובד מעביד כדין מאחר ולא בהכרח תתאים עבודה רציפה חודש בחודשו וכמובן נשאלת השאלה מה קורה במידה והחברה "מפטרת" את עצמאי השכיר, מה התנאים בגין פיצויים? מה קורה במידה ומתקיימת תאונת עבודה האם ניתן לתבוע את החברה המעניקה שירותי עצמאי שכיר? האם הוא רשאי לתבוע? וזה כמובן רק קצה המזלג בשאלות הגדולות ורובן נשארו כרגע ללא מענה מוגדר וברור.

לפיכך, כפרילנסר שעבודתו הינה עבודות מהבית יש לחשוב בכובד ראש בבחירת ההחלטה הנכונה כיצד  עליו לפעול. לא תמיד הדרך הנחשבת קלה יותר היא הנכונה יותר. ישנם הרבה רואי חשבון עצמאיים אשר תמורת מחיר סמלי עוזרים בתהליך מפתיחת תיק מול הרשויות ועד להגשת דוחות, מדריכים ומעבירים את כל המידע הנדרש על מנת שההתנהלות כפרילנסר תהיה נכונה. כמו כן, תמיד עדיף להתייעץ עם רואה חשבון שמבין בעסקים קטנים ו/או עצמאיים על מנת לנהל את הדברים בצורה הטובה ביותר.

אז אם אתם מעוניינים להתחיל לשמוע פרטים על העבודות מהבית שיש לנו להציע לכם? תשלחו לנו הודעת וואטספ 058-5599625 או הודעה באימייל לכתובת: worksfromhome2000@gmail.com