מה חשוב לבדוק כשקונים מצעים אונליין?

למרות שהם נתפסים כלא חשובים, אנחנו חייבים להתחיל להשקיע מחשבה בבחירה שלהם, ולהפסיק להתפשר על הנוחות שבשימוש שלהם. אנחנו מדברים כמובן על מצעי המיטה. אז איך בוחרים את הטוב ביותר לנו? כל הפרטים בכתבה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/01/21 17:01 יג בשבט התשפא

מה חשוב לבדוק כשקונים מצעים אונליין?
איך בוחרים מצעים?, צילום: shutterstock

אנחנו מבלים בתוך הסדינים שלנו במשך שליש מהיום, אז למה בעצם שלא לבחור סדינים נעימים ואיכותיים כל כך עד שלא תוכלו לחכות להתפנק בתוכם בסוף היום? מצעים איכותיים הם לא מותרות או רק המלצה, זו פשוט חובה: רצוי וכדאי להשקיע במצעים שיגרמו לכם פשוט להרגיש נהדר, ויותר מכך, יראו נפלא ויחזיקו מעמד לאורך זמן. אז בין אם אתם ספונטניים ובין אם מחושבים, כאשר אתם עומדים להשקיע במצעים איכותיים, עליכם לבדוק את הדברים הבאים.

שיטת האריגה משפיעה על איכות ותחושה

שיטת האריגה תשפיע במידה רבה על מידת האווריריות של הבד ועל האיכות שלו. האפשרויות העיקריות שעומדות לרשותכם הן סאטן ופרקל.

  • פרקל – אריגת שתי וערב ושיטת אריגה בסיסית שרוב הבדים שזורים באמצעותה. בדים באריגת פרקל מרגישים קלים, אווריריים ובעלי גימור מאט. אריגי פרקל נוטים להתקמט יותר.

  • סאטן – טכניקת אריגה שבה מועבר חוט אחד מעל שלושה כל פעם. בדי סאטן מרגישים חלקים, יוקרתיים ובעלי גימור מבריק. לעומת אריגי פרקל, אריגי סאטן פחות נוטים להתקמט ומתאימים לכל עונות השנה.

בחירת סוג האריגה היא ללא ספק עניין של העדפה אישית, אם כי ידוע שהרבה מהצרכנים נוטים להעדיף את הסאטן על הפרקל.

כל שנת לילה איכותית מתחילה בסיבים ארוכים

כולנו יודעים שבדים מורכבים מסיבים, אבל לא כולם מקדישים מחשבה לאורך ועובי הסיבים בעת קניית מצעים. הידעתם? ככל שסיבי הבד יהיו ארוכים ודקים יותר כך הם יחשבו לאיכותיים יותר, כמו שקורה בכותנה מצרית (אחד המאפיינים של כותנה מצרית הוא שהיא מיוצרת מסיבים ארוכים, רכים וחזקים במיוחד). הסיבה היא שככל שהחוטים דקים וארוכים, כך אפשר למתוח אותם, להכניס יותר מהם ולהפוך את האריג להרבה יותר גמיש, רך, חלק ואיכותי. גם סיבים קצרים ישפיעו על איכות האריג אך לא בהכרח לטובה - הם יתפצלו, יבלטו ויהפכו את הבד ליותר חלש משמעותית.

כמה חוטים פר אינץ'?

אם כבר להשקיע בעצמכם, השקיעו במצעים. אחת הדרכים לדעת שהמצעים באמת איכותיים ולא סתם מילים שיווקיות על תווית, היא על ידי ספירת החוטים. בעולם המצעים לכמות החוטים ששזורים באינץ' מרובע של בד יש משמעות, וככל שיש יותר חוטים כך המצעים נחשבים לאיכותיים ויוקרתיים יותר.

ההמלצה היא לבחור במצעים אשר כוללים בין 300 ל- 600 חוטים לאינץ'. כך תוכלו ליהנות מאיכות בלתי מתפשרת במחירים נוחים לכיס יחסית. קחו בחשבון שמצעים איכותיים אינם מבוססים על ספירת החוטים לבדה, יש עוד כמה גורמים שיש לקחת בחשבון כמו למשל סוג האריגה, אורך הסיבים ועוד.

אל תצאו מנקודת הנחה שהמצעים יתאימו למזרן

דגמים סטנדרטיים של מצעים אינם מתחשבים בעומק המזרן. אז אם המזרן שלכם גבוה, עליכם להקפיד למדוד אותו לפני שאתם קונים מצעים אונליין. באופן כללי, מומלץ שתמדדו את המזרן בכל מקרה כדי שלא יהיו טעויות. בנוסף, קחו בחשבון שהמצעים עשויים להתכווץ מעט לאחר כביסה, כך שמידות גדולות יותר של סדינים יחסית למזרן יהיו בחירה טובה. בגדול, סדין בעומק 30 ס"מ לפחות יספק מענה גם למזרן עבה במיוחד.

הרבה פעמים כשאנו קונים אונליין, אנו נמשכים לדוגמאות או הדפסים יפים ולא כל כך מקדישים תשומת לב לאותיות הקטנות. אם גם אתם נוהגים ככה, נסו לשנות את המנהג, כדי לזכות למידת התאמה מקסימלית ולהימנע מלהתעסק עם החזרות או החלפות.

כדאי שתדעו על איזה סוג בד אתם ישנים

100% כותנה תהיה תמיד בחירה טובה ולו רק בגלל הרכות האינסופית. אם אתם מחפשים לעצמכם מצעי פרימיום, עליכם לבחור בכותנה סרוקה. סדינים מכותנה סרוקה אולי יהיו מעט יקרים יותר, אך זו ללא ספק תהיה השקעה משתלמת שתשפיע על איכות השינה שלכם. כותנה סרוקה, כנגזר משמה, סורקה בתהליך האריגה ויחד עם הסיבים הארוכים שמרכיבים אותה הבד יהפוך לחלק, עמיד ונעים יותר.

מלבד בדי 100% כותנה, אפשר גם למצוא בדי פוליאסטר שמיוצרים מחוטים סינטטיים של 100% ניילון ובדי פליכותנה אשר מיוצרים מיחסים שונים של פוליאסטר וכותנה. יחסית לבדי פוליאסטר, בדי פוליכותנה יותר נושמים ועמידים ויחסית לכותנה הם יותר זולים.

לסיכום, אם החלטתם לקנות מצעים איכותיים אונליין בדקו היטב את הנתונים המפורטים במאמר זה ווודאו שאכן יש התאמה בין המוצרים באתר לצרכים שלכם. בנוסף קנו ממקום איכותי ולו מדיניות החזרה והחלפה ושירות אדיב, אישי ומקצועי.