מה צריך לשבת חתן: רשימת ההכנות המלאה לאירוע שבת חתן

אירוע שבת חתן נחשב לאירוע יותר קטן ויותר מצומצם מאשר חתונה. לא נהוג להזמין את כל אורחי החתונה לאירוע, וגם לא כל האורחים שמוזמנים לחתונה בהכרח יבואו לאירוע זה. יחד עם זאת, כן צריך לעשות הכנות מוקדמות על מנת שיהיה ניתן לערוך אירוע כפי שרוצים, איכותי, מסודר ונעים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 14/01/21 22:08 א בשבט התשפא

מה צריך לשבת חתן: רשימת ההכנות המלאה לאירוע שבת חתן
צילום: shutterstock

אחד האירועים המרגשים שנערכים לקראת או אחרי חתונה, הוא שבת חתן. זה אירוע אשר כולל עלייה לתורה, קריאת פרשת השבוע ולאחר מכן ארוחה גדולה עם כל המוזמנים. בדרך כלל מדובר על בני משפחה וחברים קרובים. 

מאחר ומדובר באירוע שנערך ביום שבת, אז לרוב נהוג לערוך שבת חתן בבית המגורים של ההורים. ישנן משפחות שבוחרות לערוך את כל האירוע בבית הכנסת, כלומר גם את העלייה לתורה וגם את הארוחה הגדולה שאחרי וכן יש משפחות שבוחרות לשכור מתחם צימרים או חדרים בבית מלון ולערוך את האירוע שם. 

בעיקרון, אירוע שבת חתן נחשב לאירוע יותר קטן ויותר מצומצם מאשר חתונה. לא נהוג להזמין את כל אורחי החתונה לאירוע, וגם לא כל האורחים שמוזמנים לחתונה בהכרח יבואו לאירוע זה. יחד עם זאת, כן צריך לעשות הכנות מוקדמות על מנת שיהיה ניתן לערוך אירוע כפי שרוצים, איכותי, מסודר ונעים. 

כיצד מתכננים אירוע שבת חתן

ישנם 3-4 פרטים עיקריים שצריך להתייחס אליהם בהקשר של שבת חתן:

ראשית, צריך לדאוג שכל האורחים אשר מוזמנים ומתכוונים להגיע, יוכלו להגיע אל בית הכנסת בצורה נוחה. מאחר והם לא יכולים לנהוג אל המקום, צריך למצוא דרך כיצד לארח אותם בסביבת האזור. זו אחת הסיבות שבוחרים לערוך אירוע מסוג זה במתחם צימרים או במקום אחר, בו כולם יכולים להיות ביחד במהלך השבת. 

שנית, צריך לדאוג לשירותי קייטרינג. על מנת לחסוך בעבודת בישול וכן ברכישת המוצרים השונים, לחסוך זמן יקר, אז עדיף להזמין שירות קייטרינג אשר ידאג להכין את האוכל מבעוד מועד ולהביא אותו ביום שישי, לפני כניסת השבת אל בית המשפחה או אל המקום בו נערך האירוע. 

בחלק הבא אנחנו נתייחס באריכות לכל מה שקשור לשירותי קייטרינג בשבת חתן, מה שכן חשוב לציין, תהליך בחירת החברה והזמנתה, צריכים להיערך כמה שיותר מהר. כך החברה תוכל להכין את הדברים מראש והכל יהיה מוכן בזמן. 

שלישית, רצוי להחליט כיצד רוצים לערוך את האירוע, באיזו צורה מתכוונים לעשות זאת, במשך כמה זמן, ואיך מעסיקים את כל האורחים במהלך האירוע, ניתן להשתמש ברשימת הקניות לשבת חתן שמצינו באתר של קייטרינג הלל. מאחר ולא מדובר באירוע רגיל עם מוזיקה וריקודים, אז צריך להחליט האם מדובר רק על עלייה לתורה ולאחר מכן ארוחה או גם דברים מעבר לזה. 

ארבע, יש לפנות אל גבאי בית הכנסת בו רוצים לערוך את העלייה לתורה וליידע אותו בעניין, בשביל שיהיה ניתן לבצע זאת כפי שמעוניינים, ללא שום בעיות. 

הגשת הארוחות לאורחים באירוע

על מנת לשכור קייטרינג לשבת חתן, צריך כאמור לפנות אל החברה, מספר ימים לפני האירוע על מנת לוודא שאכן זה אפשרי, שהיא תכין את כמות המנות הנדרשת לאירוע על פי סוג הארוחה שמבקשים לערוך. יש משפחות שבוחרות להזמין מנות לארוחת בוקר ויש משפחות שבוחרות להזמין מנות לארוחת בוהריים (בוקר-צהריים). אם מתכוונים לארח את האורחים במהלך כל השבת, אז רצוי גם להזמין מנות שיתאימו לארוחות מאוחר יותר. 

חשוב לציין בהקשר זה, יש משפחות שעורכות ערב לפני שבת חתן ארוחת שישי מיוחדת עם האורחים. במידה וכך מתכוונים לעשות אז רצוי להזמין מנות גם לארוחה זו. 

מאחר ומדובר בימי שישי-שבת, אז יהיה נכון להזמין שירות קייטרינג אשר מציע מנות אשר ניתן לאחסן אותן במקרר או מנות שאינן דורשות חימום/קירור מיוחד. כמו כן, יש לבדוק האם החברה יכולה לספק פלטות לשבת ואמצעים אחרים, בשביל שיהיה ניתן לחמם את האוכל במהלך יום שבת, מבלי להפעיל חשמל. צריך לקחת בחשבון, מאחר והאירוע נערך בשבת, אז החברה לא תשלח מלצרים להגשה וכל המזון יגיע אל המקום בו אמורים לארח את האורחים, כבר ביום שישי. 

עוד נקודה שצריך להתייחס אליה היא הכשרות של האוכל. נהוג להזמין קייטרינג עם כשרות למהדרין. זאת על מנת שכל האורחים יוכלו ליהנות ממנו. 

אם מזמינים אוכל לא כשר או אוכל עם רמת כשרות נמוכה, סביר מאוד שחלק גדול מהאורחים לא יוכל לאכול וליהנות מהאוכל, דבר שיכול להוות בעיה לא קטנה עבורם. לכן, יש לבחון היטב את סוג הכשרות ולספק את הרמה הנדרשת עבור האורחים. 

טווח המחירים הנכון (כולל מע"מ) להזמנת אוכל לאורחי השבת חתן

באופן טבעי, נרצה להזמין שירותי קייטרינג מרמה איכותית, חברה בעלת רמה גבוהה, אשר תוכל לספק אוכל ושירות בדיוק כפי שמצפים לקבל עבור אירוע מסוג זה. יש לבחון בדיוק מה החברה מציעה, ועד כמה התפריט והשירות שלה מתאימים לאירוע, יש לבדוק גם שטווח המחירים של החברה ינוע בין 35-75 ש"ח למנה כולל מע"מ, ניתן לעשות חישובים של לפני או אחרי מע"מ במחשבון המע"מ כאן.

מאחר ומדובר על אירוע ייחודי, אירוע בו כל בני המשפחה משתתפים, מומלץ לבדוק אופציה להזמין שירות קייטרינג שמתמחה, בין היתר, במאכלים מהמטבח המקומי. כך אפשר לייצר אווירה הרבה יותר ביתית ונעימה. 

אפשר להתרשם דרך המלצות וחוות דעת, מאיכות החברה ועד כמה באמת היא מומלצת עבור שירותי קייטרינג, ובפרט כשמדובר על שירותי קייטרינג עבור אירוע כמו שבת חתן, לפני או אחרי חתונה. 

המאמר באדיבות אריאל בריל קידום אתרים בגוגל

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן