דווקא בזמן ריחוק חברתי - חובה לשמור על סבא וסבתא מוגנים

תקופת הקורונה השאירה את האוכלוסייה המבוגרת בודדה, ללא קבלת סיוע באופן מידי. בנוסף החל החורף ומזג האוויר הקר עלול לפגוע ביקרים לנו ובמי שנותר ערירי ללא תמיכה, בארגון פתחון לב ידאגו שלסבא וסבתא יהיה חם

חדשות כיפה בשיתוף פתחון לב 14/01/21 09:36 א בשבט התשפא

דווקא בזמן ריחוק חברתי - חובה לשמור על סבא וסבתא מוגנים
צילום: פתחון לב

חורף 2021 החל, והוא עשוי להיות חורף קשה ומאתגר לעומת השנים הקודמות. מעבר לקשיים הקבועים של נזקי החורף מצטרפת הקורונה, שהפכה את בני הגיל השלישי לעריריים ובודדים, גם אם הם בעלי משפחות. בעידן בו קיים ריחוק חברתי והציבור מתרחק מהמבוגרים על מנת לשמור עליהם, על המבוגרים נותר להתמודד עם הבעיות היומיומיות לבד.

אחת הבעיות הקשות עם כניסת החורף זו היכולת להצטייד בציוד חורף חם וביגוד תואם עבור סבא וסבתא. אוכלוסיית המבוגרים מתקשים להשיג גרביים חמים, צעיפים ואפילו כירבולית בזמן השהייה בבית. לשם כך קיים ארגון פתחון לב שנועד לדאוג לאוכלוסיות בסיכון ולדאוג לרווחתם ושיישארו מחוממים. בפתחון לב מחלקים ציוד חורף חם בכל רחבי הארץ, עד כה חולקו 1,500 ערכות: 1000 בראשון לציון, 50 עמק , 100 מוצקין 350 כרמיאל.

כלל הציוד הגיע מתרומות של אנשים טובים שרק רוצים לדאוג לקשישים, ניצולי שואה ומשפחות. גם בחורף הזה אפשר לסייע לארגון פתחון לב שיעזרו לנו לשמור על סבא וסבתא חמים ומוגנים. זו הזדמנות עבור כולנו לסייע לעוד קשיש לקבל סל מזון  וערכת חימום לחורף הכוללת תנור, שקיות חימום, כפפות, צעיף, גרבי צמר מעיל ושמיכת צמר. 

"כמדי שבוע, מבקשי הסיוע שלנו מקבלים סל מזון - אך לא בכך תמה העזרה. אנו מפעילים מרכז מיצוי זכויות למענם, מספרה, שירותים חברתיים רבים ולאחרונה, לקראת החורף, יצאנו במבצע מחמם לב במסגרתו חילקנו ערכות למבקשי הסיוע על מנת לשמור על חורף חם ובריא" מספר אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב. "ערכי ערבות הדדית, סיוע לחלש וחיבוק האחר הנם בחשיבות עליונה ואנו דוגלים לסייע במהלך כל השנה, כמה שיותר על מנת שמבקשי הסיוע יצליחו, בסופו של דבר, לשבור את מעגל העוני" הוסיף.

עמותת 'פתחון לב' זקוקה לתרומתכם ע"מ להמשיך בפעילות - בואו להיות שותפים