להפוך ילדים לקוראים – 5 טיפים לעידוד קריאה בקרב ילדיכם

בעידן המודרני לספרים יש תחרות קשה: המחשב, הטלוויזיה והסמארטפונים מתחרים באופן קבוע על תשומת הלב של ילדינו. עם זאת, לקריאה בספרים יש יתרונות לא מבוטלים. אז איך גורמים לילדים להתנתק מהמסך ולקחת ספר ליד?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/01/21 14:36 כב בטבת התשפא

להפוך ילדים לקוראים – 5 טיפים לעידוד קריאה בקרב ילדיכם
צילום: shutterstock

ספרים מכילים בתוכם עולמות מופלאים, שדרכם ילדים יכולים לחוות הרפתקאות, להכיר נושאים חדשים ולהזדהות עם דמויות מרתקות. אבל כדי לפתוח את העולמות האלה צריך קודם כל לפתוח את הספר, וזה השלב שילדים רבים לא מגיעים אליו בכלל. יצירת מרחבים לקריאה, דוגמה אישית וגם אטרקציות לילדים בירושלים שבאות לעודד קריאה אצל ילדים - הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לגדל ילדים קוראים. 

מצאו זמן לקריאה 

בשגרת היום העמוסה,  בין לימודים לחוגים ולמשחקים עם חברים, טבעי שהילדים לא יפנו מיוזמתם זמן שמוקדש לקריאה בספרים. יצירת מסגרת זמן ייחודית שמיועדת לקריאה או להקראת סיפורים, למשל מיד אחרי ארוחת הצהריים או לפני שהולכים לישון בלילה, תעזור להכניס את הקריאה לסדר היום ולהפוך אותה לטקס יומי שמצפים לו. 

הציעו לילדים חומרי קריאה מגוונים

כמו בסדרות טלוויזיה, משחקים וסרטים, לילדים בדרך כלל יש העדפות משלהם - אבל ילדים שלא קוראים לא תמיד ידעו איזה סוג של ספרים הם אוהבים. תביאו הביתה חומרי קריאה מסוגים שונים - קומיקס, סיפורים היסטוריים, מדע בדיוני, בדיחות ואגדות. אפשר גם ללכת איתם מדי פעם לחנות ספרים ולקנות להם ספר לבחירתם. 

יותר כיף לקרוא ביחד

כיום ניתן למצוא אטרקציות לילדים בירושלים ובערים אחרות ששמות דגש על העולם הספרותי. אחת מהן היא "סופרים מילים" של בית אבי חי. מדובר בעצם במועדון ספרות לילדים, במסגרתו הילדים נפגשים בכל פעם עם סופר או סופרת ולומדים על התהליכים שמובילים אותם בכתיבה. אטרקציות לילדים בירושלים שמעודדות קריאה יכולות להפוך את הקריאה לאירוע חברתי שהילדים ירצו לקחת בו חלק. 

עודדו כתיבה

ילדים שכותבים הם ילדים שקוראים. הפכו את הטקסטים הכתובים לנגישים יותר באמצעות תרגול יומיומי של כתיבה, כחלק מהחיים. עודד את הילדים לכתוב עבורכם רשימות לקניות במכולת, ברכות לחגים, חוויות מטיולים או ראיונות עם בני משפחה בנושאים שונים. 

תנו להם דוגמה אישית

ילדים מחקים התנהגויות שהם רואים מסביבם. אם אתם תקראו ליד הילדים, יש יותר סיכוי שהילדים ייקחו ספר ליד מיוזמתם האישית. פנו זמן בכל יום לקריאה, בין אם מדובר בקריאת עיתונים, מגזינים או ספרים. העיקר שהילדים יראו אתכם קוראים וירצו גם! 

לסיכום, לגדל ילדים קוראים בעידן המודרני זו לא תמיד משימה פשוטה, אבל היא ללא ספק משתלמת. הכי חשוב זה לא ללחוץ - הפכו את הקריאה לבילוי שגרתי, לחלק מהדי.אן.איי המשפחתי, ונסו לעורר את הסקרנות של הילדים בעזרת חומרי קריאה שמדברים אליהם. ברגע שהם יתחילו לקרוא, הם כבר לא ירצו להפסיק.