מקצה חימום - כל האמצעים על המסלול

החורף בישראל בעייתי - לפעמים קר מאוד ולפעמים חם מאוד, ולא פשוט להחליט איך לחמם את הבית. אז איזה מוצרים כדאי לבחור כדי שיחממו לנו את הבית בצורה מיטבית?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 04/01/21 17:43 כ בטבת התשפא

מקצה חימום - כל האמצעים על המסלול
חימום הבית, צילום: pixabay

החורף כבר כאן וצריך להתכונן ולדאוג לחימום מתאים בדירה שלנו. דווקא בגלל שבמשך רוב השנה ישראל היא מדינה חמה יחסית, נוצרת בעיה רצינית בחורף. רוב הבתים בנויים כך שהם יוכלו לספוג יותר קור בקיץ, מה שכמובן הופך אותם לנעימים יותר בחודש יולי, אבל כשמתחיל להתקרר אתם בבעיה, ופעמים רבות בבית שלכם אפילו יותר קר מאשר בחוץ. אם כך, אתם זקוקים לפתרון חימום מתאים לחורף המתקרב. יש כמה וכמה אפשרויות שאפשר לשקול, ואנחנו נציג לכם אותן, כדי שתוכלו לבחור בצורה פשוטה וקלה את מה שמתאים לכם.

קשה לעבור את החורף בלי מזגן

הפתרון הראשון והמובן מאליו הוא כמובן לדאוג להתקנה של מזגן בבית שלכם. למזגן יש כמה וכמה יתרונות. בראש ובראשונה, מדובר על המוצר החסכוני ביותר. תתפלאו לגלות, אבל למרות שבאופן עקרוני מזגנים יעלו לכם כמה אלפי שקלים, הרי שבטווח הארוך מבחינת צריכת החשמל שלהם - זה הפתרון החסכוני ביותר.

כיום, מרבית הדגמים כבר מצוידים בטכנולוגיה שמאפשרת להם לחסוך באופן משמעותי מאוד בצריכת החשמל, כך שהחשבון שאתם תקבלו לא יהיה מנופח באופן מוגזם. יתרון נוסף של המזגן הוא, שבתוך זמן קצר יחסית אפשר לחמם איתו גם חללים גדולים. כמובן שכדאי לזכור שהמזגן יכול לשרת אתכם גם בחורף וגם בקיץ, וכך בעצם תשיגו שני פתרונות במוצר אחד.

רדיאטור כמוצר בטיחותי

מוצר נוסף שאפשר לשקול את הרכישה שלו הוא הרדיאטור. היתרון ברדיאטור, הוא שמדובר על פתרון חימום בטיחותי למדי, ולכן אפשר להשתמש בו למשל בחדרי ילדים, ולהיות רגועים יחסית. שיטת הפעולה של הרדיאטור היא בעצם חימום הצלעות שלו, ומבחינה זו שימו לב שככל שהרדיאטור הוא גדול יותר ובעל יותר צלעות - המשמעות היא שהוא יוכל לחמם חללים גדולים יותר. הרדיאטור הוא פתרון נקודתי לחדר אחד, ונוסף על כך כדאי גם לזכור שלפעמים צריך לחכות לפחות חצי שעה עד שהחדר יהיה חמים. אם אתם רוכשים רדיאטור כדאי לא לחסוך, כי בדגמים הזולים יותר, החימום בעייתי מאוד.

מפזר חום לפתרון מהיר

הפתרון המשלים לרדיאטור ובמידה רבה הינו הפוך ממנו - זהו מפזר חום. למפזר החום יש כמה יתרונות חשובים והראשון שבהם הוא המהירות שלו. דקה אחרי שתפעילו את מפזר החום, אפילו על עוצמה נמוכה, אתם תרגישו אותו היטב בסביבתכם, ומכאן היתרון הברור שלו. גם כאן, מדובר על מוצר שהוא בטיחותי יחסית ולכן נוח לשימוש. עם זאת כדאי לזכור שני דברים על מפזר החום.

ראשית, הוא מתאים לחימום של חללים יחסית קטנים, והוא יעיל רק כשנמצאים לידו ובסמוך אליו. שנית, וזו עוד נקודה מרכזית - צריכת החשמל שלו גבוהה. מבין שלל הפתרונות, מפזר החום הוא הבזבזני ביותר בצריכת החשמל, וזאת בתמורה לחימום של שטח קטן יחסית. כך, למרות שהוא לא עולה הרבה, אתם עלולים לחוש את השפעתו על הכיס שלכם תוך זמן קצר.

ומה עם התנורים?

פתרון נוסף שלא מעט אנשים שוקלים הוא להשתמש בתנורי הסלילים המוכרים והטובים, הזכורים מהעבר. כדאי לא לקנות כאן דגמי יד שניה כי הדגמים הישנים הם מאוד לא בטיחותיים. הדגמים החדשים של התנורים הם קצת יותר בטיחותיים, אבל גם כאן מגע ישיר עלול לגרום לכווייה, ולכן זה לא יהיה פתרון טוב למשל לחדרי ילדים.

בניגוד לרדיאטור, הם מתחממים מהר יחסית. תנורים אמנם יותר חסכוניים ממפזרי חום, אך בדומה להם הם משפיעים על שטחים קטנים בלבד. לכן, זה יכול להיות אולי פתרון נקודתי לסלון שלכם, בהנחה שאין לכם מזגן, או למשל לפינת העבודה.

בכל אשר תבחרו, שיהיה לכם חורף חמים ונעים!