בחירת פתרון המים הנכון עבורכם

קיימים סוגים שונים של מסננים ומטהרי מים הנבדלים באופן פעולתם. אז מה ההבדל בין המסננים והשיטות השונות לטיהור המים, וכיצד לבחור את הפתרון המתאים לכם?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 31/12/20 19:32 טז בטבת התשפא

בחירת פתרון המים הנכון עבורכם
צילום: shutterstock

רבים בוחרים להשתמש במסנן מים או מטהר, כדי להבטיח את איכות המים הגבוהה עבור בני הבית. השימוש במטהר מים בישראל, או כל פתרון מים אחר, איננו חובה כמובן, והמים היוצאים אל צינורות הבתים והבניינים בישראל הינם באיכות גבוהה. אולם מרגע שהמים מובלים בצנרת עד הברזים שלנו בבית ישנם חומרים שונים שעשויים להתווסף למים ולפגוע בטעמם. רק חשבו על הדרך שעושים המים עד לבית שלנו ועל כמות הצינורות שיש בדרך. זיהומים שונים יכולים להגיע מחלודה, זיהומי קרקע שאיכשהו הגיעו למים, סדקים שונים המאפשרים חדירה של חול למים ועוד. אז מה ההבדל בין השיטות השונות לטיהור או סינון מים וכיצד לבחור את הפתרון המתאים לכם?

מה ההבדל בין פתרונות המים השונים?

קיימים סוגים שונים של מסננים ומטהרי מים הנבדלים באופן פעולתם, להלן הסוגים העיקריים:

  • מסנן מכני – מסנן שמוציא מהמים חלקיקים מבחינה פיזית, בדומה למסננת רגילה. המסנן המכני הוא בסדר בדך הכל, אם כי לא איכותי כמו מסננים אחרים.

  • מסנן המבוסס על פחם – פחם פעיל, הוא חומר בעל יכולת ספיחה. לכן, כשאר מעבירים פחם פעיל בתוך מים או כאשר מעבירים מים דרך מסנן פחם, הפחם סופח חלק ניכר מן החלקיקים הלא רצויים במים. גם לפחם הפעיל יש חסרונות ויתרונות משלו, אולם זה נושא למאמר אחר.

  • מסנן אוסמוזה הפוכה – למעשה מדובר במערכת שעושה שימוש בשיטת האוסמוזה ההפוכה. באופן כללי מדובר בשיטה יעילה מבחינת איכות הסינון, אך "בזבזנית" בגלל כמות המים הנותרת לשתייה בסוף התהליך.

חשוב לדעת

מטהרי מים שונים יכולים להיות גם בעלי קיבולת שונה, ולעניין זה חשיבות רבה אם מדובר במכשיר טיהור מים המשמש נפשות רבות בבית, עובדים רבים במשרד וכד'. עניין התחזוקה גם הוא חשוב, ומשפיע על היעילות של החזקת המכשיר בבית או במשרד, מכשיר מים מתוחזק היטב ימנע טעם לוואי ואיכות ירודה כתוצאה מלכלוך שהצטבר במכשיר או סנן שיש להחליף וכד'. נוסף על כך, סוגי המסננים נבדלים במקום התקנתם, כאשר בר מים עם מטהר איכותי מבטיח מים מטוהרים הישר לכוס המים שלכם. זאת בניגוד למסנני מים שמותקנים על הצנרת בפתחו של בניין ראשי למשל, או אז המים עוברים מרחק מסוים עד הברז בבית שבו לא מתבצע טיהור.

איך לבחור פתרון מומלץ

למרות שקיימים בשוק פתרונות רבים לטיהור מים ביתי, עדיין מטהרי מים רבים חסרים את היכולת לטהר את המים באיכות גבוהה באמת, הכוללת את ניקוי המים ממזהמים מסוגים שונים לצד הטיהור מחומרים הגורמים לטעם או לריח רע. שאלו על הטכנולוגיה ואיך המים מסוננים, בדקו האם ישנם שלבים נוספים בסינון וזכרו שישנן שיטות שגורמות לבזבוז מים גדול יותר מאחרות. לפני כל רכישה חפשו אחר ביקורות אמתיות של רוכשים קודמים כדי לקבל מושג על טעם המים. נוסף על כך, פתרונות מים מסוימים חייבים לעמוד בתו תקן 1505 של מכון התקנים הישראלי בקטגוריית מערכות לטיפול במי שתייה לשימוש ביתי. לכן חשוב לוודא עמידה בתקן הישראלי, וישנם אפילו מטהרים שעומדים בתקנים מחמירים יותר.