משתעלים? עצות מהטבע לשיפור איכות החיים

שיעול הוא הדרך הטבעית של הגוף לנקות עצם זר או ליחה, אבל השיעול יכול להימשך זמן רב ולהעיק מאוד, לפגוע בשינה ובתפקוד ואפילו להסב נזק. מה לשתות כדי להפחית שיעול? איך אדים וגרגור מלח יכולים לסייע? | המדריך המלא

חדשות כיפה בשיתוף פרמה גורי 29/12/20 13:28 יד בטבת התשפא

משתעלים? עצות מהטבע לשיפור איכות החיים
צילום: RF123

מי שנאבק זמן רב בשיעול הקדחתני יודע באיזה סבל מדובר. אומנם השיעול הוא הדרך הטבעית של הגוף לנקות עצם זר או ליחה, אבל השיעול יכול להימשך זמן רב ולהעיק מאוד, לפגוע בשינה ובתפקוד ואפילו להסב נזק כמו פגיעה בצלע. שיעול יכול לבשר על מחלה ומזוהה עם תסמינים לאלרגיה, צינון, שפעת ואפילו עם קורונה, אבל יש לקחת בחשבון ששיעול יכול להימשך זמן רב גם לאחר החלמה. כמובן שלא צריך לסבול ואפשר בהחלט להתמודד עם השיעול בין אם זה שיעול עם ליחה פרודוקטיבי או שיעול יבש שגורם במקרים רבים גם לצרידות.

מה לשתות כדי להפחית שיעול?

שתיית משקאות חמים חשובה מאוד במקרים של שיעול, כיוון ששיעול יכול מאוד לייבש והידרציה קריטית להתאוששות. מים חמים כשלעצמם לא מספיקים וכדאי לשלב משקאות עם דבש, שנחשב ליעיל מאוד בהתמודדות עם גודש בגרון ויש שמייחסים לו תכונות נוגדות שיעול. אפשר להוסיף לחגיגה של שתייה חמה גם לימון ועשבי מרפא שמזוהים עם המאבק בשיעול כמו למשל, קורנית, עשב לימון וג'ינג'ר מגורר. קורנית במיוחד נחשבת כצמח יעיל להקלה במקרה של גרון מגורה בעקבות שיעול יבש היות והיא מכילה פלבנואידים הפועלים להפחתת דלקת והרפיית שרירי הגרון המעורבים בשיעול.

איך אדים וגרגור מלח יכולים לסייע?

במקרים בהם השיעול מלווה גם בנזלת או באף סתום, כדאי להשתמש במכשיר אדים בשילוב שמנים שונים ולשאוף את האדים מהמכשיר או לחילופין – לשבת באמבטיה מהבילה או להרכין ראש מתחת למגבת מעל קערה עם מים חמים. אפשר לשדרג ולהוסיף לאדים גם שמן אקליפטוס או טיפות שמן מנטה כי החומר שיש במנטה – מנטול – נחשב יעיל מאוד במצבים מעין אלה. מרגיע את הגרון ומסייע בפירוק הריר שנלווה לשיעול רטוב. 

פעולה של גרגור מים עם מלח יכולה מאוד להקל על הגירוי בגרון שנוצר בעקבות שיעול יבש וכן בנטרול חיידקים בפה ובגרון. כל מה שצריך לעשות זה פשוט להמיס כפית אחת של מלח שולחן עם מים חמים ואז לגרגר מספר פעמים ביום מבלי לבלוע את המלח. כדאי לעשות זאת גם לפני השינה לאחר צחצוח השיניים – יעיל במיוחד כאשר הגרון מגורה בעקבות השיעול או דלקת.

אם השיעול מחריף בשעות הלילה או בעת שכיבה, תופעה נפוצה בהחלט, כדאי לנסות לשנות את מנח השכיבה ובמיוחד להגביה את הראש באמצעות כרית להשגת תמיכה מקסימלית. 

זרעי חרדל אף הם נזכרים בהקשר של הקלת שיעול כאשר ניתן לטחון אותם היטב ולערבב עם מים חמים ליצירת משחה סמיכה ולהניח על בית החזה בעזרת כרית חימום בחום נמוך למשך מספר דקות. 

חשוב מאוד לשמור על אוויר נקי בכל חלל בו נמצאים כי קיומם של אלרגנים למיניהם – אבק, לכלוך ועובש עשויים להחמיר את השיעול. כאן נכנס לתמונה גם מטהר אוויר איכותי עם פילטר שיכול לייצר אוויר צח יותר ונחשב יעיל במקרים של שיעול, נזלת וכדומה. חפשו גם סירופ על בסיס צמחים ורכיבים טבעיים שיכול להפחית את עוצמת ותדירות השיעול.

גרינטוס מבית פרמה גורי הוא סירופ טבעי שמבוסס על הרכבים מולקולריים צמחיים ודבש ומקל על השיעול, מגן על הרירית ועוזר לסלק ליחה. מתאים לשימוש בשיעול יבש ולח.