עיצוב פרקטי של חדרי ילדים: איך תעשו זאת נכון?

אנשים רבים מתמודדים עם השאלה: איך לנצל את חדרי הילדים בצורה טובה יותר, כדי שהחדר ירגיש מרווח יותר. באיזה רהיטים כדאי להשקיע מחשבה, ולמה צריך לשים לב לכל פרט בחדר? כל הפרטים בפנים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 17/12/20 12:44 ב בטבת התשפא

עיצוב פרקטי של חדרי ילדים: איך תעשו זאת נכון?
חדר ילדים לדוגמא, צילום: האוס אין

עיצוב נכון, מושכל ובעיקר פרקטי של חדרי הילדים בבית יכול לאפשר לילדים הרבה יותר מרחב אישי ולספק להם מקום נוח ונעים להכין בו שיעורי בית וללמוד, כמו גם לשחק עם החברים ולהשתולל לפני שעת הלילה. במיוחד בבתים של משפחות ברוכות ילדים בהם ניתן למצוא כמה חדרי ילדים שונים ו/או כמה ילדים החולקים את אותו החדר, עיצוב פרקטי ויעיל של החדר הוא חשוב מאין כמוהו. מה כדאי לקחת בחשבון בהקשר זה וכיצד מומלץ לעשות זאת נכון? להלן כמה טיפים מרכזיים בהקשר זה:

מיטה נוחה, מתאימה ולא גדולה מדי – אחת המטרות המרכזיות שלנו בעיצוב פרקטי של חדר הילדים היא כמובן חסכון במקום ככל הניתן, בשאיפה להשאיר לילדים כמה שיותר מרחב לשחק, להשתולל וליהנות, כמו גם לאחסן בצורה מסודרת את חפציהם ומשחקיהם. אחד מפרטי הריהוט אשר בבחירתם ניתן לחסוך מקום בחדר הילדים הוא מיטה – מיטה המיועדת לילדים ו/או בני נוער, דוגמת מיטת וחצי או מיטת ילדים, תופסת אך ורק את מינימום המקום הנדרש ובנוסף מעניקה לנו שטח אחסון חשוב ורב ערך – בדגמים שונים של מיטות נוער, כולל מיטה וחצי ניתן למצוא חלל אחסון גדול מתחת למזרון, כך שמתקבל יתרון כפול בחיסכון המקום – גם המיטה אינה גדולה ורחבה יתר על המידה וגם השטח שהיא תופסת מנוצל לא רק למיטה עצמה, אלא גם לאחסון.

שולחן כתיבה מתאים – חדרי הילדים הם המקומות בהם הילדים שלנו מכינים שיעורי בית אחרי בית הספר, קוראים ספרים, מרחיבים את ידיעותיהם וחוקרים בעקבות סקרנותם. בין אם מדובר בשיעורי בית, בחיבה של הילדים לציור ובאינספור פעילויות אחרות, שולחן כתיבה נוח הוא בדיוק הפריט הרצוי – חשוב לדאוג לשולחן כתיבה אשר מתאים בגודלו ובגובהו לילד, גדול מספיק על מנת שיוכל להשתמש בו לצרכיו אך לא גדול יתר על המידה, שוב – משיקולי חיסכון במקום. ניתן למצוא כיום מגוון רחב של עיצובים לשולחנות כתיבה לחדרי ילדים, המותאמים להצבת מחשב, הכנת שיעורי בית ואף מכילים מגירות לאחסון. חשוב לבחור ולהתאים שולחן כתיבה טוב ומתאים לחדר ולצרכים של הילדים המתגוררים בו גם יחד.

פתרונות יצירתיים לאחסון ותלייה – על מנת לעצב חדר ילדים בצורה פרקטית ויעילה, כזו אשר תשאיר להם מרחב ותאפשר להם לעשות מגוון רחב של פעילויות בנוחות, הדגש צריך להיות על חיסכון של מקום ושימוש בפתרונות מתאימים ויצירתיים הן לאחסון והן לתלייה. פתרונות אלו עשויים לכלול, למשל, סוגים שונים של פרטי ריהוט ייעודיים לחדרי ילדים דוגמת מיטה מוגבהת המשולבת עם שולחן כתיבה מתחתיה, כך שבעצם משיגים את שני סוגי פרטי הריהוט החשובים הללו, אך לא תופסים יותר מדי מקום בחדר מעבר לשטח המיועד עבור המיטה. בנוסף, שימוש בקירות החדר לצורך תליית כמה חפצים ופריטים יכולה לחסוך המון מקום, זאת למשל על ידי שימוש במדפים, תלייה על הקיר של מראה או מסך טלוויזיה/מחשב וכד'.