צל"ש לצל"ש - החייל החרדי כבר לא בודד!

עם גיוסו לצה"ל נדרש מ' לעזוב את ביתו. הוריו האמינו כי הרחקתו מהבית תהווה צעד חיוני כדי שאחיו לא יתקלקלו רוחנית. חגיגת סיום המסכת שערכה עמותת צל"ש בסמוך לטקס הכומתה, שינתה את החלטת ההורים והניתוק מהבית הגיע לקיצו

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/12/20 12:23 כט בכסלו התשפא

צל"ש לצל"ש - החייל החרדי כבר לא בודד!
צילום: צל"ש

עם גיוסו לצה"ל נדרש מ' לאסוף את חפציו ולעזוב את ביתו. הוריו האמינו כי הרחקתו מהבית תהווה צעד נחוץ וחיוני כדי שאחיו לא יתקלקלו ויתדרדרו מבחינה רוחנית.

"להוריי היה חשוב שבבית תהיה אווירה תורנית לחלוטין", פותח מ' ומסביר כי "מבחינתם מי שמתגייס מעיד על עצמו שהרמה הרוחנית שלו פחותה ובנוסף לכך, הוא גם נמצא בסכנת התדרדרות נוספת בצבא".

מ' לעומת הוריו חש כי שירות צבאי הוא מצווה חשובה ושדווקא על ידי מסירות הנפש הזו הוא יצליח לבנות באישיותו קומה נוספת ואיתנה. נאמן לעמדה זו קבע מ' לעצמו סדרי לימוד ונערך להתמודדות עם כל מה שעשוי יהיה לעמוד בדרכו.

ביום הגיוס עם הגעתו לבקו"ם הוא נחשף לפעילות של צל"ש- 'צבא לשם שמיים' של הרב פרץ איינהורן והחליט להיות חלק ולהשתלב בפרויקטים שלה.

לתרומה לחצו כאן

"בצל"ש משרים עליך אווירה של שמחה, של לימוד מתוך שמחה" מדגיש מ', "אתה הופך מיחיד לחלק ממשהו גדול שנותן זריקת מרץ גדולה קדימה. זה הופך את השירות שלך למשהו בונה ומרומם, שזה ההפך ממה שנהוג לחשוב. זה פוגש אותך גם בלימוד, גם בבין אדם לחבירו וגם בעידוד פנימי שמחזק ומחזיק אותך וזה נותן לך מצב רוח טוב". 

"הדבר הכי גדול מבחינתי זה הזכות להגיע למצב שאתה מסיים מסכת ועוד מסכת." טוען מ' ומוסיף כי "עם כל ההכנה שלי לצבא לא חלמתי בכלל על הכיוון הזה של לסיים מסכת. חשבתי שאלמד פה ושם אבל הפגישה עם צל"ש העלתה את כל זה כמה רמות למעלה."

"החשש של הוריי התפוגג כשהם ראו אותי בין מסיימי המסכת" ממשיך מ' ומודה כי "הסיפור שלי מסתיים באופן חיובי ומרגש, אפשר לומר שבזכות צל"ש חזרתי הביתה. זה לא היה פשוט להביא את הורי לטקס אבל הרב פרץ דחף לכך והתוצאה מעבר לכל דמיון. זה כמו קסם, בהחלה אתה מצטרף לחבורה חמה ושמחה של חברים אחר כך אתה לומד תורה, משפר את המידות ופתאום נפתחים שערים חדשים. מי היה מאמין שהוריי ירצו אותי חזרה בבית. הם פתאום הבינו שלא רק שאיני מתדרדר, כפי שהאמינו, אלא אני נבנה ומתפתח מבחינה רוחנית ולימודית. הם קראו לי לחזור הביתה כי רצו שכולם יראו איך צריך להתמודד עם מצבים מורכבים ולגדול מהם."

עמותת צל"ש עושה מפנה משמעותי מאוד בתודעת החיילים והציבור כולו, הן בתפיסת החייל הדתי מול עצמו והן ביחס של הצבא והדרג הפיקודי כלפי החילים הדתיים. צל"ש פועלים בשיתוף מלא עם הרבנות הצבאית הראשית. אלפי חיילים נשאבים לפעילויות של צל"ש ומקדישים יותר זמן בלימוד, אף על פי שממילא הזמן החופשי הוא מצרך נדיר.

'אהבתי תורתך' הוא אחד מכלל הפרויקטים של צל"ש ועד כה הביא ל- 4000 סיומי מסכתות גמרא, דבר שאין לו אח ורע מאז הקמת צה"ל. הרב פרץ יחד עם הרכזים מגיעים לבסיסים ולמוצבים, מכניסים רוח של עידוד ושמחה שכל כך נצרכת בשנות השרות ומחלקים ספרונים וגמרות מבוארות על מנת לאפשר הספק לימודי גדול.

מאה אלף ספרונים חולקו והופצו בצה"ל על ידי צל"ש ובעמותה רוצים להמשיך ולהדפיס, להגיע לכל הבסיסים והמוצבים ולחלק חומרי לימוד, לערוך סיומים ולהמשיך לקיים כנסים גדולים ואת שאר הפעילות.  

בצל"ש משקיעים תקציבים גדולים מאוד בפרויקטים הללו ובפרויקטים נוספים. חיילי צה"ל מספרים על הצורך החיוני שבדבר ומשתוקקים שהפעילות הזו תמשיך. ובגדול.  

בואו והיו שותפים בליווי הרוחני וההעצמה של אלפי חיילים על ידי תרומה ברוחב לב לטובת המשך ההצלחה הנפלאה של העמותה