"בזכות שיעור של הרב פרץ הצלתי את החיים של החבר שלי"

עמותת צל"ש-צבא לשם שמים מחוללת שינוי עמוק בתודעת השליחות של המפקדים והחיילים הדתיים המשרתים בצבא. בואו ותהיו שותפים איתנו בליווי הרוחני וההעצמה של אלפי חיילים

חדשות כיפה איתמר סגל, בשיתוף עמותת צל"ש 14/12/20 11:58 כח בכסלו התשפא

"בזכות שיעור של הרב פרץ הצלתי את החיים של החבר שלי"
צילום: דוד חיים יעיש, צל"ש

לפני כשבע שנים התחיל הרב פרץ איינהורן לפעול לכך שחיילים יבינו כי אפשר וצריך להתקדם מבחינה רוחנית בצבא. הרעיון הוא שאם אתה נכנס עם כל הגוף לתוך המצווה זו בדיוק ההזדמנות לבנות עוד קומה ולא חלילה להידרדר. זה בעצם אנטיתזה למיתוס האומר שהצבא הוא כר פורה לירידה רוחנית. 

החזון של הרב הוא לראות חיילים יותר מגובשים, לומדים יותר תורה, מאירי פנים ומקפידים יותר על ההלכה וממילא - מקצועיים יותר בעשיה הצבאית ומרבים באהבת חינם ובקירוב לבבות. "צל"ש-צבא לשם שמים זה להגיד לחייל אתה לא לבד", אומר הרב פרץ. "אתה חלק מחבורות חיילים עובדי השם מכל הבסיסים והמוצבים בארץ, אתה חלק מעמותה שיש לה מעין גרעינים תורניים בכל הבסיסים ושנותנת מעטפת רוחנית לחיילים".

מי שיגיע לשטח יוכל למצוא בכל מקום עשרות חיילים אשר בזכות הספרונים וגמרות הכיס המבוארות שצל"ש מוציאים לאור, הם זוכים להמשיך את הקשר החם, הנעים והמתוק עם לימוד התורה שחוו בבית המדרש שלמדו בו לפני הגיוס וכך ממשיכים להטעין את המצברים הרוחניים שלהם. זה חידוש גדול במיוחד עבור חיילים שכלל לא המשיכו מהתיכון הדתי או הישיבה התיכונית לאיזו מסגרת המשך של מכינה או ישיבה ואותם אלפים מתגיייסים לבד לשלוש שנים או יותר וחווים את הקשיים בעוצמה הרבה יותר חזקה.

בחזון של צל"ש כל חייל דתי בצבא ירגיש מחובק בזכות מעטפת פרוייקטים של אהבת תורה ושמחה בעבודת השם יתברך בשיתוף מלא עם הרבנות הצבאית הראשית. כיום ישנם 26 מחלקות שנמצאות בקשר רצוף עם צל"ש.

  • לצל"ש יש 40 מוקדי ספרי צל"ש ברחבי הארץ, כך שכל חייל יכול לבוא ולקחת את הספרים והגמרות בחינם ולהמשיך את הקביעות שלו בלימוד תורה גם תוך כדי שירות צבאי אינטנסיבי.
  • בפרויקט "קידושא רבאק" צל"ש עוזרים במימון של 100 קידושים בשנה סביב לימוד תורה במטרה לחבר ביחד את החיילים הדתיים שמגיעים ממקומות שונים.
  • בפרויקט "אשת חיל" כבר יש 250 זוגות נשואים שנהנים מהעשיה שלנו.
  • בפרויקט "אהבתי תורתך" חוגגים בכל שנה 500 סיומי מסכתות גמרא של חיילים.
  • כהכנה לגיוס מארגנת העמותה כנסי מתגייסים, בכל כנס משתתפים 600 מתגייסים וחיילים.

צילום: דוד חיים יעיש, צל"ש

מדובר בעשייה רחבת היקף של ארגון בעל שאיפות גדולות. "אנחנו בעז"ה רק בתחילת הדרך!" אומר הרב פרץ. חייל שמתפלל ולומד תורה צריך גם להגיע לפני הזמן לשמירה, להוריד עוד כמה שניות בבוחן מסלול, לשמח ולדאוג יותר לחיילים הבודדים, להשקיע במטווחים ובתרגילים בשטח וגם לקנות פרחים לאמא שלו כל פעם שהוא יוצא הביתה לשבתות ולחגים. חייל שומר מצוות הוא גם תורן יותר טוב, הוא גם מאיר פנים וגם פוקח עיניים סביבו לראות אם מישהו במצוקה." מדגיש הרב פרץ.

אחד החיילים שהשתתף בשיעוריו של הרב פרץ איינהורן מספר לנו:"קיבלתי מהמפקדים 7 דקות ללכת להתפנות. פתאום אני שומע מהתא לידי חייל בוכה בכי תמרורים. בהתחלה חשבתי לרוץ חזרה לפלוגה כי כבר לא נשאר לי זמן, אבל אז הדהדה בי האמירה, שהרב פרץ תמיד חוזר עליה, שצריך לפקוח עין ולשים לב למצוקות של חיילים אחרים."

החייל החליט לא לעמוד בזמן שהוקצב לו אף אם הדבר יגרור עונש. "דפקתי בדלת ושאלתי אותו מה קורה אך לא קיבלתי תשובה. הצצתי מעל התא שלו ומה שראיתי מול עייני זה חייל עם קנה נשק בתוך הפה. קפצתי פנימה ולקחתי ממנו את הנשק, הרגעתי אותו ודאגתי הלאה שיסייעו לו לצאת מהמשבר שהוא היה נתון בו."   

"הסיפור הזה הוא אחד מרבים שמגיעים אלינו", אומר דוד חיים יעיש, רכז הפרויקטים, "ואת זה אנחנו רוצים להמשיך, שהתורה תלווה ותדריך אותנו בתוך הצבא. יש שמרגישים כי בצבא צריך לסתום את האף ולקיים כמה מצוות כמו ציצית ותפילה והשאר יחכה לנו שנחזור לבית המדרש. המסר שלנו הוא שדווקא בצבא צריך להביא את בית המדרש לידי ביטוי, זה מה שיבנה אותך הלאה לחיים."

"לאחרונה החלטנו להרחיב את מעגל הפעילות שלנו ואנחנו יוצאים לקמפיין גיוס כספים עם המון שאיפות"  ממשיך יעיש, "העלויות של הפעילויות גבוהה מאוד כמובן ואנחנו צריכים אתכם כשותפים במהפכה הזאת. בואו להדליק איתנו את האור של חנוכה, האור הזה שבוחר במאחד ושמאמין בערבות הדדית ובאכפתיות, האור שמצית את הלב ומפיץ את האור של התורה והחסד שהיו תמיד העמוד הימני של עם ישראל."

בואו ותהיו שותפים איתנו בליווי הרוחני וההעצמה של אלפי חיילים ותתרמו ברוחב לב לטובת המשך ההצלחה הנפלאה של העמותה