נר רביעי - החלאקה המרגש

מכון פוע"ה השליחים שלכם לנס כבר 31 שנה. בחרנו עבורכם 8 סיפורים נבחרים

חדשות כיפה בשיתוף מכון פוע"ה 13/12/20 15:33 כז בכסלו התשפא

נר רביעי - החלאקה המרגש
צילום: מוטי לוריא מכון פוע"ה

הרב בורשטיין מספר:מכון פוע"ה עבורי הוא נס אחד גדול, שבכל רגע יש לו עסק עם מספר ניסים ונפלאות המרגשים אותי באופן אישי בכל פעם מחדש. לפעמים אנחנו יודעים שמבחינה רפואית הדבר אינו מוגדר ממש נס, אלא תוצאה שונה או מדויקת, אבל ודאי שלזוג זהו מעבר מקושי ועצב לשמחה גדולה, והם מרגישים בכך נס.

בחרתי בסיפור שהילד וההורים שבו ביקרו השבוע בחדרי במכון: אביה ושלומי הם זוג צעיר שהצליחו להיקלט להיריון חודשים ספורים לאחר שנישאו. בשבוע השישי להריונה החלו לאביה דימומים. היא עברה אולטרסאונד ובו קיבלה את הבשורה הקשה שלעובר אין דופק, והופנתה לביצוע הפלה.

אביה התקשרה אלינו למכון כדי להתייעץ. היא הייתה נסערת מאוד ובקושי הצליחה לתאר את שעברה ביומיים האחרונים, והרב הרגיע אותה והפנה לבדיקת אולטרסאונד נוספת, כפי הנוהל של מכון פוע"ה במקרה של עובר שהפסיק להתפתח או שלא נמצא לו דופק – שיש להתעקש על ביצוע בדיקת אולטרסאונד נוספת לפני ביצוע הפלה. הרב ביקש מהזוג שיחזרו אליו עם תוצאות הבדיקה הנוספת, שכן לעיתים ממצאים בבדיקה אחת אינם זהים לממצאים בבדיקה נוספת. עם זאת, הוסיף, בכל מקרה אנחנו איתכם בכל ההליך. לעיתים היריון אינו מתפתח באופן תקין, ודברים כאלו קורים לצערנו מידי יום. אין ספק שהדבר מלווה בכאב גדול של אובדן, אך לאחר מספר חודשים ניתן להיקלט מחדש להיריון תקין שבסופו חובקים ילד בריא. 

אביה ושלומי, שהרגישו באותם רגעים שעולמם חרב והם בתוך מערבולת משותפת, הלכו לבצע את הבדיקה עם הבנה שרוב הסיכויים הם שיצטרכו לעשות הפלה. הבדיקה עברה עליהם במתח ובחרדה גדולה, ובסופה קבעה הטכנאית המומחית: "איני רואה כל בעיה – העובר שלכם חי עם דופק". אביה ושלומי בכו משמחה, הודו לטכנאית המקסימה והתקשרו לבשר למכון פוע"ה שאירע להם נס גדול, ואין בפיהם מילים להודות. מעבר לקו ענה הרב: "זו העבודה שלנו, וזה נס שלכם. אלו דברים שאנחנו פוגשים לעיתים לא רחוקות – ועכשיו בכל דבר ועניין תדעו שאני עומד לרשותכם". הרבנים במכון פוע"ה מלווים את הזוגות שלהם גם אחרי שנים בטהרה, בפוריות, בהריונות ובלידות. לאחר שמונה חודשים הוזמן הרב בהתרגשות לברית ושמח בשמחתם.

השבוע הגיע הזוג למכון עם יהונתן הקטן, שכעת כבר בן שלוש. אביה בשלבים ראשונים של היריון שני תקין, אוחזת בידו של יהונתן ומחייכת אלי: "אתה מבין, הרב, שאם לא היינו מתקשרים למכון פוע"ה – לא היית זוכה לראות את תלתלי הדבש של יהונתן היום?" בשמחה רבה גזרתי ליהונתן תלתל ובירכתי אותו לכבוד החלאקה. כמובן, כמיטב המסורת יהונתן קיבל גם מתנה מתוקה. מידי שבוע מגיעים ילדים 'של המכון' לטקס חלאקה קצר ומרגש אצל הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה.