מציינים את יום היציאה וגירוש יהודי ארצות ערב ואיראן

בפעם הרביעית יתקיים הטקס הלאומי ליום יציאה וגירוש יהודי ארצות ערב ואיראן בסימן "ארץ ציון וירושלים". אמנים ונציגי קהילות מרחבי העולם ישתתפו בטקס באירוח משרד ירושלים ומורשת והמשרד לשוויון חברתי ולגמלאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/20 14:31 י בכסלו התשפא

מציינים את יום היציאה וגירוש יהודי ארצות ערב ואיראן
יום היציאה והגירוש של יהודי ארצות ערב ואירן, צילום: צילום מסך

הטקס הלאומי ליום יציאה וגירוש יהודי ארצות ערב ואיראן יתקיים ביום שני, י"ד כסליו (30/11) בשעות הערב וישודר  בשידור  חי בזום ובערוץ 24 בהשתתפות נציגי קהילות מרחבי העולם באירוח משרד ירושלים ומורשת והמשרד לשוויון חברתי ולגמלאים. נוסף על השידור החי בטלוויזיה ובעמוד הפייסבוק של המשרד לענייני ירושלים ומורשת, הטקס יתקיים ב-14 חדרי זום במקביל ובמספר שפות. שידור חוזר יתקיים באותו היום החל מחצות בערוץ 12.

במהלך הטקס יתקיים מופע מוסיקלי עם האמנים אליעד נחום, יובל דיין, שירי מימון, שרית חדד, עמוס תמם, לירז צ'רכי, סאבלימינל, עמיר בניון, רפאל אוחיון, תמר שאוקי, שימי ודורית שאוקי, גילה בשארי, לירון עמרם, ניתאי ועילאי צרפתי ושלומית בוחניק

הטקס יתקיים השנה זו הפעם הרביעית מתחילת ציון ה-30 בנובמבר כיום הלאומי ליציאה ולגירוש יהודי ארצות ערב ואיראן. השנה, האירוע מתקיים בסימן "ארץ ציון וירושלים".

יחד ייפגשו ויחגגו בתאריך זה תושבי ישראל ונציגי קהילות מהעולם כולו את פריחתה המחודשת של תרבות יוצאי לבנון, סוריה, עיראק, תימן, מצרים, לוב, תוניסיה, אלג'יריה, מרוקו ואיראן באירוע המשפחתי-היהודי הגדול בעולם במופע מוסיקלי מרהיב וחד פעמי בלבה של ירושלים, בחוויות מורשת ואורחים מהקהילות השונות.

רפי פרץ, שר ירושלים ומורשת: "הסיפור של כל קהילה, הוא סיפור מיוחד בתולדות ישראל. כל קהילה לקחה חלק בהגשמת חלום הבית לעם היהודי ותרמה עושר תרבותי למרקם החיים שלנו כאן והסיפורים האלו חייבים להיות חלק מהסיפור של החברה הישראלית.״

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי ולגמלאים: "לכל אחת ואחד מעולי ארצות ערב ואירן, כולל להורי שעלו ממרוקו, יש את סיפור הגבורה הישראלי שלו. גבורה שמתבטאת בכך שלמרות הקשיים העצומים ופערי אי השוויון, ילדיהם, בני דור השני והשלישי הם כבר כוח מניע משמעותי בחברה ומקור גאווה להורים שלהם. הנצחת סיפורי העלייה והגבורה חשובה ועלינו להמשיך לספר, להנציח ולהתגאות במי שאנחנו ובמקורות שלנו. לצד זה חשוב לא פחות להביט עם הפנים קדימה ולהמשיך לבנות את האתוס המאחד של הגוונים השונים בחברה הישראלית".

באירוע יסופרו סיפורי הקהילות, סיפורי העבר לצד סיפורי הדור הנוכחי, הממשיך את מסורת הדורות הקודמים ומביא את היצירתיות והעושר התרבותי של יהדות המזרח לפתחה של המאה ה-21.