4 יתרונות של קופת גמל להשקעה שחייבים להכיר

קופת גמל להשקעה היא תכנית חיסכון חדשה יחסית, שיכולה להתאים לכל אחד ואחת. הנה ארבעה יתרונות עיקריים שיגרמו לכם לחשוב איך לא חסכתם קודם באמצעותה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/11/20 18:02 ז בכסלו התשפא

4 יתרונות של קופת גמל להשקעה שחייבים להכיר
צילום: shutterstock

1. קופה נזילה לכל המטרות

אחד היתרונות המהותיים של קופת גמל להשקעה הוא הנזילות שלה. בניגוד לקופות גמל המסורתיות (המכונות "קופת גמל לתגמולים"), לא מדובר על חסכון לגיל פרישה בלבד. למעשה, זו קופת חיסכון נזילה שתוכלו להתאים בדיוק לצרכים שלכם. תוכלו, למשל, לבחור אם אתם מעוניינים בתקופת חיסכון שהיא ארוכת טווח או דווקא קצרה או בינונית. זה אומר שמצד אחד קופת גמל להשקעה תוכל לשמש אתכם כדי לחסוך כתוספת לקצבת הפנסיה, ומצד שני תוכלו לחסוך באמצעותה לטיול לארה"ב לכל המשפחה, כשהילד מגיל לבר מצווה. כמו כן, ניתן למשוך את הכספים ממנה בכל שלב, בסכום חד-פעמי או דווקא בחלקים, בניכוי מס רווחי הון.

2. גמישות היא שם המשחק

מעבר לזה שמדובר על קופה נזילה, הנה עוד מילת תואר חשובה: היא גמישה. אם החלטתם שהגיע הזמן קצת להסתכן, תוכלו לעבור בין אפיק סולידי למנייתי, ואם החלטתם שאתם לא רוצים להיכנס להרפתקה, תוכלו להחליף בחזרה לסולידי. באופן דומה, תוכלו לעבור מגוף פיננסי אחד לאחר. הן המעבר בין אפיקי השקעה והן הניוד בין החברות השונות לא נחשבים לאירוע מס.

3. משיכה, הלוואה, או הגדלת החיסכון לפנסיה

בכל שלב, יש לכם אפשרות למשוך את הכספים בקופת הגמל להשקעה במלואם או בחלקם, בכפוף לתשלום מס רווחי הון. אם תבחרו לא למשוך את הכספים, יש לכם אפשרות להשתמש בקופה כדי להגדיל את החיסכון לפנסיה. כמו כן, קיימת אפשרות לקחת הלוואה למול כספי החיסכון, בתנאים שנחשבים אטרקטיביים לעומת האפשרויות הרווחות בשוק (כמו הלוואות דרך הבנקים).

4. אפשרות לחיסכון לילדים

קופת גמל להשקעה הפכה לפופולרית מאוד משום שהיא מאפשרת, בין השאר, לחסוך עבור הילדים. קופת הגמל להשקעה מאפשרת להפקיד באופן חודשי או חד-פעמי, לפי היכולות שלכם, עד לתקרה של 71,337 אלף שקלים בשנה קלנדרית (נכון לשנת 2020). כשמוסיפים לקופה את היתרונות הנוספים שלה - כמו היכולת להפקיד עבור כל ילד בנפרד וגמישות במשיכות ובהפקדות - אפשר לראות בקלות למה אפשר להשתמש בה בקלות כדי לחסוך יותר עבור המשפחה.

מתוך ארבעת היתרונות הנ"ל אפשר להגיע למסקנה ברורה: קופת גמל להשקעה היא מוצר המאפשר לחסוך ולהשקיע סכומים גדולים של כסף (עד לתקרה השנתית) באופן נזיל וגמיש. מכאן, שהיא אפשרות משתלמת למי שרוצה להפיק יותר מהכסף שלו – ללא תלות בתקופות חיסכון או בקנסות יציא