מחירי מזוזות - השוואת מחירים והזיופים שחשוב שתכירו

מחירי מזוזות מעניינים אתכם? הכנו לכם השוואת מחירים, המלצה על המחירים למזוזות באונליין וגם הדברים שתשימו לב לפני הקנייה כדי שלא תצאו פראיירים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/11/20 18:47 ג בכסלו התשפא

מחירי מזוזות - השוואת מחירים והזיופים שחשוב שתכירו
מזוזות לדוגמה, צילום: Mendy Hechtman/POALEI MENAHEM/Flash90

ביהדות קיימות מסורות רבות שמקורן במנהגים עתיקים בני אלפי שנים. אחד המנהגים הנפוצים והמוכרים ביותר הוא התקנה של מזוזה על משקוף הבית, מסורת שמקובלת ונפוצה גם בקרב שומרי מסורת וגם בקרב חילונים, בארץ ובחו"ל. עד כה ניתן היה להשיג מזוזות למכירה רק בחנויות תשמישי קדושה, אך בעקבות משבר הקורונה חנויות רבות עברו לפעילות מקוונת כדי שיוכלו להמשיך ולשווק את מוצריהן. כך, גם במהלך המשבר ניתן יהיה להשיג מזוזות בטווח המחירים המומלץ עם משלוח עם הבית.

לפני בדיקת מחיר המזוזה - וודאו את אמינותה של החנות

עוד לפני שמשווים מחירים ובוחרים עיצוב, כדאי לבחור בקפידה את החנות ממנה רוכשים את המזוזה. לא כל אחד יכול לכתוב קלף מזוזה ולשווק אותו, רק סופר סת"ם בעל הכשרה והסמכה מטעם גופים רשמיים להסמכת סופרי סת"ם יכול לכתוב ולשווק מזוזה כשרה. כדאי לוודא את אמינותו של המוכר, כדי להימנע מרכישה של קלף מזוזה שנכתב שלא כהלכה, לא עבר וידוא והגהה מקצועיים, ובסופו של דבר עשוי להיפסל בבדיקת כשרות. כיום קיימים בשוק מוכרים רבים שאינם בעלי הכשרה מתאימה ומוכרים מזוזות לא כשרות, החל מייצור הקלף מחומר גלם לא מתאים, ועד לכתיבה לא תקינה של המזוזה שיכולה להתבטא בנוסח לא תקין, באותיות מרוחות או מחוקות ועד לנוסחים לא תואמים לאלו הכתובים בתורה. גם כאשר מחליפים מזוזה מידי כ5-7 שנים בהתאם לקצב ההתבלות הטבעי של מוצר שחשוף לפגעי מזג האוויר, כדאי לוודא שהקלף הקיים נבדק בידי איש מקצוע או שהמזוזה והקלף מוחלפים בשלמותם במוצרים חדשים ותקינים.

השוואת מחירי מזוזות

מחירי המזוזות מורכבים משני מרכיבים עיקריים: קלף המזוזה ובית המזוזה. מחיר קלף המזוזה כשר נע בין 120 ל-250 שקלים, ותלוי באיכות חומר הגלם ממנו עשוי הקלף, בסופר שכתב אותו, בנוסח הכתוב עליו וברמת ההגהה שהוא עבר. מחיר בית המזוזה מורכב מחומר הגלם ממנו עשויה המזוזה ומרמת ההידור שלה. ניתן למצוא מזוזות במחירים לכל כיס, ומי שמעוניין להשקיע יכול לבחור במזוזה מהודרת ומעוצבת. כאשר מבצעים השוואת מחירים, כדאי לקחת בחשבון שקלף המזוזה ובית המזוזה נמכרים במחיר סביר בהתאם לטיב ולרמה שלהם, בעיקר לשים לב אם מדובר בקלף המזוזה זול באופן מחשיד שעשוי להתגלות כקלף מזויף ולא כשר. באתר מזוזה ניתן למצוא קלף מזוזה כשר שעומד בכל הדרישות והתקנים ונכתב ע"י סופר סת"ם מוסמך וירא שמיים, ועומד בטווח המחירים המקובל בתחום לצד אפשרויות בחירה בין נוסח אשכנזי וספרדי וגדלים שונים של הקלף.

מחיר בתי מזוזה

מחיר בית המזוזה נע בדרך כלל בין 100 ל-350 שקלים, ובמקרים מסוימים יותר מכך. מחיר בית המזוזה מורכב מחומר הגלם שממנו היא עשויה, החל מפלסטיק ועד מתכות שונות כמו ברזל או אלומיניום, זכוכית, קרמיקה ועוד, ומרמת ההידור שלה. ניתן למצוא מזוזות זולות יותר בטווח 50-100 שקלים, ובדרך כלל יהיו עשויות מפלסטיק וללא הידור מיוחד. ניתן להתאים בית מזוזה לכל תקציב ולכל דרישה עיצובית ואף להתאים את עיצוב המזוזה אם מעצבים את הבית בהתאם להלכה, כך שכל אחד יוכל למצוא את המוצר המתאים לו. כאשר קונים אונליין, ניתן לקבל הנחה על רכישה של בית מזוזה וקלף יחד, ובעיקר אם קונים יותר ממזוזה אחת. בעקבות משבר הקורונה חנויות רבות מאפשרות רכישה בחנות המקוונת שלהן, עם משלוח מהיר עד פתח הבית. גם מדיניות ההחזרות מותאמת למצב זה ומאפשרת ללקוח להחזיר או להחליף את המוצר בהתאם לצורך.

למה עוד חשוב לשים לב במהלך השוואת המחירים?

כאשר בוחרים את קלף המזוזה, כדאי לבדוק את המחירים בהתאם לנוסחים השונים ותוספת מחיר אפשרית על שינוי גודל הקלף. בבחירת בית המזוזה, מומלץ מאוד לבדוק את המחירים בהתאם לחומרי הגלם השונים ולוודא כי הם אכן מתומחרים במחיר סביר ביחס לחומר הגלם ולרמת ההידור שלהם, והאם ניתן לקבל הנחה ברכישה של בית מזוזה יחד עם הקלף. לאחר שבחרתם את המוצר שתרצו לרכוש, יש לבדוק את אפשרויות המשלוח ואת העלויות שלו. לעתים עלות המשלוח נכללת בסכום הקנייה ברכישה מעל סכום מסוים, ולעתים לא ניתן לקבל הנחה במחיר המשלוח. כדאי גם לבדוק את מדיניות ההחזרות, כדי שניתן יהיה להחזיר את המוצר אם הוא יגיע פגום או לא יעמוד בציפיות הלקוח.

סיכום

כיום קל ביותר לרכוש מזוזות לרכישה אונליין ולקבל אותן במשלוח מהיר עד הבית. בחנויות המקוונות קיים מגוון אדיר של מוצרים שניתן לבחור מתוכו, ולמצוא את המזוזה המתאימה לכל אחד. עד שנצא מהמשבר ונוכל לחזור ולרכוש מזוזות גם בחנות הפיזית, נאחל לימים טובים יותר, ושהמזוזות יביאו שלום ומזל בביתכם החדש או הקיים. 


המאמר בשיתוף אתר mezuza.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן