5 דברים שישפרו לכם את הראייה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 17/11/20 16:49 א בכסלו התשפא

5 דברים שישפרו לכם את הראייה
עיניים, צילום: pexels (Lukáš Dlutko)

עם הגיל, הראייה שלנו הופכת להיות פחות ופחות חדה. הזקנה, העייפות, המאמץ, דברים טבעיים שהופכים את הראייה שלנו להרבה פחות ברורה, פחות איכותית, ולכן זה לא מפתיע שעם הגיל, יותר ויותר אנשים נדרשים להרכיב משקפי קריאה.

לא מעט אנשים נדרשים לכך מגיל צעיר, מסיבות של פגם ראייה מלידה, פגם גנטי או אחר, אך יש מי שנאלץ להרכיב משקפיים כתוצאה מירידה איטית באיכות הראייה שלו, עם הזמן. אך ישנן דרכים כיצד להתמודד עם ירידה בראייה וכן  לטפל ביובש בעיניים ישנן דרכים כיצד לצמצם את הסיכון להתמודד בעיות ראייה כאלה ואם מקפידים על ביצוען, אפשר לשמור על עיניים מצב בריא.

לפני שנציג 5 דרכים שיכולות לשפר את הראייה, חשוב להדגיש, זה לא תהליך פשוט, זה דורש זמן, דורש סבלנות, ויש לבצע את התהליך לאורך זמן בלי הפסקות. עוד נקודה שחשוב מאוד להדגיש היא, כל אחד מאיתנו צריך לבצע את התהליך בהתאם לגיל, ובהתאם לצרכים, לבריאות הגוף שלו ובכלל בהתאם למצב העיניים שלו. זאת על מנת שהוא יוכל להפיק ממנו תועלת.

דרכים לשפר את הראייה

לא לשבת קרוב למסכים

הכלל הראשון והוא תקף בעיקר עבור ילדים, אך בכלל מוטב שכולם ישתמשו בו, הוא לא לשבת קרוב למסך. זה יכול להיות מסוכן, ולפגוע בקרנית של העין. לכן חשוב לשבת במרחק סביר, לא לאמץ את העיניים יותר מדי כשמסתכלים על מסך טלוויזיה, מסך מחשב או כל מסך אחר.

לעצום עיניים מידי פעם

הכלל השני הוא לעצום את העיניים מעת לעת. לא רק בשעות שאתם ישנים, אלא גם במהלך היום. מדי פעם תעצמו את העיניים ותנו להם לנוח. תשאירו אותן כמה דקות עצומות, ורק לאחר מכן תפקחו אותן שוב. אתם תוכלו לראות בצורה הרבה יותר חדה וברורה.

העברת המבט מצד לצד

הכלל השלישי תעבירו את המבט שלכם לצדדים מדי פעם. אחד הכלים לשיפור הראייה הוא להעביר את הראייה בצורה מעגלית שיוצרת את הספרה שמונה. זה מאפשר לחדד את הראייה, ובכל מקרה חשוב מאוד להעביר את המבט מדי פעם אל נקודות רחוקות, נקודות בצדדים ולא להביט אך ורק ישר.

ההסבר הוא, שכך לא ממקדים את המבט בנקודה אחת ספציפית, אלא מעבירים אותו אל מקומות שונים. זה יכול לשפר את הראיה.

מתיחת שרירי העיניים

הכלל הרביעי הוא למתוח את שרירי העיניים לצדדים, למעלה ולמטה. זה אומר שעליכם לשמר את המבט בנקודה מסוימת, למצמץ מדי פעם, להסתכל על נקודה ואז לעבור לנקודה אחרת, בכיוון ההפוך. כמו במקרים אחרים בגוף, הרי שגם חיזוק השרירים בעיניים יכול לשפר את מבנה ותנועת העין.

הרפיית עיניים נכונה

הכלל החמישי הרפיית העין ושחרור לחץ, לא רק דרך עצימת העיניים, אלא דרך רפיון שלהם, בלי מאמץ, אפשר גם להניח את הראש על כרית ולתת לראש לנוח עליה בצורה שלווה, כשהעיניים לא פקוחות ולא סגורות. אופציה נוספת היא להניח את הידיים על העיניים.

מעבר לכל הכללים האלה, צריך להקפיד על עוד מספר דברים בשביל לשמור על בריאות העיניים ולשפר את הראייה.

החל מביקורות קבועות אצל רופא עיניים, יש להימנע ממבט בשמש או באורות מסנוורים באופן כללי, שימוש  בתאורה נכונה בחדר או בכל מקום אחר, לא לאמץ את העיניים יותר מדי, ורצוי מאוד גם לא לשפשף את העיניים עם הידיים.

נקודה נוספת שצריך לקחת לזכור, ככל שתשמרו על ההיגיינה של העין יותר, כך גדל הסיכוי שתוכלו להשתמש בהן בצורה טובה, נקייה, בלי הפרעות, בלי כאבים ולשפר את איכות הראייה שלכם לאורך זמן.

המאמר נכתב ע"י אריאל בריל שירותי דיגיטל