הצוות של חברת הלוכד מסביר איך מדבירים מכרסמים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 17/11/20 16:45 א בכסלו התשפא

הצוות של חברת הלוכד מסביר איך מדבירים מכרסמים
מכרסמים, צילום: freepik

שפע המזון שיש בבתים של בני אדם וגם במקומות רבים שמשמשים לפעילות עסקית מושך אליו גם בעלי חיים - ובפרט עכברים וחולדות. הנוכחות של המכרסמים במקומות אלה עלולה לגרום לנזקים חמורים, מסוגים שונים: מחלות (עכברים למשל מעבירים את מחלת העכברת), נשיכות (ובמיוחד החולדות כשהן מפחדות), זיהומים (כגון סלמונלה), וכשמדובר על עסק גם שלילת הרישיון ובאופן כללי פגיעה במוניטין. הדברת עכברים וחולדות מחייבת ניסיון ומקצועיות ובפרט חשוב להקפיד על הדגשים הבאים.

איתור מקומות המסתור

השלב הראשון של הוא הדברה נגד עכברים לזהות איפה הם מסתתרים. בזכות הממדים הזעירים שלהם - אורכו של עכבר הבית, בלי הזנב, הוא בסך הכל 6-8 ס"מ (בערך כמו אצבע של אדם בוגר) - הם מצליחים להתחבא היטב, ולמעשה ברוב המקרים אנשי המקצוע של חברת הלוכד נקראים לפעולה על סמך סימנים לנוכחות שלהם מבלי שבכלל מישהו ראה אותם.

מקומות מחבוא אפשריים הם מחסנים, מרפסות שירות, מאחורי מקררים, בתוך ארונות, במקומות שבהם יש סדקים וחורים בקירות וגם בתעלות מזגן אפשר לפעמים למצוא את המכרסמים הקטנים. האיתור מבוסס על המקומות שבהם נמצאו גללי עכברים (או חולדות), המקומות שבהם יש מזון זמין עבורם, היכרות מצוינת איתם (בזכות הניסיון הרב) ובחלק מהמקרים גם על פיזור חומרים ייעודיים שגורמים להם לצאת מהחורים.

פתרון הבעיה

דרך אחת לבצע הדברת חולדות ועכברים היא פיזור רעל. חשוב להדגיש כי מדובר בשיטה מסוכנת: ראשית, גם אם נוקטים בפעולות שונות כדי למנוע מחיות מחמד להגיע אל הרעל, עדיין ייתכן מצב שבו כלבים וחתולים נחשפים לחומרים המזיקים דרך הפגר של העכבר או החולדה. בנוסף העכבר או החולדה עלולים למות במקום שאינו גלוי לעין, ובמקרה כזה רק כשהפגר יתחיל להסריח הוא יתגלה - חוויה לא נעימה שעלולה להפוך גם למפגע תברואתי.

בהתאם הדרך המומלצת יותר היא לכידת עכברים (או חולדות). לצורך זה ישנם מספר סוגים של מלכודות:

א. מלכודת דבק - יעילה נגד עכברים, אבל יש לקחת בחשבון את הגסיסה הממושכת של העכבר, חוויה שגם היא עלולה להיות לא נעימה.

ב. מלכודת חשמלית - מלכודת שברגע שנכנס אליה בעל חיים נסגר מעגל חשמלי והתוצאה היא זרם חשמלי שממית מיד את המכרסם.

ג. מלכודת קפיץ - גם הסוג הזה של המלכודות מבטיח מוות ללא סבל. קפיץ רב עוצמה פוגע בגוף של העכבר וממית אותו מיד.

ד. מלכודת כלוב - מלכודת שמאפשרת להשאיר את בעלי החיים בחיים. הצוות של חברת הלוכד חוזר לאחר שהעכבר או החולדה בכלוב, לוקח אותם ומשחרר אותם בשטח פתוח.

המרכיבים החשובים ביותר בהצלחת פתרון הבעיה

לוכד עכברים וחולדות עם ניסיון מכיר אותם היטב ולכן יודע בדיוק איפה להציב את המלכודות - כך שגם בעלי החיים האינטליגנטיים והערמומיים לא יצליחו להתחמק מהן. בנוסף, בזכות הבקיאות המקצועית, לוכד מיומן מזהה אצלכם את נקודות התורפה, ומספק המלצות ספציפיות עבורכם כדי למנוע הופעת מכרסמים חדשים.

צריכים לכידת עכברים? פנו אלנו - הלוכד

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן