השנה מחבקים מרחוק: בחברון יוצאים בקמפיין התרמה לטובת הבנייה וגאולת הבתים

השנה בגלל הקורונה לא תיערך שבת חיי שרה המונית כמו בעבר. במקום זאת יעשה מאמץ לגייס כספים לטובת בנייה מחדש של מתחם השוק וגאולת בתים סביב מערת המכפלה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/11/20 14:32 יט בחשון התשפא

השנה מחבקים מרחוק: בחברון יוצאים בקמפיין התרמה לטובת הבנייה וגאולת הבתים
חברון, צילום: יחצ

לקראת שבת חיי שרה, עמותת מחדשי הישוב היהודי בחברון יחד עם עמותת 'הרחיבי מקום אוהלך' הפועלת לגאולת בתים בעיר האבות חברון, יוצאים במסע התרמה גדול לטובת בניין וקניין חברון. 

כבר שנים רבות עולים לחברון עשרות אלפי יהודים דווקא בשבת חיי שרה ובוחרים בעיתוי המיוחד הזה להתקרב לאבות והאמהות הטמונים בחברון במה שהפך ממש לחג בחברון וברחבי העולם היהודי.

השנה עקב מגפת הקורונה שפקדה את העולם הגישה הפיזית אל האבות והאימהות מוגבלת ורבבות היהודים שרגילים לבוא ולבקר בעיר לא יוכלו לעשות זאת. למרות הריחוק הפיזי, אפשר יהיה לחבק ולחזק את חברון מרחוק.

באמצעות מבצע ההתרמה, ניתן יהיה לחזק את חברון ולתמוך בהרחבת היישוב היהודי בעיר. כספי התרומות יאפשרו לקדם 2 פרויקטים משמעותיים וחשובים: שיקום הרובע היהודי הקדום בחברון וגאולת בתים סביב מערת המכפלה.

הרובע היהודי הקדום נהרס במאורעות תרפ"ט וכעת יש הזדמנות היסטורית לשקמו, לבנותו מחדש ולאכלסו במשפחות יהודיות. במאמצים כבירים, נבנה חלק מהרובע, ושוקם בית הכנסת אברהם אבינו, אך השוק נותר במקומו, כאנדרטת ניצחון לטרור הערבי. מאמצים רבים לגאול את המקום ולחדש בו את היישוב היהודי לא צלחו. לאחרונה המצב השתנה וישנה הזדמנות לתקן את המצב המעוות. לאחר מאמצים רבים התקבל אישור לתכנון שטח הרובע היהודי הישן, הכולל את השוק הנטוש. 

עלות התכנון והמאבק המשפטי לאפשרות הבניה במקום היא אדירה ומגיעה למיליוני שקלים. תושבי חברון מקווים לגייס את הכסף הדרוש באמצעות מבצע ההתרמה, לתקן את העוול ההיסטורי ולבנות מחדש את הרובע היהודי.

מטרה נוספת היא השלמת 'טבעת המכפלה'. גאולת בתים שתיצור טבעת מחבקת סביב מערת המכפלה - מקום קבורת האבות והאמהות. בשנים האחרונות המציאות בחברון משתנה. סביב מערת המכפלה נגאלו מספר בתים אשר הפכו להיות שכונות יהודיות חדשות בעיר האבות. הבתים שנרכשו בכסף מלא ובהם מתגוררות כבר משפחות יהודיות, מהווים פריצת דרך חדשה ומשנים את המציאות היהודית בעיר. 

לשם המשך ההתרחבות הוקם הפרויקט 'משלימים את טבעת המכפלה' – גאולת מבנים והתרחבות יהודית מסביב למערת המכפלה. בזכות מבצע ההתרמה ניתן יהיה לגאול עוד בתים, להעמיק את החיים היהודים בעיר ואת האחיזה היהודית סביב מערת המכפלה.

הצטרפו ותמכו בישוב היהודי בחברון