גיליתם מזיק בבית? כך תפעלו

יש ג'וק בבית? צאו מהפאניקה ושבו לקרוא כיצד למצוא את המדביר הנכון ומהם סימני האזהרה מפני מדביר בלתי מוסמך | המדריך המלא

חדשות כיפה תוכן שיווקי 22/10/20 19:02 ד בחשון התשפא

גיליתם מזיק בבית? כך תפעלו
צילום: shutterstock

יש ג'וק במרק? איזה ברדק... אתם שועטים לעבר הנייד ומתחילים לחפש שירותי הדברה במרכז. מה יעלה בחכה שלכם? האם מדביר איכותי, אמין ומנוסה בעל מחיר הוגן, או שמא חאפר שרק בדיעבד תגלו שלא ביצע כהלכה את העבודה וגם גבה מחיר מוגזם? צאו מהפאניקה ושבו לקרוא כיצד למצוא את המדביר הנכון ומהם סימני האזהרה מפני מדביר בלתי מוסמך:

מרוב לחץ לא רואים את החאפר

שני היצורים המהירים ביותר בבית הם הג'וק (שמהירותו המקסימלית מגיעה ללמעלה מ-5 קמ"ש) והאנשים שנתקלים בו. אבל לזכות האחרונים ייאמר שגם בהיתקלות עם חיות מלחיצות לא פחות כמו החולדה, הנחש או הקרצייה הם מתגלים כזריזים ביותר. מרוב בהלה, הם אפילו מחייגים למספר הראשון שמצאו ברשת. רק שיבוא מישהו ויטפל בצרה הצרורה הזו לפני שהם משתגעים מפחד. 
ההמשך די צפוי, משום שאת הלחץ והפאניקה יש לא מעט בעלי מקצוע שינצלו. הם יגיעו למקום במהירות, ינקבו בסכום מופקע ולא ישאירו לכם ברירה למעט לאפשר להם לעשות כל מה שצריך כדי לטפל במזיק התוקף. מובן שלא כל חברת שירותי הדברה במרכז תספק שירות חפוז או בלתי מקצועי, אך בכל סל תפוחים ישנו אחד רקוב. ולמרבה הצער, כולם פוגשים אותו דווקא באמצע הסטרס. 

הדרך הטובה ביותר לוודא שבעל המקצוע שהזמנתם הביתה הוא מקצוען מנוסה ואמין, היא קודם כל להיפטר מהלחץ שנכנסתם אליו. הבחנתם במזיק שחייב לעבור ריסוס תיכף ומיד? רגע. קחו נשימה עמוקה. הלחץ בהחלט לא יועיל כרגע. אם אתם חוששים שמדובר במזיק שייתכן והוא ארסי, מומלץ להתרחק בשקט מהמקום ולעמוד במרחק בטוח, שבו יהיה אפשר לראות את כיוון הזחילה של המזיק. כעת חפשו מדביר באזור המרכז. אתם מחפשים אדם שירותי, אדיב וסבלני להיסטריה שלכם, שישאל אתכם כל שאלה אפשרית כדי לגלות מיידית את סוג המזיק. על פי הסוג, הוא כבר ינחה אתכם כיצד לפעול עד להגעתו למקום. 

שאלו לגבי טווח המחירים והרישיון

רגע לפני שתנתקו את השיחה, שאלו את המדביר האם ברשותו רישיון הדברה (מצביע על כך שמדובר במדביר מוסמך) ומהו טווח המחירים האפשרי. שימו לב שהמדביר לא יוכל לנקוב במחיר מדויק לפני שיעריך את היקף הבעיה האמיתי ואת גודל השטח שעליו להדביר. הדברות קטנות ופשוטות כמו ריסוס מקקים, נמלים, מכרסמים ויתושים/ זבובים עולות בין 250-500 ₪. הדברות מורכבות יותר של קרציות, עכבישים, עקרבים או צרעות/ דבורים יעלו סביב 600-800 ₪. הדברות קשות ביותר כמו במקרה של פשפשי מיטה או טרמיטים יחצו את רף האלף שקלים. אם ניתן לכם סכום מדויק שהוא רחוק מידי מטווחים אלו, ייתכן ומדובר באיש עבודה פחות מקצועי. וודאו שברשותו תעודת הכשרה עם הגעתו ובדקו שהוא מופיע עם ציוד המגן הרלוונטי, כמו משקפי מגן, כפפות, מסכה ולעתים גם חליפת גוף.