פרסום בדיגיטל לעסקים קטנים: כל היתרונות

כל בעל עסק שמכבד את עצמו, צריך להקים לעצמו אתר מכובד, ולתכנן את צעדיו כיצד הוא מתכוון לעשות פרסום בגוגל או בפייסבוק ושאר הרשתות הדיגיטליות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/09/20 12:47 ג בתשרי התשפא

פרסום בדיגיטל לעסקים קטנים: כל היתרונות
אילוסטרציה, צילום: יח"צ

פרסום בדיגיטל לעסקים קטנים: כל היתרונות

שנת 2020 תיזכר בעיני רבים כשנת מהפכת הקורונה. מגפת הקורונה שנכנסה לחיינו ושינתה אותם באופן מפליא, גרמה גם לשינויים מפליגים בתחום העסקי. אם לפני הקורונה, האנשים היו יכולים לטייל ברחובות ולצאת לקניות להנאתם, הרי שמאז פרוץ המגיפה, זה כבר נהיה מורכב ומסובך יותר – יש חשש להידבקות בנגיף ועדיפות לעשות את הקניות מהבית. גם מהצד של העסקים התהפך הגלגל – אם פעם חנות במקום סואן היתה ערובה לביטחון כלכלי, הרי שכיום עם הסגר וההגבלות שמרחפות בכל עת מעל ראשנו – חנות פיזית כבר אינו מקום בטוח ויציב. מסיבות אלו ואחרות, עסקים רבים, גדולים וקטנים מתחילים להשקיע יותר ויותר בפרסום באינטרנט וברשתות החברתיות. בעלי עסקים רבים מבינים שזירת המסחר כבר איננה בשוק שברחובות העיר אלא מתחילה לעבור לאתרים השונים שברשת הווירטואלית. מה שאומר, שכל בעל עסק שמכבד את עצמו, צריך להקים לעצמו אתר מכובד, ולתכנן את צעדיו כיצד הוא מתכוון לעשות פרסום בגוגל או בפייסבוק ושאר הרשתות הדיגיטליות.

איך פרסום ברשת עובד?

באופן עקרוני ניתן לראות את המרחב הדיגיטלי כמו רחוב מרכזי ענק שיש בו מיליוני בני אדם גולשים, וכל מה שאתה צריך לעשות הוא להציג את הסחורה שלך ברבים, ולהביא את הלקוחות הפוטנציאלים שלך, שמתעניינים בסחורה שאתה מוכר – אל תוך החנות שלך. שם הם כבר יוכלו לבחור את המוצר הרצוי עליהם, במידה והדברים יהיו ברורים ומזמינים, ובמחירים הוגנים.

אם נחזור לנמשל – האינטרנט צופן בתוכו אפשרויות עצומות להגדיל את רווחי העסק שלך. כל מה שאתה צריך הוא לעשות פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק ממוקד מטרה ואיכותי, ולהזרים את התנועה (טראפיק) של הגולשים לחנות שלך – ולהגדיל את היקף המכירות שלך.

פרסום בגוגל או בפייסבוק – מה עדיף?

אם כבר יש לך אסטרטגיה עסקית, בוודאי כבר אתה יודע כמה כסף אתה יכול להוציא מדי חודש על פרסום (אם אינך יודע זאת – כדאי לך לעשות תכנון עסקי כראוי). עכשיו השאלה היא באיזו פלטפורמה לפרסם? בגוגל או בפייסבוק?

פרסום בגוגל מיועד ללקוחות שכבר יודעים מה הם מחפשים, נניח שאתה מוכר שירותי בילוש, הלקוחות שלך כבר יודעים מה הם רוצים, והם בעצמם ייכנסו לגוגל ויקלידו שאלה או מילות מפתח הקשורות לתחום, כגון: "בלש מקצועי" "שירותי בילוש" "בלש פרטי מצוין" וכיוצא באלו. כל מה שנדרש ממך הוא לגרום לגוגל למקם אותך גבוה ככל האפשר בתוצאות שייצאו מחיפוש המילים הללו. הפרסום בגוגל יכול להיות באופן טבעי (אורגני – SEO), על ידי בניית אתר מצוין ואיכותי. או באופן ממומן, בתשלום לגוגל על כל לחיצה שלקוח לוחץ על הפרסומת, שמופיעה בראש הדף, תחת הקטגוריה של "מודעה – פרסום ממומן" (בצבע צהוב או ירוק).

פרסום בפייסבוק הוא נועד "לדוג" לקוחות פוטנציאלים, שמתאימים לאפיון קהל היעד שלך, עוד לפני שהם מחפשים את המוצרים שאתה מציע. כלומר הפרסומת שלך צריכה להזכיר להם, כמה הם "צריכים" את המוצר שלך. כמובן שגם בשביל פרסום יעיל בפייסבוק צריך הבנה וניסיון.