גם אתם יכולים להוזיל את ביטוח הרכב

רכב פרטי בישראל הוא חובה. קשה מאוד להתנייד באופן חופשי ללא כלי רכב צמוד, אך העלויות הכרוכות בהחזקתו הן משמעותיות מאוד. אחד מהגורמים בעלי ההשפעה הרבה ביותר על עלות כלי הרכב, הוא מחיר הביטוח. האם יש דרך להוזיל את עלויות ביטוח הרכב?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/09/20 12:45 ג בתשרי התשפא

גם אתם יכולים להוזיל את ביטוח הרכב
אילוסטרציה, צילום: מוטי שטרן

רכב פרטי בישראל הוא חובה. קשה מאוד להתנייד באופן חופשי ללא כלי רכב צמוד, אך העלויות הכרוכות בהחזקתו הן משמעותיות מאוד. אחד מהגורמים בעלי ההשפעה הרבה ביותר על עלות כלי הרכב, הוא מחיר הביטוח. הביטוח לכלי הרכב מורכב מביטוח חובה, אשר נועד לאפשר פיצוי במקרה של תאונה עם נפגעים, וביטוחים נוספים לקבלת החזר על נזקים לרכוש, הכוללים ביטוח צד ג' ומקיף.
האם יש איזו דרך להוזיל את עלויות ביטוח הרכב? 

השוואת מחירים יעילה ומוקדמת 

ביטוחי רכב הם חיוניים לצורך נהיגה בטוחה והימנעות מהסתבכות כלכלית שיהיה קשה לצאת ממנה. כל רכב הוא מכונה רבת עוצמה, אשר יכולה לגרום לנזקים אדירים לרכוש ולחיי אדם עקב כל טעות, גם הקלה ביותר. ביטוחי הרכב יאפשרו לכם לקבל פיצוי על חלק מהנזקים הללו, ולשמור על הראש מעל המים. 

כדי להוזיל את ביטוחי הרכב, חשוב מאוד להשקיע זמן בתהליך השוואת מחירים יעיל וממוקד. אל תחכו לרגע האחרון בשביל לבחור ביטוח, מאחר ולעיתים קרובות יהיה עליכם להתפשר במצב זה על הצעות לא משתלמות. השוואת המחירים חייבת לכלול גם השוואה של ההצעות של חברות הביטוח השונות בהיבט של רוחב הכיסוי, שירות הלקוחות, ופרמטרים נוספים כמו אספקת רכב חלופי. 

חיפוש הנחות רלוונטיות לכם 

חברות הביטוח השונות מנסות לעודד לקוחות לרכוש אצלן ביטוח בעזרת הנחות לקבוצות אוכלוסייה נרחבות. כדאי מאוד לנסות לברר האם אתם זכאים להנחה עקב מקום עבודתכם או הסטטוס התעסוקתי שלכם. סטודנטים למשל, נהנים מביטוח במחיר משתלם יחסית, אשר נועד למשוך אותם לחברת הביטוח, מתוך ידיעה שמדובר באוכלוסייה אשר ככל הנראה תחזיק רכב גם בעתיד, ולכן תספק שנים ארוכות של רווח לחברת הביטוח. אוכלוסיות נוספות אשר זכאיות להנחה לעיתים קרובות הן אנשי מערכת הביטחון, מורים ועובדי מדינה. חלק מההנחות הללו יוענקו באופן ישיר על ידי חברת הביטוח, וחלקן יוענקו דרך כרטיס מועדון חברים או האיגוד המקצועי. כדאי להשקיע זמן ולנסות לברר היטב האם אתם או בני זוגכם זכאים להנחה, מאחר ותוכלו לחסוך כך סכום משמעותי ביותר. 

נהלו משא ומתן על המחיר הסופי 

אלמנט נוסף שיש לקחת בחשבון בעת השוואת המחירים וחיפוש הצעת הביטוח המשתלמת ביותר, הוא היכולת שלכם להוריד את המחיר בעזרת משא ומתן או מיקוח. חלק גדול מסוכני הביטוח העובדים עבור החברות הגדולות, מקבלים מעט חופש פעולה, המאפשר להם להציע הצעה משתלמת יותר כדי לסגור עסקה במהירות. ניהול המשא ומתן על המחיר הסופי יכול להוביל להוזלה מסוימת בפרמיה החודשית, אשר תצטבר לסכום משמעותי עם השנים. ניתן לשאת ולתת על המחיר עצמו, או על הכללת שירותים נוספים במסגרת החוזה עם חברת הביטוח, כך שתקבלו ביטוח משתלם יותר. נהלו את המשא ומתן בצורה מכובדת, מתוך הבנה שהגמישות של סוכן הביטוח עימו אתם עובדים היא מוגבלת, ותלויה בנתונים ובמספרים אשר אין ביכולתו לשנות או להתעלם מהם. 

הקפידו על נהיגה זהירה

אחת הדרכים הטובות ביותר להוזיל את ביטוח הרכב שלכם, היא פשוט להקפיד על נהיגה זהירה ככל האפשר. הקפדה על נהיגה זהירה מאפשרת לעיתים קרובות לקבל הנחה בגין היעדר תביעות. מדובר בהנחה המוענקת על ידי חברות הביטוח לנהגים אשר במשך שנים לא דרשו כל פיצוי מהחברה, מאחר ולא היו מעורבים בכל תאונה. הנחה זו מאפשרת לשלם פרמיה משתלמת בהרבה, וכדאי לברר מראש מהם התנאים הדרושים מכם כדי לקבלה. ניתן כמובן לדון על התנאים הללו, ואפילו להגיע להסכמה על פרמיה חודשית גבוהה לזמן מוגבל, בתמורה להוזלה משמעותית במקרה של היעדר תביעות.