גם בסגר: מהדרים בארבעת המינים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/09/20 13:32 ג בתשרי התשפא

גם בסגר: מהדרים בארבעת המינים
צילום: shutterstock

"כבר 20 שנה שאנחנו ב"מהודרי" מביאים אליכם את הסחורה הכי מובחרת והכי מהודרת שיש", אומרים לנו בחברה. "השנה, למרות הקורונה והסגר שנכפה עלינו, יש לכם הזדמנות להדר במצווה גם בלי לצאת מהבית!"

על המותג "מהודרי" קרוב לוודאי ששמעתם. עסק משפחתי ותיק שמוכר מדי שנה ארבעת המינים בכל הארץ. את הסיפור המרגש שמאחורי הקמת העסק כנראה שטרם הכרתם. סיפור, שהתחיל בסב המשפחה, מנחם הרמן, והמשיך בעוצמה לצאצאיו ומעיד על התלהבות ודבקות מיוחדת בהידור מצוות ארבעת המינים.

"היה זה בעקבות הנהגתו של הסבא מנחם לחזר אחר ארבעת המינים הכי מהודרים והכי יפים. מסופר עליו שלפני כ-70 שנה, בירושלים של אז, שכידוע סבלה ממחסור ועוני, באחד הימים כאשר היה אברך צעיר בשנת נישואיו הראשונה, הבחין בחנות אתרוגים בה מוצב אתרוג מיוחד במינו וביופיו. סבא חפץ כמובן לרכשו בכסף מלא, אולם בעל החנות סירב למכור לו, בטענה שאתרוג כזה הוא שומר רק לרבנים גדולים, ולא לאברך פשוט כמוהו. אולם סבא לא ויתר לו, וכשראה המוכר שהוא מתעקש, נקב במחיר מפולפל, מתוך מחשבה להניא אותו מכך. לסבא אכן לא היתה אפשרות כספית לרכשו, אולם הוא הציע לו "דיל". היה זה בתקופת הצנע, כשמוצרי המזון היו בצמצום רב, אולם להורי סבא היתה חנות עופות במחנה יהודה. אז, הציע לו סבא את מעט הכסף שהיה ברשותו, והוסיף לעסקה גם כמה עופות יקרי ערך. כמובן שלהצעה כזאת לא יכול היה המוכר לסרב, וכך עבר האתרוג המהודר לרשותו של סבא מנחם.

משפט ידוע נאמר על הסבא, שאצלו ארבעת המינים זה לא בדרגת 'צומח' אלא בדרגת 'חי'. עוד מסופר עליו, שכאשר היה רואה בשוק לולב מהודר או אתרוג יפה, מיד מיהר לקנותו. אולם לא הסתפק בכך. למחרת יצא לסיבוב נוסף, וכשגילה על השולחן מינים מהודרים יותר מהקודמים, מיהר לרכוש גם אותם, וכך הצטברה אצלו כמות נכבדה של אתרוגים, לולבים והדסים מובחרים ויפים, אותם היה מוכר לפני החג.

במשך השנים, גדלה המשפחה וסבא מנחם הזקין. אך הביקוש לסחורה שלו רק הלך וגדל. בני המשפחה החליטו לסייע למכור את הסחורה הרבה ועשו זאת הודות למערכת קשרים עם חקלאים רבים, שיצרו עם השנים.

מכן ואילך הכל היסטוריה... השמועה פשטה לה כנפיים גם מחוץ לארץ הקודש, וכולם בקשו לרכוש את המינים המיוחדים." 

"מהודרי", אומרים לנו בחברה, "מייצאת כיום סחורה לקהילות רבות בארץ ולרוב הקהילות בחו"ל, כבר יותר מעשור, והביקושים ב"ה רק הולכים וגוברים.

השנה, תוכלו גם אתם להצטרף לאנשים שאצלם ארבעת המינים זה לא צומח, זה 'חי'..."


להזמנת סט מהודר עם קוישיקלך עד הבית לחצו כאן.