ייסורי גוף ונפש: צפו בסבל שעוברת אישה יהודייה בכפרים הערביים

חדשות כיפה בשיתוף יד לאחים 15/09/20 16:33 כו באלול התשפ

ייסורי גוף ונפש: צפו בסבל שעוברת אישה יהודייה בכפרים הערביים
מתוך הסרטון, צילום: יחצ

החיים של נשים יהודיות הנשואות לבני מיעוטים ומתגוררות בכפרים הערביים קשים מנשוא. הן נקרעות בין זהויות ונאלצות לראות את ילדיהן חוגגים אחרי פיגועים שבהם נרצחים יהודים. אבל הן לא לבד. ביד לאחים עושים הכול כדי לקבל את הפניות שלהן, לעיתים באישון ליל ותחת סכנת חיים ממשית, ולעזור להן ולילדיהן לחזור לעם ישראל.

ביד לאחים מתאימים תכנית חילוץ ושיקום אישית לכל אחד ואחד ממאות המקרים שמגיעים לפתחו מידי שנה: דירת מסתור, עובדת סוציאלית שמלווה באופן הדוק כל אישה, פסיכולוגית, חונכים שמלווים כל ילד במשך שנים עד לחתונתו, מאבק על עתיד הילדים ע"י צוות של עורכי דין, מזון וביגוד, מוצרי חשמל ועוד רבות.

כדי להמחיש את הסבל והקונפליקט המתמשך של אותם נשים וילדים עמלו ביד לאחים והוציאו סרטון הסברה קצר שנועד להמחיש לציבור את ייסורי הגוף והנפש העוברים עליהם, יום יום, שעה שעה.

"לחיות כיהודי בכפר ערבי זה סבל בל יתואר" אומרים בארגון. "זה בלבול זהות, זו תחושת חוסר שייכות איומה, זו סכנת חיים אם יגלו את המוצא, זה חיים שנעים בינות לייאוש, כאב וחוסר תקווה".

פרק שלם של מלאכת השיקום הסיזיפית מוקדש לילדים של אותן נשים יהודיות. על החונכים של יד לאחים להסביר להם כעת שהם חלק מעם ישראל, להקנות להם את ערכי היהדות, ללמד אותם 'שמע ישראל', ללמוד לאהוב כל יהודי.

זוהי מלאכה מורכבת. עדינה וקשה בו זמנית. זו עבודה של להוציא מהם דעות קדומות שהוטמעו בהם במשך שנים ולהנחיל להם ערכים שמהווים ניגוד קוטבי למושגים שעליהם גודלו.

הילדים האלו שגדלים ומתחנכים כמוסלמים, שיודעים לחגוג עם בקלאוות את רציחתם של יהודים, שלא יודעים 'שמע ישראל' או את צורת האל"ף בי"ת, שמיידים אבנים על חיילים ואזרחים יהודים, צריכים לעשות סיבוב של 180 מעלות בחייהם.

ביד לאחים מציינים בסיפוק כי רק בשנה האחרונה 81 ילדים שחולצו עם אמותיהם מכפרים ערביים שבו לעם ישראל, והשנה יוכלו לברך לראשונה בחיים "אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ מִכָּל עָם וְרומְמָנוּ מִכָּל לָשׁון...".

בימים אלו יוצא יד לאחים בקמפיין התרמה שכותרתו "מי יפדה" שנועד לבקש מהציבור הרחב להשתתף בפעילות ההצלה והשיקום רחבות הידיים שנעשים עם אותן נשים יהודיות וילדיהן. בארגון מבטיחים כי שמותיהם של התורמים לפעילותם תועבר לתפילות מיוחדות לקראת ימי הרחמים והסליחות.

"כולנו רוצים להתברך בשנה טובה ומתוקה, והפעם, מול הסערה שהביאה עמה מגפת הקורונה אנו זקוקים לברכה מיוחדת: לשמירה מהמגפה, לפרנסה מול הטלטלות שמתלווים אליה, לנחת מהילדים בתקופה החינוכית הסבוכה הזו, למנוחת הגוף והנפש, לשלום בית ולזיווגים הגונים.

"החל מהיום ומידי יום ביומו – כולל בראש השנה וביום הכיפורים – נערוך תפילות שבהם יוזכרו שמותיכם הן בכותל המערבי והן במערת המכפלה. כמו כן נערוך תפילות מיוחדות בערב ראש השנה ובערב יום הכיפורים על ציון 'סנגורן של ישראל' רבי לוי יצחק מברדיטשוב באוקראינה, ותפילה מיוחדת לזיווגים תיערך בערב יום הכיפורים בציון התנא יונתן בן עוזיאל בעמוקה".

ממוקד ההרשמה לתפילות נמסר כי מומלץ להעביר את השמות כבר עכשיו ולא לחכות לשעות הלחץ של הימים האחרונים. שמות ניתן להעביר כאן באתר יד לאחים או בטלפון המוקד שמספרו 9234*

ביד לאחים מבקשים להדגיש כי הסרטון נועד גם להגביר את המודעות הציבורית לנושא, כדי להביא לפתחו עוד ועוד פניות בנושא. "אם אתם מכירים אישה יהודייה שנמצאת במצב דומה, פנו אלינו בהקדם ונעשה הכול כדי לעזור לה" מפצירים בארגון.