"הצבנו רף חדש לשירותי הרפואה בישראל"

ד"ר דודי דביר, מרכז תחום קורונה במאוחדת, מספר על המהפכה העוברת על שירותי הרפואה בישראל והתאמתה לציבור החרדי: "המהפכה ההיברידית נועדה לייצר ערוצים נוספים למטופלים שלנו שיוכלו להקל על הנגישות והזמינות של שירותי הרפואה המקצועיים והמתקדמים ביותר. מאוחדת כקופה המובילה במגזר החרדי, מתאימה גם את המוצרים החדשניים שלה לציבור החרדי שאינו מחובר לדיגיטל, ומאפשרת להשתמש בשירות החדשני ביום ובלילה גם באמצעות שיחת טלפון רגילה"

חדשות כיפה בשיתוף קופת חולים מאוחדת 08/09/20 18:10 יט באלול התשפ

"הצבנו רף חדש לשירותי הרפואה בישראל"
השימוש באפליקציה, צילום: יחצ

המהפכה ההיברידית של 'מאוחדת' המאפשרת שירותי רפואה מרחוק, מתחוללת גם בקרב הציבור החרדי, שכל השירותים ההיברידיים הותאמו והונגשו גם לאורח החיים החרדי.

ד"ר דודי דביר, מרכז תחום קורונה במאוחדת, מספר כיצד פועלת המהפכה ההיברידית במתן טיפולים וביקורי רופא: "כל נושא שירותי הרפואה ההיברידית התחיל עוד לפני הקורונה. הוא תפס תאוצה גדולה בעקבות הקורונה ועכשיו אנחנו בעצם ממשיכים לפתח ולהרחיב את השירותים ההיברידיים".

"המהפכה ההיברידית נועדה לייצר ערוצים נוספים למטופלים שלנו שיוכלו להקל על הנגישות והזמינות של שירותי רפואה וזה כמובן תופס משנה חשיבות בתקופה הנוכחית", אומר ד"ר דביר. "הרפואה ההיברידית היא תפיסה חדשה שעולם הרפואה צועד לכיוונו ומאוחדת למעשה הקדימה את כל קופות החולים שנתפסו פחות ערוכות למהפכה החדשה. אנחנו מאפשרים למטופל לקבל את השירות והטיפול הרפואי גם בדרך של ביקור רגיל עם הגעה למרפאה וקביעת תור דרך האתר או האפליקציה, אבל גם אפשרות של קביעת תור דיגיטלי או טלפוני, ללא כל צורך להגיע למרפאה".

ד"ר דביר מדגיש כבר בפתח דבריו כי "מאוחדת כקופה המובילה במגזר החרדי מתאימה גם את המוצרים החדשניים שלה, לציבור החרדי שאינו מחובר לדיגיטל, ומאפשרת להשתמש בשירות ההיברידי החדשני הן בשעות היום והן במיון הפועל בשעות הלילה, גם באמצעות שיחת טלפון רגילה".

להצטרפות ופרטים נוספים הקליקו >>

לדברי ד"ר דביר – "כל הערוצים האלה מאפשרים תקשורת ישירה עם הרופא המטפל שעובד על התיק הרפואי של המטופל, גם כאשר השירות הרפואי ניתן מרחוק. לרופא יש מעקב צמוד אחרי המטופל והוא מסונכרן עם התיק הרפואי הקיים אצל רופא המשפחה או הרופא הספציפי שמטפל בו. למעשה, השירות ההיברידי ניתן מכל מקום שבו המבוטח נמצא. הוא קובע תור, טלפוני או דיגיטלי, ובדיוק כמו בביקור פיזי במרפאה, יש חדר המתנה, ורבע שעה לפני תחילת הביקור, נפתח מסך וידיאו שבאמצעותו ניתן לשוחח עם הרופא באופן שבו הוא רואה היטב את המטופל ובכך יכול לאבחן ולקבוע דרכי טיפול".

"במידת הצורך ניתן מרשם או יעוץ רפואי אחר. לעיתים המטופל מופנה להמשך מעקב במרפאה או שניתנת הפניה לחדר מיון", מציין ד"ר דביר. "לא כל מצב רפואי מתאים לתור דיגיטלי, אבל ברוב המקרים, ביקור דיגיטלי חוסך הגעה פיזית למרפאה ובוודאי לחדר מיון".

ד"ר דביר מציין כי "רק לפני שבועיים התווסף שירות המיון ההיברידי של מאוחדת, בנוסף לשאר השירותים שכבר היו קיימים. ההיענות הרחבה של לקוחות מאוחדת מצביעה על כך שמתחולל מהפך בשירותי הרפואה בישראל, כולל בשירותי הרפואה הדחופה. אם עד לא מכבר, על כל דבר היו ממהרים למיון, היום אנשים עושים זאת מהבית, מתוך ידיעה וביטחון מלא, שבמידת הצורך הם יקבלו הפניה דיגיטלית למיון. היום כל לקוח שלנו יכול ליצור קשר עם רופא מומחה בתחומי התמחות של רפואת ילדים, משפחה ופנימית ולקבל שירות שהוא אמנם לא מרופא המשפחה שלו, אבל רופא שעובד על התיק הרפואי של המטופל, כאשר למחרת רופא המשפחה רואה שהיה ביקור דיגיטלי וממשיך את הטיפול".

"זו קפיצת מדרגה", אומר ד"ר דביר, "אנחנו מעניקים שירות איכותי מצד מומחים, לצד זמינות לאורך כל שעות היום והלילה – הן ע"י הרופאים והיועצים במרפאות שהצטרפו לשירות ההיברידי והן ע"י המיון ההיברידי שפועל בשעות שבהן המרפאות סגורות.. הרופא רואה את ההיסטוריה הרפואית  והאבחנות כאילו רופא משפחה אחר קיבל את המטופל. בכך מתאפשר רצף טיפולי מקצועי".

"בהמשך", מגלה ד"ר דביר, "בכוונתו להוסיף ולאפשר ללקוחות מאוחדת להחזיק בביתם מיכשור רפואי שבאמצעותו יוכלו לבצע בדיקות בהנחיית הרופא ולהעביר את הנתונים היישר לרופא במהלך הביקור הדיגיטלי, דבר שיאפשר לסייע לרופא לקדם את האבחנה ולטפל בה באופן המקצועי ביותר".

באשר לרופאים ולרופאים היועצים המעניקים את השירות ההיברידי, ד"ר דביר מסביר שלא מדובר בבחירה רנדומלית של רופאים על בסיס השעות הפנויות שלהם. "אנחנו מקפידים שכל הרופאים המעניקים שירותים היברידיים יהיו רופאים שיש להם ניסיון רב בהענקת טיפולים רפואיים, כולל במצבים מורכבים. בגלל הייחודיות ובכך שמדובר בהענקת שירותי רפואה מרחוק, אנחנו מקפידים הקפדה יתירה על הדרכת הרופאים. כל אחד מהם עובר הכשרות, מאחר ומדובר בעולם חדש. יש הבדל בין רופא שמטפל בחולה שנמצא מולו לבין הענקת שירות רפואי לחולה שניתן לראות אותו רק באמצעות מצלמת הווידיאו. גם התקשורת וגם היכולת של הרופא לאבחן היא שונה ולכן ההתנהלות  של הרופא שונה מביקור רגיל במרפאה. לא כל רופא, מומחה ככל שיהיה, מתאים להעניק שירותי רפואה מרחוק. זו הסיבה שהקמנו תהליך הכשרה רחב מאד ויסודי לכל הרופאים שמעניקים שירותי רפואה היברידיים.

"יש לנו למעלה מ-1100 רופאים ראשוניים ויועצים במגוון תחומים שהצטרפו לשירותי הרפואה ההיברידית. מעבר להשקעה הטכנולוגית והחיבור הטכני הן במרפאות והן בבתי הרופאים, כל אחד ואחד מהמומחים עבר הכשרה מקצועית ויסודית שכללה סימולציות שונות במסגרת תהליך ארוך ומושקע".

"המערכת שלנו מקצועית ומאובטחת", אומר ד"ר דביר. "אנחנו לא משתמשים בפלטפורמות דיגיטליות שקיימות כיום בשוק. ראשית, הן פחות מאובטחות ואנחנו אמונים על חסיון רפואי ואין סיכוי שנשתמש בתוכנות שאינן מאובטחות ברמה הגבוהה ביותר. שנית, האיכות הטכנולוגית ומיעוט התקלות חשובים לא פחות. "התחלנו עם רפואת משפחה, רפואת ילדים, נשים, עור, פסיכיאטריה, תזונה, והמשכנו עם אחיות ליווי הריון וכעת הוספנו את המיון ההיברידי", מסכם ד"ר דביר. "כעת אנחנו מתעתדים להוסיף לשירותי הרפואה ההיברידיים של מאוחדת רופאים מתחומי יעוץ וממקצועות בריאות נוספים. הצבנו רף חדש לשירותי הרפואה בישראל ואנחנו גאים לסייע ללקוחות שלנו במתן שירותי רפואה המקצועיים והמתקדמים ביותר בישראל".

להצטרפות ופרטים נוספים הקליקו >>