בבידוד בבית? אבל לא רק - טרנד משחקי קופסא חוזר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/09/20 16:35 יד באלול התשפ

בבידוד בבית? אבל לא רק - טרנד משחקי קופסא חוזר
משחק קופסא, צילום: שאטרסטוק

החלום שלנו כילדים היה להינעל בחנות משחקים ושישכחו מאיתנו (ולא בחנות ממתקים שהמחיר הכבד יהיה רופא שיניים...) כשזה יקרה, נוכל לשחק עד אין סוף בכל הקופסאות הצבעוניות המגרות שתמיד עמדו על המדפים, ונתנו לנו לבחור רק אחת מהן כמתנה. אם ננעל בחנות, גם נשחק בצעצועים ובמשחקים במשך שעות ואף אחד לא יגיד לנו שצריך להפסיק, לסדר את החדר ולהתארגן לשינה.

גדלנו, וכללי המשחק השתנו. הטכנולוגיה כבשה את החיים של הילדים שלנו וכמעט הצטערנו בשבילם שלא תהיה להם נוסטלגיה אמיתית ושווה, כמו שהייתה לנו. למה רק כמעט הצטערנו? כי בסופו של דבר אנחנו יהודים שומרי תורה ומצוות, ושבתות וחגים מושיבים אותנו לתעסוקה משפחתית בלי להיעזר בטכנולוגיה. כך שיש לנו זמן שבועי שלכבודו קנינו משחקי קופסא ואנחנו נהנים.

אבל זה לא מספיק לצבור שעת משחק שבועית. באה הקורונה והוכיחה שהחיים הם כן משחק ילדים. הרי אי אפשר אפילו לקחת אותם לגן השעשועים הקבוע. הם משחקים בבית ואנחנו ממהרים לחנויות הצעצועים לרכוש את מיטב המשחקים המובחרים והמהנים, כדי לספק תעסוקה הולמת ומעניינת.

אין תחליף למשחק

הצצה מאחורי קופסאות המשחקים השווים מגלה שמי שעומד מאחורי ייבוא המשחקים האיכותיים שיש להם ערך מוסף, היא חברת 'שחק נא' צעצועים. 'שחק נא' היא חלק בלתי נפרד מכל משחק מובחר ואיכותי, שמביא שעת הנאה, ערכים ויכולות. 'שחק נא' היא אחת החברות הוותיקות ביותר בארץ לייבוא צעצועים ומשחקים ופועלת מעל חמישים שנה בתחום והיא אחראית לייבוא בלעדי של מגוון גדול של מותגי משחקים בינלאומיים, המובילים והפופולריים ביותר בעולם, נכסי צאן וברזל אמיתיים כמו חברת  Ravensburgercleltoni EDUCA, Thinkfun ועוד.

רצינו לשמוע יותר על 'תורת המשחקים' ופנינו למר מאיר קלוגהפט, מנכ"ל 'שחק נא' ויו"ר ענף הצעצועים של לשכת המסחר, תל אביב והמרכז, וגילנו שעם המותגים המיובאים של 'שחק נא' כללי המשחק משתנים ומשתדרגים.

"לאחרונה אנו עדים לרטרו בכל נושא המשחקים", מקדים מאיר ומזכיר, "הביקוש לצעצועים ולמשחקים, בעיקר משחקי קופסא, פאזלים, משחקי חשיבה, ריכוז וזיכרון, הולך וגובר. מעבר לכך שהציבור שומר המצוות צורך תמיד משחקים כמענה לשעת פנאי וחוויה בשבתות וחגים, גם בציבור הכללי, בעיקר בתקופה הנוכחית, חזרו למשחקי הקופסא ובגדול".

מהם היתרונות הבולטים שהציבור מוצא במשחקי הקופסא דווקא?

"מדובר בחוויה משפחתית קסומה ומגבשת, שתורמת להתפתחות אישית ולהתפתחות הילדים. במקום שכל אחד ישב עם הנייד שלו ויתעסק בינו לבין עצמו, נוצרת קומוניקציה טובה עם בני המשפחה והילדים. להווי שנוצר ולחוויות אין תחליף. ועוד לא דיברנו על יכולות תקשורת בנויה שמשחק מפתח, על יכולות חשיבה מתפתחות, העשרה בתחומים שונים, ידע ומושגים, דמיון, יצירתיות, פיתוח מיומנויות רבות ועוד, מה שמעניק לנו המשחק על הדרך".

מה הביטוי שאתה הכי הרבה שומע מקהל הצרכנים?

"המשחק מגבש אותנו", "המשחק מהנה אותנו", אלה הם  המשפטים החוזרים על עצמם בצורות שונות שאנחנו מקבלים כמשוב מידי יום. כל מי שמשחק עם בני משפחה או חברים מגלה שהוא מתחבר יותר עם השחקן שלצידו, יש קירוב דעת וחוויה משותפת, ועל הדרך השחקן נהנה מאתגר אינטלקטואלי, וגם מרגיש גיבוש".

יש איזשהו גיל ששם אתה אומר, שיחקנו ודי. זמנך עבר...

"אין דבר כזה. כל החוויות והבונוסים שמשחק מעניק, יפה לילדים צעירים וגם לאנשים מבוגרים שמשחקים עד גיל זקנה ושיבה".

אם מישהו אומר לך: יש לי רק שעה אחת לשחק. במה אשחק? על מה תמליץ לו?

"שאלה קשה". ניכר כי מאיר מתקשה באמת ובתמים להשיב עליה, במיוחד שיש לו מאות אופציות להמלצה של משחקים ותיקים, משפחתיים ופופולריים, וכל אחת טובה מהשנייה: מ'המבוך הקסום',  ו'לוטי קרוטי' המיתולוגי, עבור דרך 'תפוס ת'חתול  שעת שיא ' רוץ לצמרת', 'לינקס' (דמוי פאזל ומשחק זיכרון משודרג 36 חלקים, 70 חלקים ו-400 לכל רמה), וכלה ב'שאלה טובה', סוויש ועוד ועוד.