קריירה בתחום הנדל"ן – מהן אפשרויות ההכשרה שכדאי להכיר?

ישנן מספר אפשרויות הכשרה מרכזיות אשר מעניקות למחזיקים בהן את הידע, הכלים והתעודות הנדרשות על מנת לעסוק בנדל"ן באופן מקצועי, חוקי ומניב. להלן כמה מהן

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/08/20 08:30 ג באלול התשפ

קריירה בתחום הנדל"ן – מהן אפשרויות ההכשרה שכדאי להכיר?
נדל"ן. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בשיתוף האקדמיה לפיננסים מבית BDO

עולם הנדל"ן מושך אליו אינספור ישראלים מדי שנה המבקשים למצוא תחום עיסוק עשיר בהיצע עבודה ובהזדמנויות אטרקטיביות לפרנסה. במסגרת ענף זה ניתן למצוא מספר אפשרויות הכשרה מרכזיות אשר מעניקות למחזיקים בהן את הידע, הכלים והתעודות הנדרשות על מנת לעסוק בנדל"ן באופן מקצועי, חוקי ומניב. להלן כמה מההכשרות המרכזיות בתחום שכדאי לכל אדם המתעניין בעולם הנדל"ן להכיר:

קורס תיווך נדל"ן

אם אפשר להצביע על "מקצוע" אחד מוסדר ורשמי הממוקם בלב ליבו של עולם הנדל"ן, הרי זהו מקצוע התיווך. על מנת לעסוק בתיווך נדל"ן מכל סוג ובכל מקום יש להחזיק ברישיון תיווך מטעם המדינה, ולשם כך יש לעבור בחינה רשמית המועברת מטעם רשם המתווכים. לבחינה ניתן ללמוד לבד ולגשת מתי שרק רוצים, אך ניסיון העבר מלמד באופן חד משמעי כי מי שניגש לבחינה לאחר קורס הכנה ייעודי וממוקד, נהנה מסיכויי הצלחה גבוהים יותר באופן משמעותי. 

במסגרת קורס תיווך ניתנת הכנה יסודית ומעמיקה הכוללת למידה מלאה של החומר הרלבנטי, התלמידים מתורגלים בשאלות רבות המופיעות בווריאציות שונות בבחינה המועברת על ידי רשם המתווכים והתלמידים מקבלים חומר כתוב ומצולם נרחב ומקיף, המאפשר להם ללמוד את עולם התיווך על בוריו בזמנם ובקצב שלהם.

קורס יזמות נדל"ן 

רבים נוטים לחשוב כי יזמות נדל"ן, בה עוסקים ומרוויחים אינספור אנשים בארץ ובעולם מדי שנה, היא תחום אותו לא ניתן ללמוד אלא רק "להתגלגל אליו". בפועל, זה פשוט לא נכון – יזמי נדל"ן פעילים ומצליחים אינם רק משקיעים בעלי ממון והון עצמי קודם אשר עוסקים בנדל"ן רק על מנת להעשיר את כיסם המנופח עוד יותר. אינספור ישמי נדל"ן פועלים גם ללא כל הון עצמי קודם וללא קשרים משמעותיים, פשוט באמצעות עבודה קשה ונחישות רבה.

את אותה עבודה שעושה יזם הנדל"ן על מנת לרקום ולהוציא לפועל עסקאות שונות ניתן ללמוד, לפחות במידה מסוימת. במסגרת קורס יזמות נדל"ן לומדים התלמידים, למשל, כיצד לזהות עסקאות אטרקטיביות בשוק הנדל"ן, כיצד לזהות נכסים המוצעים למכירה במחיר הנמוך ממחיר השוק, מהם ההיבטים המשפטיים והפיננסיים הרלבנטיים עבור עסקאות נדל"ן שונות ועוד חומר רב ומורכב אשר בעצם שם בידיהם את הכלים להתחיל ולפעול כיזמי נדל"ן לכל דבר ועניין.

יש לציין כי קורס יזמות נדל"ן מוצע גם במתכונת דיגיטלית ומקוונת, כך שגם מי שמעדיף להישאר בבית בתקופת הקורונה יכול להשתתף בקורס זה בנוחות, בלי להגיע לכיתה עצמה בפועל!

מסלול מקיף ומשולב – תיווך ויזמות נדל"ן 

למעוניינים בהכשרה המקיפה ביותר, זו המעניקה את הסיכויים הטובים ביותר למצוא תעסוקה מניבה בתחום, ניתן לבחור כיום גם במסלול מקיף המשלב בין לימודי תיווך נדל"ן והכנה לבחינת רשם המתווכים, לבין לימודי יזמות נדל"ן.

כך מקבלים את הכלים והתעודות הנדרשות מכל הכיוונים השונים, ומצטיידים בעצם בארגז הכלים האולטימטיבי עבור איש הנדל"ן המתחיל. גם אם אתם מרגישים שאין לכם שום נגיעה לעולם הנדל"ן, אך אתם מתעניינים בתחום זה, זו עשויה להיות הדרך שלכם להיכנס לענף ולהתחיל לפעול בו בהצלחה.


חטיבת לימודי הנדל"ן באקדמיה לפיננסים היא החטיבה הגדולה ביותר ללימודי נדל"ן בישראל. במסגרת לימודי הנדל"ן מועבר קורס נדל"ן בסיסי וקורס למתקדמים.