קיץ קסום ומכושף מהאגדות והכל על פי התו הסגול

אחרי כל הקורונה צריך קצת קסם בקיץ הזה, יצאנו לסקר את ארץ האגדות בגן הבוטני וחזרנו שמחים יחד כל המשפחה

חדשות כיפה בשיתוף הגן הבוטני 12/08/20 07:28 כב באב התשפ

קיץ קסום ומכושף מהאגדות והכל על פי התו הסגול
פריחת הסחלבים באגם, צילום: תום עמית

תקופה מוזרה זו וקיץ עוד יותר מוזר. אנחנו רגילים לכל כך הרבה פעילויות במהלך הקיץ ופתאום שממה... אין כלום. ואז, מגיע פעילות הקיץ הגדולה בארץ, ועוד בטבע באוויר הפתוח, ממש כמו אור בקצה המנהרה. ארזנו את הפקלאות ועלינו לירושלים, שם המזג האוויר מושלם ונעים ביותר. הגענו לפנינה של טבע עירוני בגן הבוטני בגבעת רם ירושלים.

 https://www.facebook.com/watch/?v=2283950761750706

עיריית ירושלים, חברת אריאל  והגן הבוטני יצאו בשיתוף פעולה לחווית קיץ מרתקת, קסומה ובהחלט גדולה מהחיים. הגענו בשעות בין הערביים, מומלץ לשיפור החוויה. בשעה הזו הופך המקום לגן קסום עם אוירה מופלאה ומרתקת, מלאת צלילים, סיפורים, משחקים מפגשים מפתיעים עם דמויות שמסמלות את חווית הילדות הגדולה מכל- האגדות.

בגן ממתינות למבקרים דמויות מסיפורי האגדות ביניהן: ג'פטו ופינוקיו, רפונזל ואלזה, המפטי-דמפטי ואליס מארץ הפלאות, טוב טוב הגמד, פיה קסומה, מכשפה טובת לב, כיפה אדומה, החלילן מהמלין, הדרקון הראשון שלי, מספרי סיפורים ועוד שילוו את הילדים בשבילים ובפינות מסתוריות שהוארו בתאורה קסומה ומיוחדת ואפקטים של גחליליות, הקרנות על צמרות העצים והצמחים באזור, מוסיקה וצלילים קסומים שקיימים רק באגדות.

רפונזל מחכה לכם בארץ האגדות בגן הבוטני בירושלים.

רפונזל מחכה לכם בארץ האגדות בגן הבוטני בירושלים. צילום: תום עמית

המסלול מתחיל עם ג'פטו ופינוקיו ליד האגם המופלא הפורח כולו בפריחת הלוטוסים המתנשאים לגובה של כ-2 מטר. נכנסו למסע קסום לתוך כישוף והוא ארץ האגדות, ככה התחלנו לצלול אל תוך הילדות והסיפורים  שכולנו גדלנו עליו ויחד יצאנו להרפתקה ייחודית ולחפש אחר חפץ קסום שנעלם.

לאורך המסלול ישנו כתב חידה הכולל מפה של ארץ האגדות שממתין בכל אחת מהתחנות. בתחנה הראשונה למשל, כדי לפתור את כתב החידה עזרנו לג'פטו לאתר את החפצים שהתבלבלו בין האגדות ולמצוא את החפץ הקסום שנעלם.

הילדים הצטלמו, כמובן במרחק 2 מטר, עם דמויות מהאגדות והתחלנו הרפתקה מופלאה ב-9 תחנות בהן מתקיימות פעילויות חווייתית מיוחדת המותאמות לתקופה וביניהן: הצגה דינמית הדיג ודג הזהב – ממש כמו בסיפור, מסגרות צילום תוך ריחוק חברתי של הארנב ועליסה בארץ הפלאות היוצר אשליה אופטית מקסימה, קיר החידות של המפטי דמפטי, שביל המשאלות המסתורי, מפגש עם כיפה אדומה ביער. בנוסף, הילדים ינסו להציל את רפונדזל מהמגדל הגבוה, לאחר מכן הלכנו על ממסלול הדרקון הראשון שלי בשביל הצמרות ואז ממש כמו קסם פגשנו את אלזה במפל הנסתר וגם עם טוב טוב הגמד בשביל התגליות. רקדו עם מוגלי בספר הג'ונגל ושמענו למנגינת החלילן מהמלין. בחממה הטרופית החדשה והמרהיבה ביופיה בכל שעה ביום – פגשנו את פיטר פן, טינקרבל והג'יני של אלאדין.


הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים פתח את שעריו בפני הקהל על פי הנחיות משרד הבריאות בהתאם לתו הסגול, כבר לפני מספר שבועות. הגן משתרע על שטח של כ120 דונם, כאשר שטח ארץ האגדות מהווה כרבע מהגן וניתן להכניס בו מאות רבות של משפחות בו זמנית בריחוק חברתי מאושר על פי הנחיות משרד הבריאות הגן הבוטני דאג לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור. בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, מחויבים המבקרים בהנחיות הבאות:

מכירת הכרטיסים מתבצעת מראש באתר בימות וכך גם התשלום. המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ- 50 איש; כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית ומומלץ גם שימוש בכפפות (למעט הפטורים מהחובה על פי הנחיות שבתוקף).

גן בוטני מכושף ואגדי

גן בוטני מכושף ואגדיצילום: תום עמית

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ציין כי "כמו בכל שנה, הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם מקיים גם השנה, אירוע קיץ מרהיב, מלא תוכן וערכים חינוכיים, המעמיקים את הקשר לטבע. אנו עושים את מירב המאמצים כדי לשמור על בריאות כולנו ופועלים על פי התו הסגול. הגן הבוטני מתפרש על שטח עצום של עשרות דונמים ולכן ניתן לשהות בו תוך הקפדה על הכללים. ארץ האגדות הינו ארוע שמתאים לכל המשפחה ומעניק חוויה כייפית ומרעננת בנוף קסום ומלא צבעים וריחות כמו שיש רק בירושלים. אני מזמין את כל תושבי המדינה להגיע באוגוסט לבירה וליהנות ממגוון החוויות שיש לעיר שלנו להציע".

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,400 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות ורובן פורחות כעת (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות נופים מרהיבים לאורך כל השנה.

הקיץ אומנם כבר כאן, אבל בגן יש עוד הרבה פריחה. בכניסה לגן ערוגות של צמחים רב-שנתיים מכל העולם בפריחה מסחררת.

בחלקת דרום אפריקה צמחים בשרניים מיוחדים. בחלקת אמריקה פרחי הענק הריחניים של עצי המגנוליה ופריחת האלמוגן העשבוני האדומה, בחלקת אסיה תוכלו ליהנות מעצים שונים ביניהם אגסים ואלונים ובחלקת הים התיכון עצים גבוהים, צל ופינות קסומות, אל תפספסו את פריחת הקורנית והאזוב, צמחי תבלין שיש להם גם פריחה יפה.

הפעילות לכל המשפחה מתאימה לילדים בגילאי 12-3.

למינוף ושדרוג החוויה מומלץ להגיע בתחפושות הקשורות לאגדות.

שעות הפעילות:

ימים א'-ה' בין השעות 22:30-17:00

במוצ"ש עד 22:30.

מחיר כניסה:  79 ש"ח,  כרטיס ירושלמי: 29 ש"ח, ומנויים: 25 ש"ח.

הזמנת כרטיסים באתר בימות בלבד  -   https://bit.ly/2OLEdvJ

יש הרבה מבצעים, מומלץ להסתכל בקישור הבא >> https://www.agadotland.co.il/

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טלפון: 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן.