קבלת גרין קארד לארצות הברית – כך תעשו זאת ביעילות

ישראלים רבים מעוניינים בקבלת גרין קארד לארצות הברית, לרוב מסיבות כלכליות או משפחתיות. החיים בארצות הברית, מספקים מספר יתרונות מובהקים עימם קשה להתווכח. אז איך עושים את זה?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 11/08/20 16:31 כא באב התשפ

קבלת גרין קארד לארצות הברית – כך תעשו זאת ביעילות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אינספור ישראלים מעוניינים בקבלת גרין קארד לארצות הברית, לרוב מסיבות כלכליות או משפחתיות. החיים בארצות הברית, גם אם לכמה שנים ספורות, מספקים מספר יתרונות מובהקים עימם קשה להתווכח. עבור ישראלים וישראליות המתעניינים באישור לעבוד בארצות הברית, מהן הדרכים הזמינות העיקריות לקבלת גרין קארד וכיצד מומלץ לגשת לתהליך אשר עשוי להיות סבוך או אפילו מאיים?

קבלת גרין קארד לארצות הברית אפשרית וזמינה עבור מרבית הישראלים במספר ערוצים עיקריים. מהם ערוצים אלו ומהי הדרך המתבקשת, המומלצת והיעילה ביותר לגשת בתהליך על מנת להעלות את סיכויי ההצלחה למקסימום האפשרי?

קבלת גרין קארד על בסיס עבודה, משפחה או הגרלה

נתחיל עם המסלולים העיקריים העומדים בפני המעוניינים בקבלת גרין קארד לארצות הברית.


אחת הדרכים המוכרות ביותר היא באמצעות הגרלה של גרין קארד – הגרלה הנערכת מדי שנה על ידי ממשלת ארצות הברית, במסגרתה ניתן גרין קארד לכחמישים אלף אנשים. מדי שנה עלולה להשתנות מעט רשימת המדינות אשר תושביהן זכאים להירשם ולהשתתף בהגרלה, בהתאם למספר האזרחים שכבר היגרו מאותה מדינה לארה"ב. לכן, יש להתעדכן מדי שנה ולהגיש את הבקשה להשתתפות בהגרלה זמן רב מראש.

דרך נוספת לקבלת גרין קארד לארצות הברית היא על בסיס עבודה – רילוקיישן ממקום עבודה קיים בארץ, התחלת עבודה בחברה היושבת בארצות הברית ומעניקה חסות לאותו עובד וכו'. קיימות אפשרויות רבות ושונות לקבלת גרין קארד על בסיס עבודה, כך שיש לבחון כל מקרה לגופו על מנת להבין האם קיים סיכוי לקבלת גרין קארד במקרה זה, מהו אותו סיכוי וכיצד יש להגיש את הבקשה על מנת אכן לקבל את הגרין קארד הנכסף בסופו של דבר.

אפשרות מרכזית נוספת היא קבלת גרין קארד על בסיס משפחתי – קרבה משפחתית מסוגים מסוימים לאזרחים אמריקאיים (או כאלו המתגוררים בארצות הברית באופן חוקי) יכולה לסייע לקבל גרין קארד למדינה. גם במקרה זה התנאים אינם פשוטים או ברורים לכל – לא כל סוג של קרבה משפחתית מאפשר קבלת גרין קארד על בסיס זה וגם במקרים שכן, נדרש תהליך בירוקראטי ארוך ולא פשוט אותו יש לצלוח על מנת לקבל בסופו של דבר את האישור השהייה והעבודה המיוחל.

כיצד לצלוח את התהליך בשלום ומהי הדרך היעילה ביותר לגשת לנושא?

כפי שניתן כבר להבין, בכל אחת מהדרכים העיקריות באמצעותן יכולים ישראלים לקבל גרין קארד לארצות הברית ישנם מכשולים וקשיים לא פשוטים, וצורך לצלוח בשלום הליך בירוקראטי סבוך, ארוך ולעיתים מייגע. כיצד בכל זאת ניתן לגשת לתהליך בצורה מושכלת וטובה, ולצלוח אותו ביתר יעילות ובסיכויי הצלחה מקסימאליים?

ובכן, הדרך המומלצת והיעילה ביותר עבור האדם הממוצע (אשר אינו במקרה עורך דין לענייני הגירה, למשל...), היא באמצעות קבלת סיוע מקצועי. הכוונה היא לחברה המתמחה ספציפית בתהליכי הגשת בקשה לקבלת גרין קארד לארצות הברית, ומעסיקה אנשי מקצוע מנוסים ובקיאים בנושא זה, אשר כבר סייעו בעבר לאינספור ישראלים לצלוח בשלום את ההליך המאתגר הזה.

חברה מקצועית המתמחה בדרכים שונות של הגירה לארצות הברית וספציפית תהליכי הגשת בקשה לקבלת גרין קארד, יכולה לחסוך לנו הרבה מאוד זמן וכסף בחיפוש מייגע ואינסופי אחר כל הסעיפים שיש למלא ולעמוד בהם, כל הסידורים הבירוקראטיים והמסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה מושלמת ובעלת סיכויי הצלחה גבוהים, כל המידע שצריך לחפש ולהציג לו ראיות במסגרת התהליך וכו'. מדובר לא רק בחיסכון בזמן ובכסף, אלא גם בסיכויי הצלחה גבוהים יותר בפועל – גם אם נקדיש לעניין את כל הזמן שברשותנו, יהיה לנו קשה מאוד לעמוד על כל הניואנסים הקטנים הנדרשים על מנת להגיש בקשה מושלמת, כזו אשר תזכה אותנו בסיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר שניתן לבקש.