היועצות החדשות במכון פוע"ה- ככה זה יראה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 05/08/20 18:02 טו באב התשפ

היועצות החדשות במכון פוע"ה- ככה זה יראה
משתתפות בכנס, צילום: הסברה מכון פוע"ה

כשד"ר מוריאל ירחי היתה כלה צעירה היא סבלה מתת משקל. דבר שהוביל לכך שלא הצליחה להרות. כשנה אחרי החתונה היא התייצבה אצל רופאת הנשים שלה ממררת בבכי עם השאלה- למה זה לא הולך?! הרופאה חששה שמשקלה הנמוך יצר בעיה בלתי הפיכה ורמזה לה שלא בטוח שהיא תצליח להרות אי-פעם. מוריאל ובעלה, שהתגוררו אז בצרפת, שריינו את הטיסה הראשונה לארץ והגיעו לכותל. "מיררתי שם בבכי ואמרתי לקב"ה שאין מצב שהוא לא עוזר לי עם הענין הזה. תמיד חלמתי על ילדים ומשפחה גדולה". מוריאל חזרה לצרפת עם תקוות גדולות והחלה טיפול הורמונלי. בתוך מספר חודשים ב"ה היא נפקדה ומאז הספיקה ללדת 12 ילדים, לעלות לארץ, ובקרוב בע"ה תחבוק גם נכד/ה.

 מוריאל עבדה כרופאת שיניים בארץ עד שילדה את בנה השביעי "ואז זה כבר התחיל להיות מורכב מידי השילוב בין עבודה למשפחה. פרשתי בשיא והתמקדתי בגידול הילדים". במהלך השנים למדה מוריאל מספר קורסים דרך מכון פוע"ה. הדריכה כלות והעניקה ייעוצים בנושאים שבקדושה. הקשר של מוריאל עם מכון פוע"ה הלך והתהדק ולאט לאט החליטו במכון שיש פניות נשיות אישיות מידי שראוי שאשה תשיב עליהן. "באופן טבעי מגיעות לכאן כל סוגי השאלות והפניות. יש מצבים אפורים בהם לא מדובר בייעוץ רפואי או הלכתי אלא יותר נפשי, ויש נשים שמרגישות יותר בנח לשוחח עם אשה ולא עם רב. מצאתי את עצמי אוזן קשבת לכלות צעירות, נשים עם כל מיני התמודדויות וגם רווקות העוברות שימור פוריות ופשוט צריכות ליווי וחיזוק בתהליך" משתפת מוריאל.

כשבנה הצעיר ביותר עלה לכיתה א', הרגישה מוריאל שהגיע הזמן לחזור לעסוק ברפואת שיניים. "כבר התחלתי לחפש מקומות עבודה ולבדוק ברצינות כל מיני הזדמנויות שנקרו בדרכי, אלא שפתאום באופן בלתי צפוי הרב בורשטיין אמר לי "רגע רגע. אני לא מוכן שתעזבי את המכון... אולי תשארי?!"

אלא שבמכון פוע"ה עוד לא היו ערוכים להכניס אשה לצוות הרבנים והיה צורך לנקוט במשנה זהירות ורגישות על מנת לקלוט את מוריאל כמו שצריך.

"באחד הימים בהם הרב בורשטין מתלבט איזה תקן בדיוק לתת לי, הרב לואיס- אחד מרבני המכון, הציע שמוריאל תשתתף בישיבות הצוות של רבני המכון, במהלכן הם דנים על מקרים שונים ודרכי הטיפול בהם, עד שתבין איך הראש של המכון עובד. ובכל מצב היה ברור שכשמדובר בשאלה הלכתית אני מפנה את הפונה לרב" מספרת מוריאל, שכך החל תהליך החפיפה שלה שסופו בבשורה גדולה- הקמת מערך נשי שלם של יועצות שיתנו מענה לפונות המבקשות אוזן נשית קשבת לעניינים שונים. "ב"ה הענין צלח וכיום, כשאני כבר למעלה משנה כאן במכון, אני רואה את הצורך הגדול שיש בנשים במקום מיוחד כמו מכון פוע"ה. מידי יום פונות עשרות צעירות רווקות המבקשות להתייעץ ולהתחזק בהחלטה לעבור שימור פוריות, או כלות שצריכות מענה לשאלות אישיות. החלום שלנו עכשיו הוא להקים מערך נשי שלם שילווה את הנשים ויתן מענה אישי ומקצועי גם יחד בנושא אישות, פסיכותרפיה, אמצעי מניעה ושימור פוריות.

כל זה יכול להתאפשר בזכותכם! לוקחים חלק>> נותנים חייםהרב מנחם בורשטין העומד בראש המכון אמר: "רבני מכון פועה מברכים על הצטרפות הכח הנשי למכון ומקווים כי הענין יתפוס תאוצה כעת. היועצות יהוו תגבור ל-13 הרבנים הבקיאים בהלכה ובתחומי הרפואה הרלוונטיים למכון. אנו ממש מחכים לרגע בו זה יקרה ומקווים לראות את אגף היועצות קם לתחיה. בזכותכם זה יתאפשר!"

מכון פוע"ה הוקם לפני 31 שנה, על ידי הרב מנחם בורשטין מתוך מטרה לגשר בין עולם הרפואה והמחקר המתקדם לעולם הפסיקה ההלכתית לדורותיה בתחומי המשפחה, כדי לסייע לכל הפונים בארץ ובעולם בתחומי הפוריות, הגינקולוגיה, גנטיקה, טהרת המשפחה ועוד.

בבסיס הפעילות עומדת השאיפה להקל ולפשט את התהליכים הרפואיים וההלכתיים הכרוכים בנושא הפריון והמשפחה. עד היום הגיעו לאוויר העולם בזכות פעילות המכון למעלה מ100,000 ילדים של כ-65,000 זוגות.

מדי יום מתקבלות במכון כ300 פניות מכל רחבי הארץ מכל המגזרים, שמקבלות מענה מ-13 הרבנים המומחים של המכון המיומנים באבחון, ייעוץ והדרכה, מתוך יחס אישי והתאמה לצרכי הפונה ולסגנון חייו בכל תחומי המשפחה.

בימים אלו יוצא המכון בקמפיין גיוס לטובת מספר מטרות:

  • הגדלה משמעותית של המענה במכון עם פתיחת מענה נשים מקצועי בנושא אישות, פסיכותרפיה, אמצעי מניעה ושימור פוריות.
  • הקמת קרן סיוע כספי לזוגות במצוקה למימון טיפולי פוריות.
  • פתיחת סניפים בצפון, בדרום ובמרכז , דבר שיקרב את המכון לעוד הרבה זוגות
  • התאמת מבנה המכון להיקף הגדל של מספר פגישות הייעוץ לזוגות.

לוקחים חלק >> נותנים חיים