הצוות של נקי ברגע מגלה לכם איך לנקות כתמים מספות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/07/20 20:47 ב באב התשפ

הצוות של נקי ברגע מגלה לכם איך לנקות כתמים מספות
סלון, צילום: pixabay

בדרך כלל אנחנו מקדישים די מעט תשומת לב לספות בבית ופשוט נהנים לשבת עליהן, לרבוץ או לשכב בנחת. אבל כשנוצר כתם על אחת הספות, הוא כבר מיד מתבלט לעין ומייצר עוגמת נפש. כדאי לדעת שבחלק מהמקרים ניתן להעלים את הכתם באמצעים ביתיים פשוטים. במצבים אחרים כבר נדרש ניקוי ספות מקצועי, עם חומרים שיש רק לאנשי מקצוע וציוד משוכלל. בכל מקרה כדאי תמיד לנסות לטפל בבעיה בכוחות עצמנו, ורק אם הכתם נשאר להזמין חברת ניקוי.

העלמת כתמי שמן מספות

כתמים שומניים נוצרים על גבי ספות בדרך כלל עקב אכילה לא זהירה. אם גם אצלכם יש כתם שמן על הספה, פתרון אפשרי הוא יצירת תמיסה של מים עם חומץ לבן. המינונים הם רבע כוס חומץ ו-2 כוסות מים. אחרי שמערבבים היטב, טובלים מטלית בתמיסה כך שהיא תהיה רטובה אבל לא יותר מדי. את המטלית הספוגה במים עם החומץ מעבירים על גבי הכתם כך שגם הוא יספוג את הנוזלים. לאחר מכן לוקחים מברשת עדינה ומשפשפים את הכתם. מקפידים על שפשוף עדין כדי שהשמן לא יחדור אל עומק הסיבים. השלב האחרון הוא ספיגת כל הנוזלים עם נייר מגבת וייבוש הספה (באמצעות פן, או פשוט השארתה במקום חשוף לשמש ישירה).

אם לאחר הפעולות הנ"ל, הכתם עדיין בולט - יש להזמין מנקה ספות מקצועי.

סילוק כתמי שתן מספה

אנשים שחיים עם חיות מחמד יודעים שמצד אחד הכלב או החתול מספקים אינספור רגעים של נחת ואהבה, אבל מצד שני עלולים גם להופיע כתמי שתן על הספות. גם גידול ילדים כרוך בתקלות שמובילות לספה רטובה משתן. במקרים אלה המהירות היא קריטית וקודם כל חשוב לספוג היטב את השתן באמצעות נייר מגבת. הספיגה מתבצעת באמצעות טפיחות ולחץ קל בלבד, ובכל מקרה לא משפשפים את הכתם כדי לא להחדיר את השתן עמוק יותר.

לאחר מכן מכינים תערובת של מים חמים (לא רותחים!), אבקת כביסה וחומץ לבן. את אבקת הכביסה אפשר להמיר בנוזל כלים. משפשפים את הכתם עם מטלית רכה ספוגה בתערובת הנ"ל, בעדינות. נותנים לתערובת להיספג בריפוד במשך 2-3 דקות ואז מנגבים אותו. סופגים היטב את הנוזלים ומייבשים את הספה בשמש או באמצעות פן.

ניקוי ספה עם כתם עובש

כתמים כתוצאה מנוזלים או רטבים קל יחסית לנקות ובלא מעט מקרים אפשר לעשות זאת גם בלי חברה מקצועית. כתם עובש לעומת זאת הוא כבר סיפור אחר לגמרי, ואם הוא כבר מפושט ועמוק הסיכוי שתצליחו להעלים אותו נמוך מאוד.

בכל מקרה אפשר לנסות לשפשף עם מלח ומיץ לימון, או לחילופין להשתמש באקונומיקה (מדוללת). עוד אופציה היא אלכוהול. מומלץ בחום לנסות קודם בפינה נסתרת, כדי לוודא שלא נגרם נזק לריפוד ובפרט כשמדובר על ספה מעור או ספת יוקרה. עוד כדאי לזכור שעובש הוא מפגע תברואתי, כשבין השאר גדל הסיכון למחלות של דרכי הנשימה וכאבי ראש - ולכן אם הניסיון נכשל, חשוב למצוא שירות ניקוי ספות בבית הלקוח שיטפל במפגע.

השיטות השונות של הניקוי המקצועי של הספות

ריבוי החברות שפועלות בשוק מאפשר למצוא ניקוי ספות במחיר מבצע אבל חשוב מאוד לבחון גם את התועלת. שיטה אחת שבה משתמשות חברות מקצועיות היא השיטה היבשה, והיתרון שלה הוא שאין סכנה לפגיעה בספה. שיטה שנייה, אפקטיבית יותר אבל כזו שלא מתאימות לספות מעצבים יוקרתיות, היא השיטה הרטובה - איש המקצוע מורח חומר מיוחד על הספה, ומיד שואב אותו. החומר המיוחד סופח אליו לכלוכים מיד עם מריחתו, ולכן השאיבה מסלקת כל כתם ומחדשת את המראה של הספה. אופציה נוספת היא טיפול בקיטור לכתמים עיקשים במיוחד, וכדאי לציין כי ישנם גם חומרי ניקוי אקולוגיים.