שדרות – עיר של מחוננים

כל מה שילד צריך זאת עיר ששמה את החינוך בראש סדר העדיפויות שלה, מובילה אותו למצוינות ומכינה אותו לאתגרי המחר. הכירו את המהפכה החינוכית בשדרות

חדשות כיפה הפרסום מטעם עיריית שדרות ומשרד הבינוי והשיכון 25/07/22 10:32 כו בתמוז התשפב

שדרות – עיר של מחוננים
צילום: דוברות עיריית שדרות

התהליך שעוברת שדרות מוכיח עצמו

המהפכה החינוכית בשדרות שהחלה לפני כ-7 שנים מהווה גורם משיכה משמעותי אל העיר. ההשקעה התקציבית הגבוהה, שעומדת על כשליש מתקציב העירייה, התוכניות הפדגוגיות שמתרחבות וההישגים החינוכיים שעולים בהתמדה – הפכו את שדרות לאחת מערי החינוך הטובות בישראל. 

החינוך במקום הראשון

החזון החינוכי של עיריית שדרות נובע מתוך ההבנה כי על מנת להצליח בחיים ולהגיע להישגים, ילד זקוק להרבה מעבר לציונים טובים, הוא זקוק ליכולות נוספות כמו ביטחון עצמי, יכולת ויסות רגשות, התמדה, מאמץ, יכולת עבודה בצוות וקבלת החלטות נכונות. מערכת החינוך בעיר שברובה מסובסדת מיישמת מגוון תוכניות לימוד ייחודיות המחזקות את תחום המדעים והטכנולוגיה כבר מהגיל הרך ומשקיעה רבות בקידום יעדי חינוך ברוח המצוינות, הערכים, הקדמה ושמירה על הסביבה.

ההשקעה של עיריית שדרות בחינוך מורגשת מאוד ונושאת פירות. לא בכדי העיר מובילה באחוז הזכאות לבגרות באזור הדרום עם יותר מ-90% זכאות, כאשר כ-11% מהתלמידים זכאים לבגרות מצטיינת – יותר מהממוצע הארצי. בנוסף, ישנה עלייה משמעותית בתלמידים הניגשים ל5 יחידות מתמטיקה ואנגלית.

שדרות

שדרות צילום: גולן סבג

שדרות ממשיכה לשבור שיאי מצוינות 

ההשקעה בחינוך מניבה תוצאות והשבוע התבשרו בעיריית שדרות שאותרו 23 מחוננים ו-53 מצטיינים מתוך 146 ילדים בכיתות ב' עד ד' שעברו את שלבי הביניים וניגשו למבחנים. מדובר בנתוני הצלחה מרשימים לאור העובדה שכ-50% מתוך הניגשים לבחינה אותרו כמחוננים או מצטיינים. 

מבחן המחוננים הינו מבחן ארצי ואחיד ומבוסס על כישורים מילוליים, חשיבה מתמטית וחשיבה לוגית. תהליך האיתור מתבסס על שני שלבים. שלב א' נערך בבתי הספר. תלמידים שעברו את שלב א' הוזמנו לשלב ב' – בו כאמור  מאובחנים התלמידים כמחוננים או כמצטיינים. במהלך השנה התקיימו תחרויות אתגריות לילדים, חולקו פרסי התמדה ונערכו סימולציות המכינות את הילדים לקראת המבחן וממקדות אותם בנושאים הדורשים שיפור. לאור העלייה באחוז המחוננים, כבר בתחילת שנת הלימודים נפתח בשדרות מרכז מחוננים ומצטיינים הפועל כבית ספר לכל דבר והפעילות בו נותנת מענה לתלמידים להצליח ובגדול.

הפרסום מטעם עיריית שדרות ומשרד הבינוי והשיכון