ראש המחלקה למדעי המחשב ב-HIT: "תואר שני שמאפשר להתמקצע ולהרחיב את הידע בעוד תחומים"

ד"ר יהונתן שלר, ראש המחלקה למדעי המחשב במכון הטכנולוגי בחולון, מסביר מדוע לדעתו ישנה חשיבות גדולה לתואר שני עם תזה ומפרט מה הן היתרונות הגדולים של המסלול: "אנחנו שמים דגש ושומרים על הקשר בין האקדמיה לתעשייה"

חדשות כיפה בשיתוף HIT 27/06/22 09:39 כח בסיון התשפב

ראש המחלקה למדעי המחשב ב-HIT: "תואר שני שמאפשר להתמקצע ולהרחיב את הידע בעוד תחומים"
צילום: יח"צ HIT

לאחרונה נפתח במכון הטכנולוגי חולון, הידוע כ-HIT, מסלול חדש ללימודי תואר שני עם תזה במגוון תחומים. אחד הבולטים שבהם הוא תואר שני במדעי המחשב, לימודים שכוללים בתוכם לימוד שיטתי של תהליכים מתודיים, שמטרתם להכין את הבוגרים לתעשייה או למחקר.

במהלך התואר הם ירכשו כלים וילמדו קורסים כמו אינטרנט, אפליקציות ומובייל, סייבר, למידת מכונה, בינה מלאכותית, תקשורת, אלגוריתמיקה, ביו-אינפורמטיקה, עיבוד תמונה, עיבוד שפה, אבטחה, הצפנה. ויוכלו לפתח את הקריירה לתפקידים מובילים בתעשייה.

צילום: יח"צ HIT

ד"ר יהונתן שלר, ראש המחלקה למדעי המחשב ב-HIT, נמצא כבר שנים ארוכות על התפר בין אקדמיה לתעשייה ויודע לספר דברים טובים על העיסוק במקום הזה: "השילוב הזה מפרה, תורם ומקדם ", הוא אומר ומדגיש את היתרונות של מסלול התואר שני עם תזה: "זה מסלול מחקרי שמאפשר להתקדם לתואר ד"ר. הוא משמעותי יותר".

"תואר שני שמאפשר להרחיב את הידע בעוד תחומים ולהתמקצע. יש לא מעט סטודנטים, ואפילו רובם שעובדים בתחום הזה במקביל, ובסוף כדי להתקדם מקצועית בתחום שלנו צריך תואר שנותן רוחב דעת שחשוב מאוד. אם עושים גם תזה אז זה מפתח משהו מיוחד שהוא היצירה. לומדים איך חוקרים, איך כותבים בתחום ועוד", אומר ד"ר שלר.

"יש כמה דברים ייחודיים", ממשיך ראש המחלקה למדעי המחשב ומפרט: "זה תואר לאנשים עובדים שנלמד בשעות הערב וביום שישי ואנחנו שמים דגש ושומרים על הקשר בין האקדמיה לתעשייה. כמובן שתואר שני הוא יותר אקדמי אבל הסטודנטים פניהם לתעשייה. באוניברסיטאות זה יותר תיאורטי, אצלנו זה מתחבר לעולם המעשה של האנשים ולעבודה שלהם". 

יונתן שלר

יונתן שלר צילום: יחצ

הסטודנט שמעון אבירם מספר ל"חדשות כיפה" על הבחירה שלו דווקא ב HIT ומה מייחד את המכון הטכנולוגי על פני האחרים

מה השיקול שגרם לך לבחור דווקא ב HIT?

את לימודי תואר ראשון התחלתי מיד אחרי צבא. השיקול הראשון לבחירתי הוא השם הרציני של HIT בתעשייה. ידעתי  שאוכל למצוא עבודה בסיום התואר וכך היה. המכון מחזק קשרים עם ארגונים שונים בתעשייה ומארגן כנסים, ימים פתוחים כדי לחבר בין סטודנטים ועבודה. אני אישית שילבתי בשנים הראשונות עבודה בהייטק עם לימודים עבודה באקדמיה. היה חשוב לי להביא לסטודנטים גם את התיאוריה וגם את העשייה האמיתית בחוץ.


מה מייחד את המכון הטכנולוגי על פני מוסדות אקדמיים אחרים?

ההון האנושי, רבים מהמרצים שלימדו אותי ראו אותי  לא רק כסטודנט אלא כאדם. הראייה כזו היא
 win win ל-2 הצדדים כי הסטודנט שואף שלא לפגוע באמון שמביע בו המרצה. והמרצה בהתנהלות מקרבת ותומכת מחזק יותר את יכולות הסטודנט להתגבר על מצבים מאתגרים במהלך התואר. יש להוסיף שמלבד הסגל גם האווירה הסטודנטיאלית מאוד חיובית ונעימה.  הלמידה בקבוצות מחזקת מגבשת חברות מקצועית  וגם פותחת אופקי מחשבה שונים

 

לאחר התוכנית ב-HIT לחצו כאן