הצצה אל המרכז הירושלמי שימצא עבורכם את העבודה המושלמת

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/22 09:10 כז בסיון התשפב

הצצה אל המרכז הירושלמי שימצא עבורכם את העבודה המושלמת
הסגר הראשון בירושלים, צילום: Danny Meron/Flash90

בעיריית ירושלים פועל אגף מיוחד שמטרתו קידום התעסוקה בירושלים. הן אל מול המעסיקים בעיר והן אל מול מחפשי העבודה. כאשר המטרה היא ליצור את החיבור בין הביקוש להיצע. זה נשמע פשוט, אבל בירושלים מגוון אוכלוסיות, חלקן אינן משתתפות בכח העבודה, אלה שמשתתפים לא תמיד מוצאים משרות מתאימות והמשרות בעיר לא תמיד עומדות בסטנדרטים שבעלי השכלה או מקצוע שואפים לעבוד בהן, והמרכז זוכה להצלחה רבה עם עשרות אלפי תושבים שזוכים לסיוע. 

ירושלמים, אלו השירותים שיעזרו לכם למצוא עבודה מושלמת

למעשה, הרשות העירונית לתעסוקה מציעה מגוון מענים לתושבי ירושלים בתחום התעסוקה, בשלבים וצמתים שונים במהלך חייהם המקצועיים - החל משלב השחרור מצה״ל, או סיום התיכון במקרה של תושבי מזרח העיר, דרך סיום הלימודים הסטודנטיאליים, שינוי מקצועי באמצע החיים ועד מציאת תעסוקה לאחר הפרישה. השירותים המוצעים הם: ייעוץ והכוון, בניית תכנית אישית לשילוב התעסוקה או לפיתוח קריירה, שילוב בהשכלה גבוהה או בהכשרה מקצועית, סיוע במציאת עבודה, סיוע בשינוי או שדרוג מקצועי, ליווי וסיוע בפיתוח יזמות עסקית.

הרשות גם מפתחת מגוון תכניות, לפי צרכי השוק הירושלמי וכן צרכי התושבים: הכשרות ייחודיות, תכניות העצמה, תכניות למתן ידע, כלים ומיומנויות לשילוב בעבודה, תכניות לפיתוח יזמות עסקית ועוד.
השירותים ניתנים באמצעות רכזי תעסוקה בשכונות העיר ו-8 מרכזי תעסוקה ממשלתיים ועירוניים לפי אוכלוסיות: מרכז הזדמנות לאוכלוסייה עם חסמים מורכבים, מרכז ריאן לאוכלוסייה הערבית, מרכז כיוון לאוכלוסייה החרדית, מרכז לאקדמאים וסטודנטים, מרכז קריירה באוניברסיטה העברית, מרכז פיתוח קריירה לצעירים, מרכז ותיקים בעבודה לבני 60+, מרכז קעליטה לעולי צרפת.

"מעניקים שירות ל-20,000 ירושלמים"

טלי פלג, מנהלת מחלקה בכירה לתכנון ופיתוח במרכז התעסוקה סיפרה לכיפה על האתגרים וההצלחות: "בכל מה שקשור לעולם העבודה אנחנו נותנים מענה לתושבי העיר, החל מהכוונה, דרך מציאת לימודים ועד לשילוב בשוק העבודה, גם תושב שחושב על שינוי באמצע החיים כמו להחליף מקצוע אנחנו כאן כתובת בשבילו. יש לנו 8 מרכזים בבעיר, לכל סוגי האוכלוסייה, מכל המגזרים. האוכלוסייה הדתית מגיעה למרכזים שלנו ומקבלת מענה מקיף, בכל גיל. כל שנה אנחנו מעניקים שירות ל-20,000 תושבים. גם בעלי העסקים בקשר איתנו ומקבלים מענה מקיף, לאחרונה פיתחנו לוח משרות ירושלמי שמשרת רבים בתושבי העיר שנהנים מאלפי המשרות שאנחנו מפרסמים". 

בר שחרור, מנהלת הדרכה במרכז התעסוקה הוסיפה וספרה על העבודה עם הצעירים: "אנחנו רואים המון צעירים שנשארים בירושלים או לחזור לירושלים, אחת הסיבות היא מרכז הקריירה שיודע לתת מענה לצעירים בני עשרים עד ארבעים, החל מפיתוח יזמות ועד סיוע לסטודנטים ירושלמים".