זה הזמן לחדש את החוזה הזוגי ביניכם

יהונתן ויסכה שומר בטור מיוחד, בעיצומם של שלושת ימי ההגבלה, לקראת חג העצרת, שבו נחגוג כולנו את החתונה הגדולה

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 27/05/20 13:37 ד בסיון התשפ

זה הזמן לחדש את החוזה הזוגי ביניכם
יהונתן ויסכה שומר, צילום: יהונתן ויסכה שומר

אנחנו בעיצומם של שלושת ימי ההגבלה, בהם לא יקרב איש אל אישה. לקראת חג העצרת שבו חוגגים את החתונה הגדולה. ואני שואלת, אם מדובר בחגיגת אהבה איך מתקשרים הגבלה ועצירה. בואו נחגוג, נחוש, ניתן לרגש להתפרץ, לעלות על גדותיו. נתמסר ללא גבול וללא שום הגבלה, בתנועת החיים, ללא עצירה. במיוחד אחרי שיצרנו כזה רצף ובניה בימי הספירה? למה צריך הגבלה ועצירה? בואו נרגיש את זה רגע בגוף.

צאו להליכה, או אפילו הליכת סחור סחור בחדר. תלכו למשך שתי דקות רצופות ועצרו לעשרים שניות, ושוב. לכו שתי דקות, ותעצרו לעשרים שניות. מה יש בהליכה? מה מאפשרת העצירה? מה אתם רואים כשאתם עוצרים שלא ראיתם כשהייתם בתנועה? איזו תנועה מתרחשת בתוך הגוף כשהגוף עוצר רגע מלכת? מה קורה כשמתרחשת בניכם פגישה אחרי שהקדשתם זמן לעצירה?

ימי ההגבלה ואיתם העצרת, ההזמנה לעצור מזמינים אותנו להאט, להשקיט, לראות, לחוש תנועה פנימית, לעורר עוד חושים אל הייחוד העליון. מן תנועת התמזגות טבעית של איש ואישה אוהבים. של בורא וברואים נבחרים. ומרוב מרוץ ותנועה, יש מצב לפספס את חגיגת האהבה.

ימי הנידה, מתן תורה, החגים ועונות השנה, מזמינים אותנו להאט, לבחור מחדש אבל גם להתחבר לרובד שנמצא, שממש פה תמיד מתחת לפני השטח. לאהבה שקיימת ולא מקבלת ביטוי. לחיבור שידוע אבל לא מורגש. לאינטימיות קיומית שאינה מפציעה. לראיה של עצמנו ואחד של השניה. לעצור את המירוץ ולהשתעשע באהבה. וכך גם כתוב על התורה "לולי תורתך שעשועי, אז אבדתי בעניי..."

אז לעצור בכל שנה מחדש בעצרת כדי לחוש מחדש את הקשר.. אבל למה לקבל מחדש בכל שנה את התורה או הכתובה? מה שכתוב בה לא השתנה. נכון, אבל אנחנו השתנינו.

 

חידוש חוזה זוגי

משהו שאנחנו עושים עם זוגות ברגעי משבר, ולפעמים אפילו לקראת הזדמנויות חגיגה זה חידוש חוזה האהבה. עצירה לבחירה מחדש, להתקשרות מחודשת שלהם עם תורת האהבה שלהם, עם הכתובה והחתונה הזוגית.

גילוי של עוד רבדים ואולי תוספות של תורה שבעל פה, ופירושים ברוח הזמנים שמתאימה את חוזה האהבה בכל פעם לתקופה, לשלב הייחודי בחיים. רלוונטיות של קשר אוהב, עם הבורא, עם התורה ועם אהוב/תנו, מזמין אותנו לנוכחות אמיתית, להתחדשות, לעצירה, לחוש מחדש, לבחור, להתחבר, להקשיב מחדש, לגלות את הקיים, להשתעשע ומתוך כל זה לחיות ולחוות תורת חיים.

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

 

לטורים קודמים