לב שבור הוא חוויה שעם כמה שמנסים לגרום לה להישמע רומנטית ועדינה - היא כואבת כל כך, שלמרות שהצמיחה מיליוני שירים מצויינים, יכולים בעיקר גם להצמית אותנו אל כבלי המיטה. עם כל הצער, הצעד הראשון שאנחנו צריכים לנסות כדי להתקדם להחלמה, הוא לקבל את הרגשות ולא לפחד מהם. הנה ניסוי שיעזור לכם להתחיל את תהליך ההחלמה.
1. התמונה הרחבה
עשו ניסוי עם עצמיכם, ואולי אף בכתב: מה אהבתם בצד השני? תסווגו את התשובות ותנסו לענות באמת - האם אין אף אחד אחר בעולם שיש בו את התכונות האלה? למרות שהתחושה מיד אחרי הדחייה עשויה להיראות כאילו הפרידה היא הפספוס הכי גדול בעולם של המציאות, בואו רגע נזכור: כשהיינו ילדים חשבנו שאם לא נקבל גמדים לארוחת ערב זה אסון בקנה מידה של בנייני התאומים. לא תמיד מה שאנחנו חושבים שאנחנו רוצים זה מה שטוב לנו. גם אם אתם לא מאמינים בזה, אתם הייתם אתם, ואם לצד השני זה פחות התאים, כנראה שהם לא האחד בשבילכם, וזה כמובן לא אומר עליכם כלום.
2. לקבל את מה שמרגישים
זה לא תמיד משנה אם זה אחרי שלושה דייטים, או אחרי מערכת יחסים ארוכה - ללב השואף שלנו, לא קל לעכל את זה שאדם שהיינו בטוחים שחייבים להיות איתו ביחד, לא רוצה קשר רומנטי איתנו. המחשבות, הפנטזיות והרצונות התנפצו במילה אחת. כדי לאפשר תהליך החלמה בריא, צריך רגע אפילו לא לפחד להרגיש כלום. לא יקרה כלום אם תבכו או תצרחו. מה שכן, וזה מוביל אותנו לטיפ הבא - יש להקציב לזה זמן.
שברון לב, צילום: shutterstock
3. דד ליין
מדובר בכאב שיחלוף. אתם יודעים את זה בעומק הראש, אבל הלב לפעמים מסרב להאמין. בשביל לשכנע אותו, אנחנו אומרים לו: אתה יודע מה, קח את המושכות. קובעים עם אדם קרוב שבשבוע או השבועיים הקרובים בוכים ולא מסכימים לצאת מהמיטה, מסניפים את המכתב שהיא שלחה, בוהים בתמונות שלו בפלאפון ולא מפחדים קצת לשקוע. אבל (!) בתום הזמן, זורקים את הזיכרונות, מוחקים את המספר ומחליטים: עכשיו הפנים קדימה.
4. היה לפני, יהיה אחרי
זכרו את התקופה שהייתה לפני שפגשתם את האדם שדחה אתכם. האם עד אז הייתם כל חייכם בדיכאון? לא בטוח. כנראה שלא, למען האמת. עם כל האהבה או הציפייה הרבה שנגרמה מפגישתכם עם הצד השני, כדאי לזכור שהם עדיין בני אדם; הם וודאי היו גורמים לכם לפעמים לאבד את דעתכם, לריב ולא להבין איך לעזאזל אנחנו עדיין איתם. הרצון בקשר זוגי הוא טבעי, אך לא הפיתרון לכל צרותיכם.
5. הסחת דעת חיובית
תמיד רציתם ללמוד ערבית? מתעניינים פתאום ללמוד פסנתר? מה עם החברים, שמזמן לא נפגשתם איתם? עכשיו, כשנתפנה לכם מקום בלו"ז ובלב, זה הזמן להשקיע בעצמיכם, ולהקיף את עצמכם באנשים שעושים לכם טוב. בנוסף, דחייה היא תמיד הזדמנות רגע לזכור שאתם לא דוחים את עצמיכם, אלא להיפך! תעוררו את האהבה אל עצמכם על ידי השקעה במה שאף פעם לא עשיתם.
זה הזמן להשקיע בעצמכם | צילום: shutterstock
6. ללמוד מהחוויה
אין כמו פרידה על מנת לחדד לנו מה אנחנו מחפשים בבני הזוג שלנו, או ללמוד על עצמינו איך אנחנו מגיבים כשדברים בחיינו יוצאים מהסדר בו חשבנו. זאת הזדמנות מדהימה לבחון עם עצמיכם איך אתם עוברים תקופה קשה בחיים, ולתעד כל רגע.
7. לכתוב
בואו נשים את זה על השולחן: רוב מוחלט של היצירות הכי יפות שיש נוצרו מלב שבור. אי לכך - זה הזמן לפתוח את המחברת ולכתוב. גם אם זה יישאר במגירה והפעם הבאה שתראו את זה, זה כשתהיו עם בן זוג, שמחים ושכבר שכחתם את התקופה הקשה הזאת. כלל חשוב! על הדף הכול מותר. פנטזיות ורצונות וקשיים ואפילו קללות.
8. לא לפקפק בעצמכם
הדרת פכטר כתבה פה פעם כי זוגיות היא תחום מאוד רגיש, כל אחד מביא את עצמו וחושף בעצמו רבדים שלרוב לא נחשפים לאחרים. לפעמים אחרי שחווים קירבה כזאת עם אדם אחר וזה פתאום נגמר, חוסר בטחון ופקפוק עצמי ממהרים למלא את החלל שנפער. אנחנו פה כדי להדגיש לכם שזה טבעי, אבל גם שאסור להיכנע לתחושות הקשות הללו. נפרדים בגלל שיש חוסר התאמה, לא בגלל שאתם לא מספיק טובים או יפים. תהיו בטוחים בעצמכם ותזכרו שמי שיהיה אתכם יזכה. כי ת'כלס, בואו תזכרו רגע, אתם הכי טובים.
