מיניות לא סותרת את התורה - היא חלק ממנה

תופעת מדריכות המיניות בציבור הדתי גדלה בשנים האחרונות בקצב מפתיע, ומעלה את השאלה המתבקשת: מה הקשר בין התורה הטהורה והקדושה לתחום המיניות החיצוני והחומרי? יש קשר, והוא מופיע בכל מקום בדת

חדשות כיפה רננה ברנשטיין 23/05/23 16:52 ג בסיון התשפג

מיניות לא סותרת את התורה - היא חלק ממנה
צילום: shutterstock

חג שבועות בפתח. חג קבלת התורה. והיום מקצוע "הדרכת מיניות בריאה" נהיה מקצוע נפוץ מאוד. כמעט כל אישה שעוסקת בחינוך הולכת ללמוד קורס במיניות בריאה, מדריכה לחיי אישות וכן הלאה. איך כל זה קשור לתורה? כל התורה כולה עוסקת בחיבור לה', במצוות שבין אדם לחברו, מה כל זה קשור להתעסקות בגוף?

במסכת ברכות נכתב, "שלושה מרחיבין דעתו של אדם, דירה נאה ואישה נאה וכלים נאים". הרב קוק הסביר לנו שגם בית וגם אישה נאה משפיעים על ההרגשה של האדם. יש חשיבות להשקעה גם בדברים החומריים. זו לא מטרת האדם בעולמו, אך בהחלט יש משמעות להשקעה גם בדברים חיצוניים שמשפיעים על נפש האדם.

אנחנו בני מלכים, ובני מלכים צריכים להשקיע בנראות שלהם

צריך לזכור שאנחנו בני מלכים, ובני מלכים צריכים להשקיע בנראות שלהם. כעם ישראל שיש לו שליחות להיות אור לגויים, יש חשיבות להשקיע בנראות ובטיפוח הגוף. לבן ישיבה אסור להסתובב עם לכלוך על החולצה כי זה לא כבוד התורה. זה מלמד אותנו שאת התורה צריך לכבד, ולכלוך מראה על זלזול בכבוד תורה. גם ספר התורה מכוסה בפרוכת רקומה ומושקעת, כי יש משמעות להשקעה בנראות, שהתורה תהיה יפה ומקושטת.

גם בית המקדש היה המקום הכי יפה בעולם. כדי להיות אור לעולם, צריך להיות מקום שמאיר, מקום שנראה יפה ומושקע ומתוך כך מאיר את כולם. בזמן שזוג מתחתן, ביום הכי קדוש, החתן חותם על כתובה שבה הוא מתחייב על מצוות עונה. ההתעסקות בגוף מפתיעה כשהיא מגיעה דווקא ביום הכי קדוש בשנה, אך מדובר בקדושה אמיתית.

הכרובים בבית המקדש היו מצויירים כאיש ואישה בזמן יחסים

הכרובים בבית המקדש היו מצויירים כאיש ואישה בזמן יחסים. יחסים בין איש לאישה הם שיא הקדושה של חיבור בין גוף לגוף, חיבור לגן עדן, למקור העליון, למקור שלנו, אז ודאי שמיניות בריאה היא חלק מהתורה. זה תהליך שמטרתו להביא את הבנים והבנות לבנות קומה בעצמם ולהשתמש בכוח החיים בצורה נכונה.

באחד משיעוריי כיועצת דיברתי עם התלמידים שלי על הכוח המיוחד של הגבר. לגבר יש מצוות "שמירת הברית", וזו מיניות בריאה. להשתמש בכוח העצום שיש לנו, באיבר הברית, לעשייה, לפעולה, להבאת חיים. לא סתם "פרו ורבו" זו המצווה הראשונה בתורה. אז אין ספק שמיניות בריאה לא סותרת את התורה, אלא חלק ממנה ממש.